B2B_MARKETING_________________________________________________
מלבד ללמוד, לקרוא, לכתוב וכמובן לעסוק בתחום הדיגיטל, תחום נוסף שמעסיק אותי במיוחד הוא אוכל, או יותר נכון – בישול. מבחינתי אוכל משובח במסעדה טובה הייתה ותמיד תיחשב כבילוי מועדף, זאת בנוסף לאהבתי לבישול ביתי. כששני העולמות האלו (דיגיטל וקולינריה) נפגשים אז קשה להוריד את החיוך מהפנים שלי.

בעיקר אני נהנה ללמוד ולהכיר כלים וערוצים דיגיטליים חכמים שפונים ישירות לעוסקים בתחום ובעיקר – לבעלי מסעדות שמחפשים כל הזמן דרכים חדשות ומעניינות לשווק את המסעדה שלהם. ובנקודה הזו בדיוק אני רוצה להכיר לכם חברה אמריקאית שנתקלתי בה , שעושה בדיוק את זה. לחברה קוראים "restaurantengine", והיא מציעה פלטפורמה שיווקית המאפשרת לבעלי מסעדות להקים ולנהל לעצמם נוכחות דיגיטלית ב- Web ובמובייל, בדמות אתר אינטרנט.

restaurant-website

מה הייחוד אתם שואלים? הרי לא חסרות פלטפורמות המאפשרות לבנות ולנהל באופן עצמאי אתרי אינטרנט בעלות זניחה ובממשק שמתיימר להיות פשוט וידידותי, בעיקר לקהל יעד שאינו טכנולוגי ובעל ניסיון במהותו. אז כאן מגיע הייחוד שלדעתי במבט ראשון נראה פשוט ואפילו מתבקש, אבל בבחינה מעמיקה יותר מבטא את הערך המוסף עבור בעלי המסעדות (ובדיגיטל, ערך מוסף הוא שם המשחק).

restaurantengine היא קודם כל פלטפורמה ייעודית לבעלי ומשווקי מסעדות. להבדיל מפתרונות אחרים, החבר'ה האלה ממקדים את הפעילות והידע שלהם לקהל מאוד מוגדר, ובהתאם – המוצר עונה על צרכים ספציפיים של בעלי המסעדות. לפני שנצלול ליכולות המערכת, חשוב לציין שאפילו פלטפורמת WordPress (עליה גם פועל הבלוג שלפניכם) השקיעה בפיתוח תבניות ייעודיות לניהול אתרי מסעדות, בשינוי מובהק מהשימוש המרכזי של הקמה וניהול של בלוגים ואתרי תוכן קטנים (למידע נוסף). יכול ל היות שנתחיל לראות מגמה עולמית לפיה יקומו חברות וסטארטאפים שיציעו סגמנטים עסקיים מוגדרים כלים ממוקדים לצרכים העסקיים שלהם. היתרונות במיקוד כזה ברורים ומתבטאים בזיהוי צורך עסקי של פלח שוק אטרקטיבי שגם יצדיק את ההשקעה, ובמקביל בתי העסק שמחפשים כלים חכמים וממוקדים ישלבו את הכלים הללו במסגרת הפעילות העסקית והשיווקית שלהם (בתנאי שהכלי/ פלטפורמה אכן מייצרים ערך מוסף עבורם).

אז מה מציעה הפלטפורמה של restaurantengine?

קודם כל, מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לבעלי ומשווקי מסעדות להקים ולנהל אתר אינטרנט למסעדה שלהם, המותאם גם לגלישה במובייל. בעל המסעדה בוחר את החבילה הרלוונטית, בוחר את התבנית הרצויה ולמעשה מתחיל בעבודות הזנת ה תכנים ובעיקר – התאמת הנראות של התבנית לצרכים ולשפה של המסעדה שלו. בעל המסעדה יכול לבצע קוסטימיזציה מלאה של האתר שלו, החל ברמת הלוגו של המסעדה ועד בחירת הצבעים והתכנים שמופיעים באתר.

