_________________________________________________-
כיצד יכול עולם הקמעונאות להמציא את עצמו מחדש ולייצור עניין בקרב הצרכנים, בתקופה שבה מגוון ערוצי התקשורת מייצרים עומס מסרים חסר תקדים, כזה שהצרכן הופך אדיש כלפיו?

קונספט קמעונאי חדשני ומרתק בעיני שעונה בהצלחה על האתגר הזה נקרא Story, חברת קריאייטיב קמעונאי חדשנית ויוצאת דופן, שמציעה שירות מקורי ויצירתי במיוחד עבור מותגים שמחפשים דרכים חדשות לגעת וגם להשפיע על הלקוחות שלהם.

את Story הקימה ריצ'ל שכטמן (שגם דיברה בכנס החדשות של PSFK – 2013, צירפתי לפוסט את ההרצאה המרתקת שלה, מציע לכולכם לצפות בה). מה Story עושה בעצם? החברה מפעילה שטח מסחר פיזי רחב ידיים בניו-יורק, שהייחוד שלה הוא שהגישה של החברה זהה לזו של מגזין מודפס (חנות פיזית ומגזין מסורתי?! מה הקשר אתם שואלים? – צודקים!) אבל כאן בדיוק נכנסת לתמונה הגישה הקמעונאית החדשנית של Story: בדומה למגזין, המשנה את התוכן, העיצוב והספונסרים (מותגים ומפרסמים כאחד) בכל גיליון מחדש, כך גם השטח המסחרי של Story ממציא עצמו מחדש, ובהתאם לסלוגן של Story: ממציא עצמו מחדש כמו מגזין, מוכר ומייצר הכנסות כמו חנות.

בכל 4-8 שבועות, Story משנה לחלוטין את השטח המסחרי שהיא מנהלת, לרבות המוצרים, העיצוב של החנות, התוכן שמיוצר במיוחד עבור הפעילות הספציפית ולמעשה מלווה את חנות ה- POPUP החדשה, וכמובן המסרים השיווקיים שהפעילות מייצרת, כשהסיפור והחוויה הקמעונאית החדשה עוטפת, מחזרת וכמובן מלווה את סיפור המותג החדש.

Story שמה לעצמה למטרה לייצר חוויה קמעונאית דינאמית ומתחלפת, חוויה שיודעת לגעת ולהשפיע על הצרכנים, לעורר אצלם חוויה צרכנית חדשנית, מפתיעה, כזו שמעודדת התקשרות בין הצרכנים לבין המותג (הן בחנות והן בערוצים דיגיטליים מקבילים שמלווים את הפעילות). Story כבר שיתפה פעולה עם מגוון רחב של מותגים מסחריים, חלקם רשתות קמעונאיות מסורתיות ופופולאריות בארה"ב, ואפילו עם מותגי אינטרנט כגון AOL. עבור כל אחד מהלקוחות, Story טרפה את הקלפים וייצרה חוויה קמעונאית חדשנית ותפורה בהתאם לצרכים הספציפיים ולערכי המותג.

בהרצאה המצורפת משווה המייסדת והבעלים של חברת Story לעולם הקמעונאות לעולם המדיה, ואפילו קוראת לקונספט שלה "מדיה קמעונאית" (Retail Media). כולם יודעים את משמעות המילה "מדיה" במובן המסורתי שלו, וריצ'ל משווה בין הפעילות שלה לבין מגזין מודפס: כמו כל מהדורה חדשה של מגזין כולל שער חדש ומעוצב, כך גם חזות השטח המסחרי שלה מעוצב מחדש ומורכב משפה ויזואלית חדשה המעוצבת בהתאם לערכי המותג. בדומה לתוכן של מגזין שמטרתו לספר סיפור אודות נושאים שונים, כך גם מטרת הפעילות הקמעונאית לספר סיפור צרכני אודות המותג. בדומה לכתבות ולמאמרי מערכת במגזין, כך גם ה- "סיפור" מועבר לצרכנים דרך המוצרים עצמם (ו- Story מוסיפה לזה את הסיפור שנוצר מעצם האירוע שמלווה את פעילות ה- POPUP SHOP).

בדומה למודל המסחרי של מגזינים מודפסים, שגובים תשלום עבור שטחי הפרסום במגזין, כך גם חנות ה- POPUP גובה תשלום כמובן על עצם הנוכחות המותגית בשטח המסחרי. אך ההבדל המרכזי שבין התוכן והמודל המסחרי של המגזין, ב- Story עוטפים היטב את המותג הן באלמנטים פיזיים הפזורים ומוטמעים בשטח המסחרי המעוצב, והן בכלים דיגיטליים ייעודיים שמלווים את הפעילות (אתר עם תוכן רלוונטי, פעילות פיזית בשטח המסחרי, כזה שמעודד צרכים להעמיק את הנגיעה במותג ובמוצרים שלו).

מצ"ב סרטון ההרצאה של ריצ'ל מכנס החדשנות של PSFK שהתקיים השנה. אני מציע לכולם לצפות בהרצאה המרתקת, בעיקר כדי לשמוע את החזון השיווקי שהיא מפרטת לגביו:

Rachel Schechtman: STORY Update from Piers Fawkes on Vimeo.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.