דניס קראולי, מייסד ומנכ"ל "Foursquare" מתראיין ב- TechCrunh במסגרת סדרת ראיונות שהאתר מקיים עם מייסדים של חברות סטארטאפ. בראיון מתייחס קראולי למהלך המשמעותי האחרון של החברה: פיצול האפליקציה המקורית לשתיים (Foursquare שעיקר הפוקוס שלה הוא כלי חיפוש וגילוי של דברים מעניינים ורלוונטיים סביבך, ו- Swarm: האפליקציה החדשה יחסית של החברה שנועדה להמשיך ולעודד את פעולת ה- Check In כמו גם כלי שנועד לחבר בין אנשים/חברים בהיבט של בילויים משותפים).

דבר נוסף שקראולי מתייחס אליו בראיון: משאב ה- Big Data שמהווה את הנכס המשמעותי של Foursquare כחברת טכנולוגיה. הדטה שהיא צברה מאז הקמתה ובעיקר יכולת הניתוח שלה הם מה שהפכו וממשיכים לחזק אותה לפלטפורמה פופולארית (בארה"ב בעיקר). הייחוד של Foursquare היא כמובן גם המשתמשים עצמם, שממשיכים לחזק את היותה קהילה דיגיטלית של אנשים שאוהבים לגלות מקומות חדשים ולהמליץ על מקומות שהם מבקרים בהם הרבה. אך לא כולם משתפים במידע אודות מקומות סביבם (באופן טבעי),  חלקם יוזמים שיתוף תכנים על מקומות וחוויות מומלצות והם נהנים מתהליך השיתוף כסוג של מובילי דעה.

אבל הדבר המעניין ביותר שקראולי מציין בראיון היא הטענה שכרגע Foursquare נמצאת בגרסתה הטובה ביותר מאז שהשקה. הסיבה לכך נובעת בעיקר מהנוטיפיקציות שהמשתמשים מקבלים עם המלצות פרסונלאיות על מקומות מומלצים סביבם. למעשה, מדובר בכלי חיפוש שבו המשתמש לא נדרש להיות אקטיבי ולחפש – ההמלצות מגיעות אליו ישירות לאפליקציה. האבולוציה של Foursquare אם כן, היא בהפיכתה לפלטפורמה פרסונאלית הרבה יותר ועל ידי כך היא מייצרת הרבה יותר ערך למשתמשים שלה.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.