• במשך תקופה ארוכה נטפליקס השקיעה משאבים אדירים בשכלול אלגוריתם ההמלצות החכם שלה, בניסיון להתאים לקהל לקוחותיה הנרחב את הטייטל המדויק ביותר בהמלצות על תכנים כדי להניע כמה שיותר מהם לצרוך את אותן ההמלצות.

• אבל, איך הם יכולים לשכלל את מנגנון ההמלצות הזה כשיש לנטפליקס קטלוג תכנים עצום וכ-100 מיליון חשבונות ברחבי העולם? איזה "כוח עזר" אפשר לשלב עם הטייטלים המותאמים אישית כדי להפוך את המנגנון ליעל יותר? אחת השיטות, מסתבר, היא באמצעות הויז'ואל של המלצות התכנים (ה- "Artwork"). בטוח שיצא לכם לדפדף בקטלוג התכנים ולהיחשף לויז'ואל שונה עבור אותה הסדרה או סרט?

• נטפליקס הבינו מהר שהביטוי "תמונה שווה אלף מילים" שווה גם הרבה כסף במקרה שלהם. ה-artwork הוא שער הכניסה והחשיפה לתכנים חדשים, לפעמים מספיק חלקיק שניה של סריקה עם העין כדי להחליט האם התוכן מעניין או לא, תהליך צרכני מוכר שחזק יותר אפילו מהטייטל של התוכן הספציפי. לכן, נטפליקס נכנסה מאוד חזק לתחום יצירת מבחר תמונות *שונות* עבור אותו התוכן במטרה לנסות ולהתאים עבור כל צופה את הויז׳ואל שלפי הדאטה אמור לעודד אותו לצפייה.

• הכתבה המצורפת מנתחת לעומק את התהליך שנטפליקס עברה בקו המחשבה הזה, כיצד זה מחושב ובעיקר כיצד היסטוריית הצפייה הופכת למרכיב קריטי בעיצוב ה-artwork של התכנים האחרים אליהם אנחנו נחשפים בקטלוג. אני ממליץ מאוד לקרוא את הכתבה, שמהווה הצצה נדירה ומרתקת לעולם ניתוח הדאטה והחיבור הישיר לצורך העסקי של החברה.

לינק לסקירה המקורית והמלאה בבלוג הטכני של נטפליקס: https://goo.gl/GwTiHE