כתבתי פה בבלוג בעבר על Atom Bank, בנק דיגיטלי שהוא Mobile First Bank, כזה שכל ההתקשרות של הלקוחות נעשית אך ורק דרך הסמארטפון. מאז הפוסט האחרון שלי קיבלה החברה רישיון בנקאות רשמי בבריטניה מה שלא רק שמאפשר לה להתקדם עם תכניות ההנגשה של הפלטפורמה לקהל הרחב, אבל גם מסמלת את השינוי הדרמטי סביב הבנקאות הדיגיטלית והתמיכה הרגולטורית בשינוי. אז נכון שהרגולציה בבריטניה מתקדמת בהרבה מבישראל, אך מצד שני בריטניה באופן כללי נחשבת למובילה עולמית בענפי הפינטק והאינשורטק (ביטוח + פיננסים) גם הודות לקדמה הרגולטורית וגם כמובן מבחינת המוכנות הצרכנית להשתמש בכלים ובפלטפורמות פיננסיות חדשות.

במסגרת החשיפה שלי לתכנים העוסקים בענף הפינטק העולמי, שמחתי למצוא את הפודקאסט המצורף ובו ראיון עם מנכ"ל Atom Bank, מארק מולן, ובו הוא משתף בתובנות מרתקות אודות הצד האנושי של הבנקאות (בעיקר בראיה הדיגיטלית), על המיקוד הבלתי מתפשר בחוויית הבנקאות במובייל, על ההבנה שזהו תחום ששואף להיות הכי קרוב שאפשר ללקוחות שלו, ואין דרך טובה יותר להתקרב ללקוחות מאשר דרך הסמארטפון שלהם.

אבל אם יש תובנה אחת שהיא לדעתי המשמעות ביותר בכל הראיון, היא זו: Atom Bank אינה מתאימה לכל סוג של צרכן, בהגדרה. ככזו, היא פונה לסוג מאוד מסוים של לקוחות, כאלו שלא רק שמחפשים חוויה בנקאית המבוססת על מאפיינים מאוד ספציפיים, אלא מעדיפים אותה על פני הקיים. מדובר בצרכנים שמעוניינים בחוויה בנקאית שהיא רק מובייל, ללא סניפים, שירות עצמי מלא, שימוש בווידאו, SMS וצ'אט כדי לבצע פעולות, ועוד. לכן החברה אינה מתחרה כלל בלקוחות שמעדיפים את השירות בסניפים, אלא בסוג הצרכנים שכבר קיבלו החלטה שהם מעוניינים לקחת אחריות על הניהול הפיננסי של עצמם, ומבינים שרק כלים דיגיטליים מתקדמים יאפשרו זאת. האזנה נעימה:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.