אחרי תקופה ארוכה של ציפייה וסקרנות אדירה ברחבי העולם סביב ההכרזה המתקרבת, אתמול (27.7) הושק רשמית אחד המכשירים המסקרנים ביותר בעולם הטכנולוגיה (לפחות בשנה האחרונה), ה- One Plus 2, מכשיר שמוגדר באופן רשמי כ- Flagship Killer. הסרטון הרשמי:

למי שלא מכיר ולא יודע במה מדובר, אסכם בפסקה קצרה: בשנת 2014 השיקה חברה סינית אלמונית מכשיר  סמארטפון העונה לשם One plus One. ההשקה שלו החלה במסגרת פרסום סדרת סרטונים ביו-טיוב בה הוצגו אנשים "מתעללים" במכשירי הדגל של המתחרים הגדולים, עם מסר ברור לכך שצריכה להיות אלטרנטיבה איכותית ונגישה יותר למכשירי הדגל היקרים של היצרניות הגדולות. כל מאפיין הקשור במכשיר, החל מהחומרה, התוכנה ואפילו שיטת השיווק יצרו באזז נרחב ברחבי הרשת, בעיקר לאור העובדה שמדובר במכשיר עם מפרט טכני גבוה ומרשים במיוחד, שנמכר בעלות נמוכה באופן משמעותי ממכשירים מתחרים, חצי מחיר אם לדייק. לאחר ההצלחה המטאורית של הדגם הראשון, היעד כעת הוא לשבור את השיא הקודם ולהתרחב בכל פרמטר.

מספיק להתייחס לסלוגן של החברה: "Never Settle" (לעולם אל תתפשרו) כדי להבין שמדובר לא רק במכשיר פורץ דרך, אלא בחברה ששמה לעצמה למטרה להגדיר מחדש את עולם הטכנולוגיה בכלל והסמארטפונים בפרט. רבות נכתב על מייסד החברה, בחור בשם פיט לאו שציין פעמים רבות שעולם הסמארטפונים משתנה, ואיתו השוק צריך להשתנות גם כן (והנה קישור לכתבה מעולה של "כלכליסט" עליו, על החברה ובעיקר על החזון העסקי שלו – ממליץ לקרוא).

הפוסט שלפניכם נכתב במטרה להתייחס למהלכים השיווקיים שהחברה נקטה בהם לפני ותוך כדי ההשקה עצמה. חשוב לציין שהחברה זכתה לשבחים רבים במהלך השנתיים האחרונות, הודות לאיכות הגבוהה של המכשיר ובעיקר אל מול העלות הנמוכה, מה שתרם משמעותית לבאזז שנוצר במהלך החצי השנה האחרונה טרם ההשקה אתמול.

נתחיל דווקא מהסוף – ההשקה. להבדיל מאירועי ההשקה הגרנדיוזיים של היצרניות הגדולות (אפל, סמסונג, LG) אליהם הורגלנו בשנים האחרונות, One+ בחרה להשיק את המכשיר החדש בצורה שונה וייחודית – בסרט VR (מציאות מדומה). ז"א, שבמקום להשכיר אולם ענק, להשקיע בפירוטכניקה, סרטים, אלפי עיתונאים מכל העולם ושידור ישיר, One+ פרסמה סרטון מציאות מדומה שמציג את המנכ"ל מסתובב ברחבי המשרדים (המדהימים יש לומר), מארח את עובדי החברה כגון מנהלי מוצר, מהנדסים כמו גם לקוחות מרחבי העולם ששיתפו מההתנסות האישית שלהם בדגם הראשון של המכשיר.

התחושה שנוצרת היא אותנטיות במיטבה, גישה ישירה, כנה ואמיתית של חברת סטארטאפ שחרטה על דגלה לעשות את הדברים אחרת מהמתחרים. הלקוחות אינם מוגדרים ככאלו, אלא כשותפים מלאים בעשייה במטרה לשפר את העולם. רק כדי לסבר את האוזן, במסגרת הפעילות הדיגיטלית של החברה הלקוחות עצמם משתלבים בחשיבה ובתכנון של המוצר, לדוגמה ע"י נוכחות משמעותית שלהם בפורומים שהחברה מפעילה, בהם פעילים יותר מחצי מליון איש ברחבי העולם.

צירפתי את הסרטון המקורי, אתם חייבים לצפות בו (אפילו במספר דקות ממנו) רק כדי להבין על מה אני מדבר:

שיטת המכירה: בדומה לדגם הראשון, גם ה- One Plus 2 נמכר בלעדית דרך אתר החברה, ורק לאחר קבלת הזמנה. קראתם נכון. לא ניתן להיכנס לאתר להזין פרטי אשראי ולבצע רכישה, אתם צריכים לקבל הזמנה אישית מהחברה כדי לרכוש את המוצר. איך מקבלים הזמנה? נרשמים ל- Waiting List (נכון לרגע כתיבת שורות אלו הרשימה כוללת כמעט כחצי מיליון איש…אני מזכיר שההשקה הייתה רק אתמול). אפשרות אחרת היא לקבל הזמנה ממי שכבר זכה לרכוש את המוצר (ובכוונה אני בוחר במילה הזו – זכה), או להשתתף באחת מהתחרויות והפעילויות של החברה בערוצים הדיגיטליים השונים. מיותר לציין שהגבלת ההיצע, לפחות בשלב הזה, בתוספת ההייפ הרחב שהחברה זוכה לה מחזק ומגביר באופן ישיר את הביקוש.

השימוש במדיה החברתית כערוצי שיווק ופרסום: One+ לא השקיעה דולר בפרסומות במדיה המסורתית (טלויזיה, פרינט, רדיו ושלטי חוצות). 100% מתקציב השיווק מופנה לדיגיטל, והם ללא ספק סוחטים את הלימון בהיבט הזה. המאמצים המרכזיים מופנים בשלושה ערוצים במקביל: פייסבוק, יו-טיוב ואינסטגרם. כולם מציעים הצצה למאחורי הקלעים, לצוותי העבודה שעובדים ישירות על המוצר, ואפילו בחששות וההתלבטויות שלהם טרם ההשקה. למשל, אחד הפוסטים באינסטגרם של החברה מציג את אחד העובדים הבכירים ואת המשפט "ומה אם נאכזב את הלקוחות שלנו…".

צירפתי מספר דוגמאות לתכנים, אני מציע גם לכם להיכנס לערוצים ולפרופילים שלהם בעיקר בגלל שמדובר בחוויה צרכנית/שיווקית יוצאת דופן במידת המקוריות והאיכות של המסרים:

A photo posted by OnePlus (@oneplustech) on

A photo posted by OnePlus (@oneplustech) on

Take a sneak peek behind the scenes of the OnePlus 2 product launch as we filmed in 360 VR. (Photographs by Cloud Wang.)

Posted by OnePlus on Monday, July 27, 2015

לבסוף, ממליץ לכם להיכנס ולהתרשם מאתר החברה, חוויה צרכנית בפני עצמה. האתר מייצר חוויית משתמש בלתי מתפשרת המבוססת על ממשק משתמש שמשדר חדשנות אמיתי. התמונות והסרטונים הם באיכות הגבוהה ביותר, המידע מוצג שם בצורה ברורה וממוקדת וזה פשוט תענוג לעיניים – לינק לאתר.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.