החודש (אוקטובר) הושק באופן רשמי שירות התשלומים הדיגיטליים החדש של "אפל" – Apple Pay, במסגרת עדכון הגרסה של מערכת ההפעלה של מכשירי המובייל של החברה. למי שמעוניין במידע נוסף אודות השירות – כתבתי פוסט בנושא פה בבלוג (קישור). ישנם אנשים וגופים שטוענים ש- Apple Pay עומד לשנות את עולם התשלומים הדיגיטליים ולמעשה את הדרך שבה בני אדם צורכים מוצרים ושירותים. אני לא אכנס לדיון הזה בפוסט שלפניכם, זו לא מטרתו.

מטרת הפוסט היא להציג בפניכם דוגמאות של חברות פיננסיות גדולות ובינלאומיות שזיהו כולן את ההזדמנות השיווקית והעסקית שבאירוע, ודאגו להשקיע את המשאבים הנדרשים בתקשור המעורבות והתמיכה שלהן בשירות התשלומים החדש. בהמשך הפוסט הבאתי בפניכם מספר דוגמאות של תכנים שהגופים הפיננסיים בחרו לשתף בכל הערוצים הדיגיטליים: טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, יו-טיוב ועוד. כמובן שישנן דוגמאות רבות נוספות, המסר עצמו די ברור: "אפל" מביאה מהפיכה בעולם התשלומים, עם יכולת תשלום מהירה, פשוטה ולא פחות חשוב – מאובטחת הן בנקודת המכירה והן בערוצים הדיגיטליים (אתרי ואפליקציות סחר).

הטובה שבין החברות היא ללא ספק "Wells Fargo", הבנק האמריקאי שלהבדיל מהדוגמאות הנוספות, לקח את ההזדמנות צעד אחד קדימה: בנוסף לקידום תכנים בכל הפרופילים הרשמיים של הבנק ברשתות החברתיות, הבנק הקים מספר חנויות POPUP ברחבי העיר סן פרנסיסקו, והפך אותם למעשה לעמדות הסברה של שירות התשלומים החדש. במבט ראשון אפשר לההתייחס להשקעה הזו כמובנת מאליה, אך מצד שני חשוב לציין שעצם זיהוי ההזדמנות תוך חיזור הקשר שבין הבנק לבין "אפל" – מהווה צעד שיווקי חכם מצידם.

תוכן של הבנק בפייסבוק:


הדוגמאות של VISA (בטוויטר):

 

הדוגמאות של American Express (באינסטגרם):


הדוגמאות של Mastercard

  הדוגמאות של Chase

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.