רוברט ברונר, מייסד חברת עיצוב מוצרים בשם "Ammunition", עוסק בבניית קונספטים עיצוביים למוצרים כבר 30 שנה ובין היתר אחראי על בניית הקונספט העיצובי של מותג אזניות היוקרה "Beats By Dre" (שנרכשה במאי השנה ע"י Apple בסכום של 3 מילארד דולר, לפוסט שכתבתי בנושא – Link), מדבר בהרצאה המצורפת על התהליך של עיצוב ופיתוח מוצרים בעלי משמעות אמיתית ונותן כדוגמה את מותג האוזניות הפופולארית בעולם שהוא עצמו תרם לבנייתו:

ברורנר מתחיל ומדבר על הקשר ההסטורי והאלוציוני בין בני אדם לחפצים, החל מהאדם הקדמון שייצר לעצמו כלים שיסייעו לו לצוד ולהתקיים. מאז ועד היום, ואז ועד היום חפצים שמייצרים עבורנו ערך אמיתי הופכים לחלק משמעותי בחיינו. הוא מציג בהרצאה מספר הנחות יסוד שהן למעשה תובנות שצבר במהלך הקריירה שלו:

1. אתם לא הבעלים של המותג שלכם
ראשית, מותגים אינם זהויות, הם לא אוסף של לוגואים, הם לא המוצרים והעטיפות שלהם. מותג הוא אוסף התחושות שלקוחות וצרכנים חשים כלפיו. הם אלו שגם מגדירים מהוא המותג, ולא החברה שעומדת מאחוריו שאינה יכולה אגב לקבוע כיצד לקוחות ירגישו כלפי המותג שלכם. זו גם הסיבה מדוע משווקים חייבים לעבוד בלתקשר את ערכי המותג, את הסיפור שמאחוריו ובאמצעות כך לנסות ולבנות קשרים בין המותג ללקוחות שלו.

2. טכנולוגיה מאפשרת, אבל עיצוב מבסס
טכנולוגיות משתנות ומתחלפות, הן מהוות חלק קריטי באבלוציה שלנו כבני אדם וכחברה, והן אלו שפורצות גבולות בכל המובנים. יחד עם זאת, העיצוב הוא הרובד שמבסס את הקשרים עם המשתמשים. הם אינם יכולים להתקיים האחד ללא השני.

3. כסף
ברונר מתייחס למגמות שמעצבות מחדש את תעשיית פיתוח ועיצוב המוצרים, ונותן כדוגמה פלטפורמות גיוס המונים כמו "Kick Starter" וסכומי המימון האדירים שעוברים דרכו אל עבר חברות, יזמים וגורמים רבים שעובדים קשה בפיתוח מוצרים חדשים ופורצי דרך. הוא גם מדבר על גל רכישות הענק של סטארטאפים בכל רחבי העולם (יש שיגידו שמדובר בבועה הבאה…). יחד עם זאת, ברונר טוען שכסף אינו משאב שבמידה והוא קיים מהווה הבטחה להצלחה של חברה או מוצר. מה שכן קובע הן שאלות כמו: האם יש קהל יעד? האם יש קשר אישי וישיר איתו? האם אתם כיזמים ומשווקים מכירים את הקהל שלכם ויודעים מה מעניין אותם?

4. סיכונים
חדשנות וסיכון הן צמד מילים שהולכות יחד, שכן בהגדרה חדשנות היא לעשות משהו חדש שטרם נעשה בעבר. לא קיימת חדשנות אמיתית ללא סיכון וליהפך.

המשך ההרצאה כוללת הצצה מרתקת למספק פרויקטים עיצוביים שברונר הוביל במסגרת חברת העיצוב שלו, לרבות הקופה החדשה של Square, קוביית הצילום הדיגיטלי של "פולארוייד" וכמובן הפרויקט המרכזי: פיתוח הקונספט העיצובי של אוזניות Beats By Dre, והתהליך שהוביל אליו.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.