ecommerce_via_social______________________________________________________
למרות שמשווקים רבים מביאים ספק לגבי התרומה האמיתית של ערוצי המדיה החברתית (Social Media) ליצירת הכנסות, מחקר חדש שמסקנותיו מופיעות באינפוגראפיקה המצורפת מעריך כי עד שנת 2015 50% מהמכירות המקוונות יעברו דרך ערוצי המדיה החברתית. רק כדי לסבר את האוזן, מדובר על מכירות בהיקף שנתי כולל של כ- 30 מילארד דולר. את המחקר ערכה חברת "vocus" המספקת פתרונות אחסון בענן בשיתוף עם חברת המחקר "Gartner Reaerch". באינפוגראפיקה הם מציגים יחד כיצד מותגים ממנפים כיום את ערוצי המדיה החברתית לטובת הפעילות העסקית וכן בוחנים מספר מגמות עתידיות שמותגים ומשווקים יהיו חייבים להתייחס אליהם במסגרת האסטרטגיה העסקית שלהם.

ע"פ הנתונים, פייסבוק לבדה מייצרת כ- 26% מההפניות לאתרי הסחר, מספר שצפוי לגדול בשנתיים הקרובות. בנוסף, כ- 20% מהגולשים מעדיפים לבחון ואף לרכוש מוצרים ישירות מעמודי הפייסבוק של המותגים (על פני קניה באתר הסחר). למרות שעדיין השימוש המרכזי של גולשים בפייסבוק הוא לצרכים אישיים וחברתיים, 1 מתוך 3 עסקים נעזר בפייסבוק כדי לפנות אל קהל הלקוחות שלו (כולל איתור לקוחות חדשים).

בחרתי לסכם עברוכם את הנתונים המעניינים ביותר מהאינפוגראפיקה:

  1. כ- 10 מיליון עסקים קטנים מנהלים נוכחות כלשהי בפייסבוק ואף רואים בפייסבוק כערוץ שיווקי מרכזי עבורם, וכ-90% מסוכניות הפרסום והדיגיטל ממנפות את פעילות הלקוחות שלהן דרך פייסבוק.
  2. גולשים שאוהבים עמודי מותגים בפייסבוק הם בעלי סבירות גבוהה יותר לרכוש את מוצרי המותג, 79% אם להיות מדויק (יותר מאפשר גולשים אחרים שהם לא אוהדי עמוד המותג).
  3. 89% אחוז מהגולשים שהם אוהדי עמודי מותג בפייבוק ימליצו לחברים על המוצרים של מותג כלשהו – ישירות בפייסבוק, זאת בהשוואה להמלצות של כ- 38% בלבד שאינם אוהדי מותגים.
  4. 58% מהעסקים הקטנים והבינוניים מזהים ירידה בעלויות השיווק הודות לנוכחות שלהם בפייסבוק.
    נתון שמרק צוקרברג ישמח לשמוע: מותגים שהשיקו קמפיינים (ממומנים) בפייסבוק לקידום פעילות המותג שלהם הם גם בעלי סיכוי גבוה יותר להגדיל מכירות.
    בשנת 2011, פייסבוק העניקה לכ- 200,000 עסקים קטנים ובינוניים ( SMB) שובר פרסום במתנה, במילים אחרות פייסבוק השקיעה 10 מיליון דולר (!) במהלך שנועד לעודד עסקים קטנים ובינוניים להמשיך ולהשקיע בכלים הפרסומיים בתשלום בפייסבוק.

למשווקים- תובנות מרכזיות שאפשר לחלץ מהנתונים:

א. כדאי מאוד למשווקים ומותגים לבסס נוכחות חכמה, מקיפה ועשירה בפייסבוק וזאת במטרה להציע ללקוחות תוכן, מידע ובעיקר -ערך מוסף.
ב. גולשים שהם אוהדי עמודי מותג הנם בעלי ערך עסקי גבוה בהרבה מגולשים שהם לא, מה שאומר שמשווקים חייבים לפעול כדי להרחיב את מספר הלקוחות שהם גם אוהדי המותג בפייסבוק.
ג. משווקים חייבים לספק לגולשים שלהם בערוצי המדיה החברתית כלים פשוטים ונוחים לשיתוף תכנים עם המעגלים החברתיים שלהם. למעשה, שיתוף התוכן ע"י הגולשים הופכים אותם לסוג של סוכני שיווק ברשות המותג.
ד. התשובה לשאלה "האם הפרסום הממומן בפייסבוק עובד?" כנראה שאין תשובה חד משמעית, אבל מה שכן מומלץ לעסקים ומשווקים הוא לשלב נוכחות בעלת ערך אמיתי ללקוחות ולשלב השקעת תקציבים בפרסום ממומן במטרה לחזק מודעות למותג.


Facebook Brands

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.