כיצד נראה ה- DATA CENTER של מותג אשראי בינלאומי כמו VISA? ולמה התשובה מעניינת בהיבט השיווקי?

מצאתי את הסרטון המצורף של VISA, המאפשר הצצה למאחורי הקלעים של ה-DATA CENTER שלה, המהווה את המקום הרגיש והחשוב ביותר עבורה כמו גם הלקוחות. למעשה חוות השרתים הללו מאחסנות כמויות אדירות של מידע אישי, החל מפרטי האשראי וכמובן פירוט העסקאות, ועוד.

נשאלת השאלה: כיצד ווידאו מסוג זה תורם לחיזוק נאמנות הלקוחות? כיצד הוא תורם להפחתת חששות משימוש באשראי בקניות מקוונות? (במיוחד בתקופה בה אבטחת מידע וחשש לפריצות האקרים מייצר שיחה בינלאומית),  בנוסף להזדמנות לחזק את ערך הביטחון והחדשנות של המותג וכל זאת מבלי לשווק שירותי אשראי?

לדעתי התשובה מתקשרת לעובדה שעבור מותגים ומשווקים רבים, לא תמיד צריך להציג בפרונט את המוצר/שירות כדי לחזק נאמנות לקוח. לכל מותג יש סיפור מעניין לספר שמאפשר הצצה מכיוון מעט שונה, אם זה להציג את "המאחורי הקלעים", את העובדים עצמם או אפילו תהליכים הקשורים בייצור המוצרים/שירותים.

הצצה כזו נתפסת בעיני לקוחות כאותנטית, כנה וישירה יותר. במקרה של VISA, אין לקוח שנושא אבטחת המידע אינו מטריד אותו, ולכן תוכן מהסוג הזה, שמייצר אגב תחושת ביטחון נהדרת הופך לכלי שיווקי חשוב ומשמעותי שנודע בנקודה חשובה שביום יום לרוב אינה מקבלת מענה. לדעתי מותגים צריכים להשקיע ולהעמיק יותר את המסרים השיווקיים באותם כיוונים כנים ואמיתיים יותר, ולא לחשוש מ"לבזבז" הזדמנות שיווקית על מסר שאינו מדבר בהכרח על המוצר/שירות באופן ישיר.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.