השבוע (חמישי) בלילה שודרה כתבה בערוץ 2 שהתמקדה ב"מאבק" שמתקיים בעולם הקמעונאות, בין הקמעונאות המסורתית בעיקר בקניונים בארץ ובעולם לבין ההתחזקות ההולכת וגוברת של ה- E Commerce.

בדומה למגמה העולמית, יותר ויותר ישראלים נוטשים את הביקור ברצפת המכירה הפיזית ומעדיפים (שלא במפתיע) לבצע הזמנות און ליין. הסיבות נעוצה במספר מאפיינים: נוחות של ביצוע קניות מכל מקום וזמן, יכולת הביצוע של מחקר צרכני – השוואת מחירים, קבלת פידבק מחברים ומשפחה, וכמובן הנוחות של הזמנת המוצר עד הבית.

בארה"ב קיימת מגמה של "קניוני רפאים" – מרכזי קניות שפשוט ריקים מאדם (וגם בארץ החשש הזה מחלחל בקרב הנהלות הקניונים). הכתבה אתמול ניסתה לבחון עד כמה הישראלים קרובים למגמה הזו, ומה בעצם יאפיין את חווית הקניה בקניונים ובמרכזי הקניות הודות לשילוב של טכנולוגיות דיגיטליות חדשות שמעניקות לרצפת המכירה הפיזית יתרון על זו של האון – ליין.

במקביל, מותגים כמו "קסטרו" שמבינים שהעתיד ואפילו ההישרדות שלהם תלויה ביכולת לבנות את המותג באון ליין עם השקעות חסרות תקדים לא רק באתר קניות אלא בבניית כל התשתיות הנלוות (מרכזים לוגיסטיים, משלוח מהיר, שירות לקוחות שחי ונושם את האון ליין ועוד). *שווה צפייה*.

קישור לכתבה באתר "רשת"

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.