למי שעדיין לא שמע על "Birchbox"- זה הזמן להכיר וללמוד: "Birchbox" הוא שירות הבתשלום חודשי המאפשר לנשים (בעיקר) להירשם לקבלת קופסא ממותגת מלאה במוצרים חדשים של מגוון חברות אופנה, איפור ועוד. השירות למעשה מאפשר ללקוחות ליהנות מהתנסות במוצרים חדשים בהתאם להעדפות האישיות שלהן (אותן הן מגדירות בשלב הרישום לשירות), ולקבל אחת לחודש הפתעות חדשות ישירות לבית.

השבוע, "Birchbox" קיבלו השקעה נוספת בגובה של כ- 60 מיליון דולר, מה שמעניק לחברה שווי שוק מוערך של כ- 485 מיליון דולר! לשירות מנויות כיום כ- 800,000 לקוחות משלמות, המייצרות הכנסות חודשיות של כ- 125 מיליון דולר.  לא רע עבור שירות מנוי חודשי במסגרתו הלקוחות לא ממש יודעות איזה מוצרים הן יקבלו בקופסא החודשית. מצד שני, דווקא הציפייה הזו לקבלת מוצרים חדשים ולהתנסות בהם בפרטיות בבית או במשרד מייצרת חווית קניה וצרכנות מסוג חדש, כזה שלא רק מייצר חוויה פרסונאלית אבל גם מייצרת תחושת VIP יוקרתית ופשוט מהנה.

אם חושבים על זה, "Birchbox" מייצגת את הדור הבא של מגזיני האופנה, בהם במקום דפי נייר מודפסים עליהן מודספות פרסומות של מוצרים שונים, המוצרים עצמם מהווים את דפי המגזין הפיזי המייצרים חוויה צרכנית מהסוג האפקטיבי ביותר – הלקוחות נוגעות ומתנסות פיזית במוצרים המוצעים להן. הצעד החכם באמת שמחזק את האקו סיסטם של "Birchbox" היא הקהילתיות שנוצרה סביבה באופן טבעי: מליוני לקוחות, חלקן מיצרות תוכן אישי ומשתפות אותו האחת עם השניה לגבי החוויות האישיות שלהן עם המוצרים השונים. מה יותר טוב עבור משווקים כאשר הלקוחות עצמנן הופכות למשווקות ישירות של המוצרים שלהם?

במקום שמשווקים ישלמו עבור שטחי פרסום במגזינים ובאתרי תוכן ייעודיים, הם ממקמים את המוצרים שלהם בקופסאות ולמעשה קונים "שטחי פרסום" אפטקיביים ורלוונטיים בהרבה ישירות בתוך הקופסאות עצמן. במילים אחרות, "Birchbox" היא דוגמה ומופת לדור הבא של שיווק מבוסס תוכן. לא מעט מתחרים קמו ל- "Birchbox" הן בארה"ב וכמובן שברחבי העולם, חלקם מחקים את המודל הפונה לקהל הנשי בעיקר ומנסה לשווק מוצרי אופנה ויופי, שירותים אחרים פונים לקהלים אחרים ומשווקים באותה השיטה מוצרים אחרים כגון מזון, יין ומוצרי תינוקות. המכנה המשותף הוא זהה: מדובר בשיווק מבוסס התוכן של העתיד: שילוב ה"תוכן" ישירות בתוך המוצר עצמו, מה שופך למעשה את המודל ל- Native Advertising טהור, כיוון שהמוצרים (ולא מסר שיווקי אחר) פוגשים את קהל היעד ישירות בנקודה הקריטית ומחברים את הצרכניות למסר האולטימטיבי – המוצרים עצמם.

והנה פרסומת החברה:

לכתבה המקורית: Link

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.