שיווק באינסטגרם
כשהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה כיוונתי להציג 5 מותגים שעושים עבודה משובחת, חכמה וקריאטיבית באינסטגרם, אבל מהר מאוד הבנתי שכמות המותגים שעונים על ההגדרה הזו הופכת את משימת העריכה למאתגרת ביותר.
אני חייב להתוודות שהפטיש שלי הוא לעקוב אחרי מותגים וחברות מעניינים באינסטגרם בעיקר כדי לראות כיצד הם מתמודדים עם אתגר התוכן בערוץ.

אני רק יכול לציין שאחרי תקופה ארוכה בה אני נוכח בפלטפורמה (כעוקב נלהב אחר מותגים ואנשים מעניינים וגם כמשתף תוכן בעצמי), נוכחתי לדעת שיש לא מעט הברקות מדהימות של מותגים שפשוט אסור לפספס. המדד שלי הוא שאם מותג מצליח לייצר תוכן מעניין ורלוונטי, בעיקר אם הוא לא מדבר ישירות על המוצרים והשירותים שלו, אז כנראה שהוא עושה עבודת תוכן חכמה.

היופי באינסטגרם, בדומה לשאר המדיה החברתית הוא המאפיין הבסיסי שלה – הדמוקרטיזציה של התכנים. כל אחד, בין אם זה מותג עתיר משאבים או בית עסק קטן שזה עתה מתחיל לשווק את עצמו, יכול לעשות קסמים באינסטגרם כשהגבול הוא לגמרי בדמיון וביצירתיות של כל אחד מהם. במילים אחרות, הכוח האמיתי הוא לא נגזרת של תקציב השיווק אלא מידת החדשנות הקריאטיבית ופתיחות לנסות ולדבר דרך סיפורי תוכן קצרים ומעניינים.

האוסף שהרכבתי כולל מגוון רחב של מותגים: חברת אשראי, מגזין טכנולוגי, חברת תעופה, תכנית לייט-נייט, חברת תעופה ואפילו סוכנות החלל האמריקאית (שדרך אגב עושה עבודת תוכן כ"כ טובה שכדאי לכל איש/אשת שיווק להכיר, לעקוב וללמוד מהם).

אני מקווה שגם אם חלק מהמותגים ברשימה מוכרים לכם, לפחות הצלחתי לחדש בהיבט של מה לדעתי גאוני באופן שבו אותם מותגים מיישמים אסטרטגיית תוכן מבריקה. תיהנו!


מה אהבתי? KLM היא דוגמה ומופת לחברת תעופה שיודעת לדבר אל הלקוחות והעוקבים שלה דרך הצצה מתמדת למאחורי הקלעים של החברה. לא רק להציג מטוסים ודיילות, אלא את האנשים שעמלים יום ולילה על חיזוק המותג. בדוגמה שלפניכם: החברה בחרה להציג בחשבון האינסטגרם שלה את ראיין, אחד המעצבים של החברה שאחראי על עיצובים שפוגשים את הנוסעים בכל טיסה! (עיצוב מגשיות המזון ועוד). אחרי תוכן מהסוג הזה, אין ספק שבטיסה הבאה תסתכלו  לגמרי אחרת על הפרטים הקטנים, במיוחד בזמן האוכל.


מה אהבתי? Amex זוכים למקום של כבוד אצלי בבלוג, אני מוצא את עצמי מסקר מהלכים שיווקים שלהם בכל מיני הזדמנויות. אסטרטגיית התוכן של החברה באינסטגרם עולה בקנה אחד עם חיזוק ערך ה- Explore של העולם סביבכם. קחו למשל את הדוגמה שלפניכם: במקום להציג תמונות של כרטיסי אשראי או תמונות קנויות אחרות, Amex משקיעה ביצירת סיפורים קצרים שתומכים במסר של "חיו את החיים הטובים, גלו את העולם סביבכם". חידות קטנות מהסוג הזה מדהימות בעיני ושוב -מדובר בהשקעה קטנה ביחס לערך שתמונה אחת כזו יכולה לייצר, והיא רחוקה מהתדמית המסורתית של חברת אשראי.


מה אהבתי? נכון שנאסא היא מותג מסוג אחר, ולמרות זאת חשבון האינסטגרם שלהם מצליח להדהים אותי בכל פעם מחדש. נתחיל בזה שאם אתם עדיין לא עוקבים אחרי החברה – זה הזמן! בואו ניזכר רגע במאפיין הבסיסי והחשוב ביותר בפלטפורמה – ויז'ואל. איזו חברה יכולה לספק את הויז'ואל הייחודי, המקורי והחדשני ביותר בעולם? נכון! – הגוף שהלכה למעשה נמצא מחוץ לכדור הארץ! חברים, נאסא מתחזקים את אחד מערוצי האינסטגרם המדהימים ביותר שפגשתי. תמונות מדהימות מתוך תחנת החלל הבינלאומית, צילומים מדהימים של כדור הארץ מזווית שרק נאסא יכולה לספק, וכמובן הצצה לחיי היום מתוך החיים בחלל. נאסא אגב, פעילה מאוד ברשתות החברתיות, וזו דוגמה משובחת במיוחד למותג שמבין את "השפיץ" שהוא יכול להציג – ולוחץ על הייחודיות הזו בכל הכוח.


