1.
תכננו ובנו מוצרי web שעונים על צרכים של הגולשים. נסו לחזות מראש אילו צרכים טרם זוכים למענה הולם ברשת ונסו ליצור עבורם מוצרים מעניינים שבמקביל קובעים סטנדרטים חדשים (לקוח מאתר גוגל).

2. אתרי האינטרנט הטובים ביותר עושים תמיד דבר אחד ממש, אבל ממש טוב. בדיוק על בסיס העקרון הזה, תעשו פחות אבל תצטיינו בדבר היחיד שאתם כן עושים (גוגל).

3. אל תנסו לעשות את הכל בעצמכם. במקום זאת, תיצרו קישורים לאתרים חיצוניים ואיכותיים, הגולשים שלכם יעריכו זאת. היעזרו בתוכן של אנשים אחרים כדי לקדם את התוכן שלכם ולהיפך במטרה להעניק לקהל היעד שלכם חווית גלישה איכותית ומהנה.

4. עשו את כל הטעויות  כמה שיותר מהר, תלמדו מהם עוד יותר מהר ותשקיעו בשיפור עצמי מתמיד כדי למנוע טעויות חוזרות ונישנות.

5. התייחסו לכל רשת האינטרנט כנייר לציור: אל תגבילו את היצירתיות שבכם לאתר שלכם בלבד, השתמשו ונצלו כל פינה ברשת שיכולה לתרום לכם להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם.

6. רשת האינטרנט היא זירה שבה מתבצעת שיחה, לכן חשוב שתצטרפו אליה. קחו בה חלק פעיל, האזינו לשיחות של אנשים שמעניינים אתכם ונסו ללמוד משיחות שמתנהלות אודות נושאים הקשורים אליכם.  (aka social media).

7. האיכות של כל אתר אינטרנט נמדדת בטיב העמוד הכי פחות חזק שלו. לכן חשוב לאמץ שיטות עבודה נכונות, מסודרות ואפקטיביות, להיעזר בכלי ביקורת שיתרמו לשכלול ושיפור המוצר, והכי חשוב – לעולם אל תסתפקו בקיים, תשאפו תמיד להשתפר.

8. וודאו שקיימים קישורים לתוכן שלכם ושתמיד ניתן יהיה להגיע אליו. צרו כמה שיותר שיתופי פעולה וקשרים שיקדמו את התוכן שיצרתם. כך גם תשפרו את המיקום שלכם בגוגל.

9. זכרו תמיד שהאתר/ שירות שלכם לא תמיד מתאים לכל סוגי הגולשים. לכל סוג של גולש צרכים ייחודיים משלו. השאלה היא כיצד המוצר שלכם הופך את חווית השימוש לאיכותית, פשוטה ומהנה עבורו? (ועוד יותר קריטי, האם הוא יחזור לאתר בשנית…?)

10. עקביות: שמרו על מבנה אחיד וידידותי בכל עמוד וקטגוריה באתר שלכם. כך הגולש יוכל לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ולאן הוא צריך להגיע. לגולשים יש מעט מאוד סבלנות, לכן עזרו להם לא לאבד אותה.

11. תכנון ואפיון מקדים לאתר אינה אופציה שצריך לשקול אותה. חובה עליכם לבצע אפיון מוקפד ויסודי לפני שתתחילו את העבודה על הפרויקט, זהו שלב קריטי ובסיסי להצלחת כל מיזם ברשת (אפיון אתרים וממשקי משתמש).

12. שיתופיות: עודדו את הגולשים שלכם להפיץ ולהשתמש בתוכן שיצרתם. כך תגדילו בקלות את היקף החשיפה לתוכן שלכם ברשת ובמקביל תשפרו את הדירוג שלכם בגוגל.

13. פרסונליזציה: כבדו תמיד את הרצון והטעם האישי של קהל היעד שלכם, אחרי הכל- מדובר במידע שלהם.

14. התמידו. אל תאפשרו לפעילות היום יומית ולעומס שבשגרה לעצור ולעכב אתכם. הקדישו פרק זמן אחיד (גם אם הוא קצר יחסית) על בסיס יומי לקידום הפעילות והנוכחות שלכם ברשת.

15. הישארו מעודכנים, תמיד. הרשת מתאפיינת בדינאמיות אדירה:  כלים, מושגים ונורמות משתנים בקצב מסחרר ובמיוחד בגלל זה חשוב שתהיו תמיד עם היד על הדופק בעיקר כדי לוודא שאתם נמצאים במקום שמוביל את תחום הפעילות שלכם. התחרות על תשומת הלב של קהל היעד שלכם אינה מאפשרת לכם להיות רגועים. שאפו תמיד להוביל.

לסיכום, אני מקווה ש-15 העקרונות האלו יעזרו לכם לקדם ולשפר את הפעילות שלכם ברשת. כמובן שניתן להרחיב והוסיף אין ספור עקרונות נוספים, בתחומים ובהיבטים רבים ומגוונים. אני מזמין אתכם לשתף אותנו בעקרונות שלדעתכם חשוב לזכור ולהתייחס אליהם.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.