אחד הדברים האהובים עליי הוא למצוא ברחבי הרשת דוגמאות של מותגים וחברות המיישמות הלכה למעשה מהלכי שיווק דרך תוכן (Content marketing) בצורה מקורית ומעניינת. בעיקר אני אוהב למצוא דוגמאות לתכנים שהיישום שלהם עולה בקנה אחד עם מהות המותג מצד אחד וגם מייצר חוויה וערך עבורי מצד שני.

התחרות על ליבו והעדפותיו של הצרכן הופכת מאתגרת מאי פעם, בעיקר לאור העובדה שעבור רוב הצרכנים הפערים שבין החברות והמוצרים הופכים למצומצמים מאי פעם. האתגר האמיתי: להגיע ללב הצרכן, לייצר העדפה ברורה ולחזק נאמנות בטווח הרחוק.

כתבתי פה בבלוג בעבר לא מעט על החשיבות ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי ע"י מותגים וחברות בעיקר כמנוע שיווקי בשירות המותג, להלן מספר סיבות מרכזיות לערך שהמותג שלכם יכול להפיק מ- Content marketing. למי שמתעניין לקרוא חלק מהפוסטים הקודמים, מצ"ב: Link 1, Link 2, Link 3, Link 4
 

1. עומס המסרים השיווקיים שהצרכנים נחשפים אליהם היום הוא חסר תקדים. כתוצאה מכך הצרכנים הפכו להיות אדישים לשימושים של מותגים למשוך את תשומת ליבם דרך ערוצי המדיה המסורתיים והחדשים כאחד.

2. ריבוי ערוצי המדיה הדיגיטליים מייצרים הזדמנות עבור מותגים להעמיס את המסרים השיווקיים בדרכים חדשות ומתוחכמות יותר, בדגש על הרשתות החברתיות שהפכו לקרקע פורייה ל"הפצצה" של מסרים מסחריים.

3. מצד שני, צרכנים מחפשים מידע אודות מוצרים ושירותים שמעניינים אותם בעיקר דרך מנועי חיפוש אבל גם דרך רשתות חברתיות ותוכן גולשים כמו תגובות ודירוגים. המידע הזה יכול להגיע ללקוח בצורה אקטיבית ע"י חיפוש גוגל (Pull) או אפילו תוך כדי קריאת כתבה על מוצר כזה או אחר מבלי שתהיה כוונה צרכנית מקדימה (Push) ואז למעשה ישנה הזדמנות ליצירת מודעות על מוצר או שירות אצל הצרכן שיעמיק את תהליך איסוף המידע.

4. תוכן – הזדמנות חסרת תקדים ליצירה וניהול ביקושים אצל צרכנים. תהליך יצירת התוכן הוא אקט שיווקי שנועד קודם כל לייצר ערך ותועלת עבור הצרכנים ובמידה והתוכן מתוכנן נכון הוא גם יכול להניע לפעולה צרכנית (יצירת עניין, העדפה וקנייה).
אם כן, Content marketing מייצר עבור מותגים ומשווקים הזדמנות לעצב להשפיע על הדעה הצרכנית. עכשיו קחו את ההזדמנות העסקית הזו מספר צעדים קדימה, וחברו את התוכן לכלים שיווקיים חכמים (דיגיטליים) המשלבים יכולת למדוד את היקף ועצמת החשיפה של גולשים לתוכן ואת מידת האינטראקציה שתהיה להם עם המותג לאחר החשיפה לתוכן והרי קיבלתם מנוע שיווקי חסר תקדים שמנצל משאבים יקרים לטובת המטרות העסקיות שלכם.

5 דוגמאות ל- Content marketing מנצח (לדעתי), כולם שותפים למאפיינים הבאים: תוכן מקורי, אחיד המונגש לאורך זמן ע"ג הפלטפורמה, כולם פונים לקהל יעד ספציפי, והכי חשוב כולם מציעים ערך אמיתי לקהל היעד שלהם.

1. Coca Cola Journey:
מגזין תוכן מקוון עמוס בסיפורים, טיפים, סרטונים, מתכונים, חדשנות, ראיונות ומה לא- הכול סביב ערכי המותג של "קוקה קולה":

2. Google ZMOT:
פרויקט מחקר של גוגל הניתן להורדה בחינם מאתר ייעודי. מטרת המחקר: לסייע למשווקים לשפר תהליכי קנייה מקוונים ע"י שיפור חווית הקנייה של הלקוחות בשילוב Case Studies מרתקים. נקודת המפתח: לגעת בצרכן ברגע האמת של תהליך הקנייה:

3. Food and Family Magazine של חברת Kraft Food: מגזין המחבר הלכה למעשה בין מגוון מוצרי הצריכה המשווקים ע"י החברה ע"י  החברה לבין טיפים לחיים בריאים וחסכוניים יותר. המגזין כולל מתכונים, טיפים, פורום קהילתי, סרטוני ווידאו ועוד:

4. Open Forum by Amex:
אי אפשר לדבר על Content marketing מנצח מבלי להתייחס ליישום המבריק של אמריקן אקספרס ארה"ב, שהקימה פעילות רחבה המכוונת לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים (SMB). הפעילות מתרחשת הן בעולמות ה- On Line והן בפעילויות שטח הפרוסות על פני השנה. התוכן של Open Forum מבוסס על התובנה שבעלי העסקים הקטנים מצפים לקבל טיפים, מידע, הדרכות וכלים לניהול אפקטיבי יותר של העסק שלהם (שיווק, מכירה, שירות ועוד) ואת זה בדיוק Amex מספקת ובגדול:

5. אחרון חביב (לפוסט הזה לפחות) – מענף התיירות: רשת מלונות "The Standard" האמריקאית שמביאה גישה חדשה ורעננה לגמרי לטובת שיווק המלונות שברשותה, עם מגזין תוכן עשיר ומדהים לדעתי הכולל אפילו אוספי מוזיקה שעורך מוסיקלי הרכיב ומשתף דרך האתר, חנות סחר מקוון שממש לא דומה לשום חנות מזכרות שהכרתם בעבר ועוד הפתעות תוכן מרתקות:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.