ניתוח מעניין של אהרון שפירו, המנכ"ל של סוכנות הדיגיטל HUGE (שאני באופן אישי מאוד אוהב), הוא מדבר על עתיד הטכנולוגיה וכיצד היא תשפיע עלינו כבני אדם.

לגישתו, הטכנולוגיה תמשיך ותעטוף אותנו בכל אספקט של חיינו, אבל פחות ופחות מהאינטראקציה שלנו עם הטכנולוגיה תיעשה דרך מסכים, שעיצבו מציאות המבוססת על מודל של “engagement economy”: פלטפורמות המעודדות חזרתיות (הוא מדבר אפילו על התמכרות), אובססיביות לגבי מה קורה בפיד, אינטראקציה עם תכנים וגירויים שהופכים אותנו לפחות ופחות פרודוקטיביים…

2018 תסמל את נקודת המפנה, אל עבר טכנולוגיה חכמה יותר שהמעורבות שלנו מולה תלך ותגבר, אבל בדרכים אחרות לגמרי (כאלו ש"ישחררו" אותנו מההיצמדות למסך ובכך למעשה יאפשרו לנו לעשות הרבה יותר). הוא מתייחס למשל ל- Airpods של אפל, ועל טכנולוגיות מובייל ומובייל דטה שנאספת עלינו מכל כיוון וכל הזמן שייצרו סביבות חכמות שיציעו חווית שירות ושימוש טובים יותר (אלקסה, גוגל הום, Amazon Go…)

כפועל יוצא מהשינוי הזה, עבור מותגים וסוכנויות הדבר ייצר "כאב ראש" חדש (לדעתי עדיף המושג- אתגר), הצורך להתאים עצמם למציאות הזו לאחר כמעט 50 שנה שהתרגלנו לעבודה מול מסכים.