_______
מותגים ומשווקים רבים מבינים את הערך העסקי בבניית נוכחות נכונה במדיה דיגיטלית, אך לא יודעים תמיד כיצד לעשות זאת. מסקר שערכה חברת המחקר "פורסטר" עבור facebook בפברואר 2011 עולה שיותר מ-70% ממנהלי השיווק הבכירים שנשאלו מודים שלמרות הבנת התרומה של המדיה הדיגיטלית לפעילות המותג שלהם, הם אינם יודעים כיצד ליישם זאת בפועל.

בדיוק לשם כך פרסמה מחלקת השיווק של facebook מדריך מדיה ואסטרטגיה דיגיטלית מפורט שמטרתו לעזור להם להבין מדוע בעולם מחובר גם המותגים שלהם חייבים להיות מחוברים. ולמה הכוונה ב"מותגים מחוברים"? מותגים שמאפשרים תקשורת ואינטראקציה בין המשתמשים לבין המותג בכל מקום, זמן ודרך בו ירצו, במיוחד בערוצי המדיה החברתית. כדי לעשות זאת, תחילה מותגים צריכים להבין את הפער שבין מתודולוגיות שיווק מסורתיות לבין האופי והציפיות של הצרכן המודרני (בדגש על הצרכן המחובר). לאחר שיפנימו את הפער, facebook מציגה במדריך 6 צעדים נדרשים על מנת לשלב נוכחות במדיה החברתית באסטרטגיית המותג שלהם.

כדי לנצח בעולם המחובר, אלו 6 התובנות שמותגים נדרשים להפנים וליישם (ע"פ facebook):

1. לבטא מילולית את הזהות החברתית בערוצי המדיה הדיגיטלית השונים כך ששפת המותג יתקבל באופן ייחודי (למותג), מעוררת השראה ולא פחות חשוב – אותנטית לערכי המותג.

2. להתחבר ללקוחות ולמשתמשים הנאמנים ביותר של המותג ולתת להם סיבה טובה מבחינתם לעקוב אחר המותג בערוצי המדיה הדיגיטלית השונים.

3. אינגייג'מנט: ליצור סביבה שתאפשר ותעודד אינטראקציות בין המשתמשים לבין המותג בין היתר ע"י שימוש בשפה פרסונאלית (עד כמה שאפשר) ובהתאם גם רלוונטית.

4. השראה: מותגים חייבים לייצור השראה בקרב העוקבים והמשתמשים שלהם באופן כזה שהם ישמחו לשתף ולהפיץ את הערכים והמסרים של המותג.

5. אינטגרציה מלאה של כלי SOCIAL אל כל פעילות המותג בכל הערוצים (מסורתיים ודיגיטליים כאחד) לרבות התרבות הארגונית של המותג עצמו.

6. התחדשות: ערך ונורמה שחשוב לבצע באופן קבוע – מדידה ובחינה מתמדת של פעילות המדיה של המותג במטרה לשפר אותה ואת הנוכחות שלה בערוצים השונים.

אמשיך לפרסם בסדרת פוסטים חדשה את הפרטים השונים המופיעים במדריך של facebook (תוכלו לחזור לעמוד הזה ולהתעדכן לגבי הפרסומים החדשים):

פוסט הראשון בסדרה: העולם המחובר מגדיר מחדש את מסעו השל הגולש (Customer Journey) >>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.