אתמול (1.6.16) פורסם הדו"ח השנתי של מרי מיקר, מהאנליסטיות המוכרות והמוערכות ביותר בעולם הטכנולוגי (וזו גם הסיבה לסיקור הנרחב שהדו"ח זוכה לו החל מאתמול)
כיוון שמדובר בדו"ח של כ- 200 שקפים, בחרתי לסכם עבורכם את הנושאים המרכזיים והמעניינים ביותר, לדעתי (מי שמעוניין, קישור למקור בהמשך)

1. האטה: קצב החיבור לרשת האינטרנט נמצא במגמת האטה (עומד על כ- 9% שנתי), עם כ- 3 מיליארד משתמשים מחוברים המהווים כ- 42% מאזרחי העולם

2. בהמשך ישיר, קצב אימוץ הסלולר נמצא גם הוא בהאטה (עדיין נמצא במגמת עליה ביחס לשנים קודמות, רק שהקצב פחות מהיר), כשמערכת ההפעלה אנדרואיד ממשיכה להוביל על פני IOS ומערכות מתחרות

3. השימוש בווידאו מעולם לא היה פופולארי יותר! תוכן בווידאו ההוא ללא ספק ה-כלי להעברת מסרים כיום (פייסבוק ו- Wechat מובילות את הקטגוריה, סנאפצ'ט אחריהן), בעיקר במובייל (למרות שמודעות פרסומת בווידאו עדיין לא נחשבות לכלי אפקטיבי מספיק)

4. שירותי הודעות/SMS מצאות גם הן במגמת עליה, ללא ספק מדובר באמצעי הפופולארי והמשמעותי ביותר להתקשרות, לצריכת תוכן ולביצוע פעולות וממש לא רק כדי לשלוח ולקבל הודעות!  (כש"תאגיד" פייסבוק מוביל עולמי ע"י אפליקציית מסנג'ר, וואטסאפ ואחריהןWechat). חשוב להבין: שירותי ה- SMS מתחזקות על חשבון אפליקציות (ב- Q1/2016 כמות ההתקנות הממוצעות של אפליקציות חדשות עמד על – אפס!). הסיבה לכך היא שתקשורת טקסט היא טבעית יותר, לא מצריכה הסברים כיצד להשתמש ומאפשרת להתבטא באופן חופשי.

5. אחת התחזיות המעניינות ביותר בדו"ח הוא של עליית שירותי ה- Voice, כשהכוונה לעוזרים דיגיטליים שנמצאים סביבנו ומופעלים על ידי הקול שלנו. מיקר יצאה באמירה חזרה אף יותר: השירותים הללו (עם Amazon Eco בראשן) מהווה איום על פני "אפל" (לטענה השיא של האייפון – מאחוריה) ועם כניסה של שחקניות נוספות לתחום (גוגל עם המוצר שלה ואפילו אפל שיש אומרים שתשיק מוצר מבוסס קול משל עצמה). הסיבות לכך: שדרוג טכנולוגי משמעותי מאפשר זיהוי קולי פשוט, מהיר וחכם יותר (שלא לציין – פרסונאלי יותר) מדובר בתהליך מבוסס פקודות קוליות (ומה פשוט יותר מאשר פשוט להגיד מה אנחנו רוצים! הכל מ: מה השעה, הזמנת מונית ב- GET, הזמנת מקומות במסעדה, שליחת הודעות ועוד…)

אם עדיין לא ראיתם את ה- Amazon Ecco בפעולה, כך זה עובד:

 

6. חברות ותאגידי ענק שאינם דיגיטליים משקיעות יותר משאבים בלרכוש טכנולוגיות ו/או חברות דיגיטל אחרות במטרה לשמור על יתרון תחרותי וכאמצעי להתמודד עם התחרות הגוברת

ולמי שבכל זאת מעוניין, מצ"ב הדו"ח המלא. קריאה נעימה:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.