זה לא סוד שסטארבקס נחשבת למובילה בתחום התשלומים הדיגיטליים. עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה ל- Q3/2014 אפשר גם להבין למה: בארה"ב בלבד הועברו כ- 1.3 מילארד דולר בתשלומים דיגיטליים, 90% מתוכם – של סטארבקס. אחוז המכירות במובייל של החברה בשנת 2013 בארה"ב עמד על 16%, עם יותר ממליון תשלומים דיגיטליים בשבוע!

מנכ"ל סטארבקס, האוורד שולץ ציין לזכות המספרים המדהימים שלמעשה לא קיימת חברה שדומה לסארבקס במודל התשלומים הדיגיטליים. בדיוק בגלל זה לא מפתיע שקמעונאים רבים נוספים כבר פנו אל סטארבקס וביקשו להשתשמש במודל התשלומים שמשלב בחוכמה רבה רובד נאמנות אמיתי מעבר לביצוע התשלומים עצמם (שמחקרים רבים בנושא מצאו כי תשלומים דיגיטליים ללא רובד כלשהו של נאמנות אינו מייצר ערך אמיתי ללקוחות). למעשה, סטארבקס הופכה מזמן מחברת שיווק קפה לחברת טכנולוגיה שחדשנות בעולם התשלומים היא ערך עליון שמוביל אותה אסטרטגית.

לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.