______________________________________________________
משווקים יודעים היום שהצרכן החדש מאס בשיטות השיווק המסורתיות ומגלה אפס סובלנות כלפי ניסיונות לקדם מסרים מסחריים בדרכים הישנות. יותר ויותר צרכנים פשוט מתעלמים מבאנרים באתרים, מקליטים תכני טלויזיה דרך ממירים חכמים ובכך מדלגים על פרק הפרסומות ופשוט הופכים אדישים לשיטות השיווק הישנות "הודות" לעומס המסרים שמכוונות כלפיו על בסיס יומי – ביותר ערוצים מבעבר.

תוכן מקורי ובעל ערך – לא נתפס כפרסומת בעיני הצרכנים
יחד עם זאת, תוכן איכותי המייצר ערך משמעותי עבור הצרכן אינו נתפס כפרסומת בעיניו, גם כאשר ברור לגמרי שמאחורי התכנים עומד גוף מסחרי בעל אינטרסים מסחריים ועסקיים ברורים. כמובן שהמושג "ערך בעיני הצרכן" הינו סובייקטיבי לחלוטין, שכן מה שנתפס כבעל עך משתנה מאדם לאדם, אך בכל זאת יותר ויותר משווקים משקיעים משאבים אדירים ביצירה והפצה של תכנים מקוריים המונגשים לצרכנים על גבי מגוון רחב של פלטפורמות וכלים במטרה לגעת בכמה שיותר צרכנים ולקוחות כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם.

תוכן בשירות מותגים – הזדמנות לחיזוק נאמנות ויצירת העדפה
כמובן שזה מייצר אתגרים משמעותיים בפני המשווקים שנדרשים להיות סופר מעודכנים ולהכיר לא רק את הצרכן המשתנה ואת השינויים התרבותיים/ חברתיים, אלא כמובן להכיר היטב את מגוון הפלטפורמות הזמינות ואת ההזדמנויות הייחודיות שכל פלטפורמה מייצרת למותג לספר סיפור מקורי עבור הצרכנים השונים. לכל פלטפורמה המאפיינים הייחודים שלה ובהתאם – אופי הסיפור של המותג משתנה ומתאים עצמו למדיום אך קיים מכנה משותף אחד לכל הפלטפורמות והתכנים: ברגע שמותג מצליח לייצר תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך, הצרכנים יחזרו שוב ושוב כדי לצרוך את התוכן ופה בדיוק נוצרת נקודת מפגש ייחודית עבור המותג – ערוץ שיחה מרתק בינו לבין הצרכנים, ערוץ המחזק נאמנות והעדפה.

American Express – "מספרי סיפורים" מודרניים
אחת מפלטפורמות התוכן המרתקות ביותר, בעיני לפחות היא אינסטאגרם. הרשת הויזואלית המדהימה הזו מייצרת הזדמנויות שיווקיות מדהימות למשווקים ולמותגים לייצר ולהפיץ תכנים מקוריים וחדשניים בפורמט שבהגדרה הוא קצר וממוקד אך יחד עם זאת מהנה ואפקטיבי. לא חסרות דוגמאות למותגי על בינלאומיים הפועלים בצורה חכמה בערוץ הזה, הפעם בחרתי להתמקד באחת הדוגמאות הטובות ביותר, לדעתי – American Express הבינלאומית, שפעם אחר פעם מציגה יצירתיות משובחת המתבטאת בתכנים מקוריים, עדכניים לפעילויות השונות של המותג תוך כדי פניה מקבילה למגוון רחב של קהלי יעד רלוונטיים.

מה Amex עושים נכון ברמת התוכן באינסטאגרם?

  • ברמה הבסיסית ביותר: שילוב תוכן סטטי (תמונות סטילס) ותוכן ווידאו – קטעי ווידאו קצרים של כ- 15 שניות.
  • מיקוד לקהל היעד: Amex מייצרים ומשתפים תכנים הפונים לקהלי היעד המוגדרים שלהם, הפרטי והעסקי כאחד.
  • חיזוק ערכי המותג – דרך התוכן: חדשנות, לייפסטייל, איכות חיים, אורבאניות, FUN.
  • יצירת גיוון משמעותי ברמת התוכן: Amex מייצרים תכנים שבמבט ראשון לא עולה בקנה אחד עם המיצוב שלה כחברת כרטיסי אשראי, אך במבט שני יודעים לקדם היטב את מהות המותג. לדוגמה: סדנאות שפים למותגי הכרטיסים היוקרתיים יותר, הצגת מאחורי הקלעים של הופעות מוזיקה ותצוגות אופנה, שילוב אמירות טקסטואליות הנאמרות ע"י בכירי החברה  ועוד.

בחרתי פשוט להציג בפניכם מספר דוגמאת לתכנים מעניינים ש- AMEX מייצרת ומנגישה, כשאני משאיר ל"סיפורים הקטנים" לדבר בעד עצמם:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.