מה אהבתי? מותג תיירות נוסף ברשימה, פשוט בגלל העובדה שגם הם יודעים לייצר תכנים מדהימים באינסטגרם בפרט וברשתות החברתיות הנוספות בכלל. בשורה התחתונה, הנה לכם מותג תיירות שמצליח שוב ושוב לייצר תכנים רעננים ומקוריים שפשוט עושים חשק לעלות על טיסה ליעד אקזוטי וכל זאת מבלי לפמפם שוב ושוב מטוסים מטוסים מטוסים.


מה אהבתי? Fast Company מהווים עבורי מקור השראה יומי בעיקר הודות לתכנים המרתקים שהם מייצרים ומשתפים באתר שלהם. למעשה ההפתעה מועטה עד לא קיימת ברגע שחושבים על הנוכחות של מותג התוכן המשובח הזה באינסטגרם. הם מבינים היטב את מלאכת שיווק התוכן ויודעים בעיקר לחבר בין הנכסים בבעלות המותג (אתר, אינסטגרם וכמובן – בפייסבוק). כתבות ותוכן מרתקים מקבלים טיזרים קצרים וממוקדים באינסטגרם תוך שילוב ויז'ואל מעולה שעושה חשק לעבור לאתר ולקרוא.


מה אהבתי? מותג תיירות שלישי ברשימה (מי שעוקב אחרי מכיר את החיבה שלי לענף התיירות בעיר בהיבט של חדשנות שיווקית ועסקית). עולם התיירות מייצר בהגדרה בעיני עולם שלם של הזדמנויות תוכן, וכשמדובר במותג יוקרתי שלא לומר אליטיסטי כמו "Jet Setter", המנגיש אתרי תיירות ונופש יוקרתיים ברחבי העולם, התוצאות הן לא פחות ממרהיבות. אחד הדברים היפים בעיני במותג הזה, הוא השילוב המתמיד של תוכן גולשים (UGC) בחשבון, מה שהופך את האתרים המוצגים למעט יותר נגישים ואנושיים.


מה אהבתי? קונאן אובריין הוא פרפורמר משובח, בדרן בחסד ובנוסף לכל זה, גאון שיווקי במדיה הדיגיטלית. כתבתי על אסטרטגיית התוכן והשיווק של קונאן פה בבלוג בעבר (בעיקר במעבר המקצועי שלו בין רשתות השידור), וללא ספק שהוא עושה שימוש גאוני בערוץ האינסטגרם שלו כערוץ תוכן שיווקי ממדרגה ראשונה: נתחיל בעובדה שבכל שבוע קונאן מציג בדיחות משובחות המוצגות ע"ג התמונה שלו מהתכנית (מה שמייצר מימד תוכן שונה לגמרי), ובנוסף, הוא מבין שמעבר לעניין שהוא עצמו מייצר, מקור העניין הלא פחות חשוב בתכנית שלו הם האורחים עצמם, וגם אותם הוא יודע לשלב בחכמה רבה בתוכן האינסטגרם שלו.


מה אהבתי? כל מי שחובב חדשנות, דיגיטל ובעיקר – מגמות חדשות המעידות על העולם שמתפתח, מכיר ומעריך את מגזין "Wired" המשובח. בדומה ל- Fast Company, גם "Wired" פיצחו את אתגר התוכן באינסטגרם, והם עושים עבודה משובחת ביצירת Story Telling בפלטפורמה, עם הצצה לסיפורים ולכתבות המעניינות יותר ולא פחות חשוב – למאחורי הקלעים של המגזין. בנוסף, הערוץ כולל סרטוני וידאו קצרים שהופכים את הסיפורים הקצרים למעניינים הרבה יותר. שווה לעקוב!


מה אהבתי? Target היא דוגמה מעולה למותג קמעונאי מוביל, גדול ועתיר משאבים שבכל זאת יודע כיצד לייצר סיפורים מעניינים באינסטגרם. למעשה האתגר שניצב בפני המותג פחות משמעותי ביחס לדוגמאות הקודמות, שכן בהגדרה המותג פונה לכולם, כל הזמן. ובכל זאת, ערוץ האינסטגרם של המותג מציג פעם אחר פעם דוגמאות חדשניות לתוכן מקורי שמצד אחד תמיד מחזק את מיצוב החברה (בדגש על הצבעוניות ובחירת החפצים) ומצד שני מתכתבים עם התקופה של השנה ומציגים תכנים רלוונטיים (בדוגמה שצירפתי: דוגמה מעולה לקידום עונת הקיץ יחד עם המלצות על מוצרים אמיתיים שניתן למצוא ברשת.


מה אהבתי? אחרונה חביבה (לפחות בפוסט שלפניכם) היא סוכנות הדיגיטל, עיצוב ואסטרטגיה המשובחת "Huge". פעמים רבות התייחסתי לעבודה המדהימה של החברה הזו (שבינתיים הפכה לבינלאומית) פה בבלוג, ויש הרבה סיבות מדוע. מספיק להתרשם מאתר החברה, ועד עבודת התוכן המעולה שלה בפייסבוק, כדי להבין שזו דוגמה לסוכנות דיגיטל שלא רק יודעת להמליץ ולייצר נוכחות דיגיטלית עבור הלקוחות שלה, אלא יודעת הלכה למעשה לעשות זאת עבור עצמה (משהו שסוכנויות דיגיטל, פרסום ושיווק בארץ עושות פחות טוב בעיני, אבל שוב – לא כולן). ממליץ בחום לעקוב אחר חשבון האינסטגרם של החברה, ולא פחות חשוב – גם אחרי החברה בפייסבוק.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.