הצעת הערך של restaurantengine יושבת על תובנה בסיסית ומהותית במיוחד בעולם הקולינריה והמסעדנות: לרוב אתרי מסעדות אינם מושקעים ולא מציעים חווית שימוש וגלישה איכותיים, ובארץ חשוב לציין את המעורבות הגבוהה של אתרי האינדקס בתחום המסעדות שלמעשה הבינו את הצורך הבסיסי הזה ומציעות חבילה המשלבת פרסום באינדקס במקביל לאתר מסעדה. חשוב לציין שהנוכחות של בעלי המסעדות באינדקסים הללו כוללות "כרטיס מסעדה" המובסס על תבנית קבועה עם עיצוב משתנה. המשמעות היא גמישות נמוכה ביכולת להתאים את חווית השימוש לצורכי ומטרות המסעדה, אך לרוב בעלי המסעדות מתפשרים על החוויה בתמורה לנוכחות ולטראפיק שהם זוכים לו באינדקסים.

restaurantengine למעשה לקחו את צורת החשיבה הזו מספר צעדים קדימה, ומציעות תבניות מוכנות שתוכננו ועוצבו במיוחד לבעלי מסעדות. להבדיל מהמודל של אינדקסי המסעדות, את ההקמה בפועל של האתר עושה נציג המסעדה בעצמו, ולכך למעשה יש יתרונות וחסרונות: היתרון מתבטא במידת העצמאות וחוסר התלות בגורמים אחרים, והחיסרון מתבטא באותה מידה של עצמאות שכן ניהול תוכן של אתר דורש מיומנות, השקעה של זמן ואפילו כסף ברמת העיצוב והתכנים. לא כל אחד מוכן לזה. אך בהנחה שיש למסעדה גורם שלוקח על עצמו את המטלה של ההקמה והניהול השוטף של האתר, restaurantengine מהווה פיתרון טוב בהרבה מהפתרונות המקבילים באתרי האינדקס. חשוב רק לציין שאחד היתרונות המרכזיים של האינדקסים הוא ערוץ ההפצה שהם מהווים, ולמעשה משמשים כמדיה שיווקית ופרסומית לכל דבר, צורך לא מבוטל שהקמה וניהול אתר עצמאי פחות מהווים פתרון עבורו.

פיצ'ר מרכזי וסופר רלוונטי לתחום המסעדות הוא כמובן – הזמנת מקומות במסעדה. אגב, עבור שירות מהסוג הזה אתרי האינדקס "נוגסים" בהכנסות המסעדה ולמעשה גובות תשלום, והנה סיבה נוספת ומאוד משמעותית שמחזקת את היתרון של פלטפורמות מהסוג של restaurantengine. כמובן שבעל המסעדה יכול לנהל ולהציג את מפרט התפריטים שלו בצורה מלאה.

restaurant-website-menu

לסיכום:
כלים מהסוג של restaurantengine מהווים אבולוציה טבעית של תעשייה שלמה שמנסה להעניק לבעלי עסקים כלים ופתרונות חכמים וממוקדים להקמה, ניהול ושיווק העסק שלהם. restaurantengine מתבססים על תובנה פשוטה אך חכמה שמטרתה להניק עצמאות וכוח לבעל העסק שמכיר את הפעילות העסקית שלו בצורה הטובה ביותר.

בנוסף – לא מוכן להתפשר על הנוכחות הדיגיטלית שלו ועל כן למרות המשאבים הנדרשים, בשיקולי עלות מול תועלת מעדיף להיעזר בכלים מהסוג הזה ולנהל לעצמו את הנוכחות הדיגיטלית. נדמה שהמגמה של B2B הולכת ומתרחבת, ולמעשה ממגמה מדובר באבולוציה של חשיבה עסקית מרתקת של חברות שמייצרות כלים איכותיים שמעצימים את הכוח של העסקים הקטנים והבינוניים (SMBֶ) ומאפשרים להם עצמאות עסקית בערוצים הדיגיטליים.

ולסיום, אי אפשר בלי קינוח דיגיטלי שמתבטא בקישור לאתר של מסעדה ישראלית המופעלת ע"ג הפלטפורמה של restaurantengine: מסעדת "קיוטו" (סניף פולג):

kyoto-sm

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.