מדוע BIG DATA הפך למשמעותי כל כך? מדוע משווקים וקמעונאים חייבים להתחיל ולהבין את המושג ובעיקר את ההזדמנויות העסקיות שהוא מייצר?
כתבתי פה בבלוג בעבר על המושג BIG DATA ועל ההזדמנויות הצרכניות והעסקיות שהעולם הזה מייצר (מצ"ב Link). כדי להעביר את המסר של המושג הזה ומה שעומד בעצם מאחוריו חשבתי לנכון לשתף אתכם במינייסט המדהים הזה שמצאתי, שנוצר ע"י משרד הפרסום הבינלאומי Ogilvy One. המינייסט פותח בסרטון ווידאו קצר ששילבתי עבורכם בתוך הפוסט, המדגים מציאות מצד אחד וחזון ארוך טווח מנגד, שניהם כוללים יישומים אפשריים המתבססים על BIG DATA.

מה זה בעצם BIG DATA?
המושג מתבסס על כמות אדירה של מידע (צרכני בעיקר) שמטבעו אינו מעובד או מסודר אך יכול להיות כזה ב- Real Time. כמות הנתונים הצרכניים שנוצרת כיום מגיע משלל מקורות (קופות ברצפת המכירה, אפליקציות ואתרי סחר, מועדני צרכנות, חוויות ותהליכי חיפוש לפני, תוך כדי ואחרי המכירה ועוד).  כיום האתגר במולו עומדים משווקים וקמעונאיים גדול בהרבה: בפני הצרכנים קיים מגוון רחב של כלים וערוצים שבאמצעותם הוא מגבש ומקבל החלטות, ובנוסף קיימות הרבה יותר נקודות מגע של הצרכן עם המוצרים (הן עולם הפיזי והן בערוצים הדיגיטליים – הודות לחנויות מקוונות, קופונים דיגיטליים, חנויות בפייסבוק, אפשרויות תשלום במובייל ועוד).

במשפט משמעותי אחד: כיום, הצרכן מחזיק בכל הכוח, לא המשווק. שפע חסר תקדים של מידע זמין בפני הצרכן במגוון ערוצים, יכולת ההשוואה וקבלת ההחלטות שלו רחבה הרבה יותר ומימד משמעותי נוסף שחייב את כוחו למהפכה הדיגיטלית הוא כוח ההתאגדות, שאמנם הייתה אפשרית הרבה לפני הכניסה המאסיבית של ערוצי הדיגיטל לחיינו, אך אי אפשר להתווכח עם הקלות האדירה שהם מאפשרים לנו לעשות זאת.

רק כדי לסבר את האוזן (השיווקית/ קמעונאית) שלכם, להלן כמות המידע הזורם בערוצי ה- Social המרכזיים הבאים (מחדד שוב – ביום!):

1. תוכן ווידאו המקביל ל- 12 שנים
2. גולשי פייסבוק משתפים כ- 2.5 מיליארד פיסות מידע
3. 40 מיליון תמונות מועלות לאינסטגראם
4. 400 מיליון ציוצים מועלים בטוויטר

למיניסייט של Ogilvy הכולל הסברים ויישומים אפשריים של BIG DATA >> 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.