____________________________________________________________________

בדו"ח מסכם שפרסמה חברת "Comscor"e ב- 14.6 צויין שמספר המבקרים הייחודיים לרשתות ואתרי מדיה חברתית עלה ב- 6% בשנה האחרונה. בנוסף, הדו"ח חוזר ומאמת את הטענה כי PINTEREST הפופולארית נותרה הרשת החברתית עם אחוז הצמיחה המהיר ביותר (מעודכן ל- Q1/2012). נתונים אלו נלקחו מהדו"ח שנקרא "State of the U.S internet" . בנוסף למדידה של רשתות חברתיות, החברה מספקת נתונים מעניינים נוספים אודות מגמות בתחום ה- Mobile, הפרסום הדיגיטלי ו- E commerce.

אוכלוסיית ה- On Line:
תחילה מתייחס הדו"ח לאוכלוסיית האינטרנט בארה"ב בהשוואה למדינות אחרות בעולם. כיום, אוכלוסיית האינטרנט של ארה"ב מהווה כ- 13% בלבד מסך אוכלוסיית ה- on line העולמי (ירידה מ- 66% בשנת 1996). למרות ירידה זו, המספרים גדלים ונותרים פעילים במיוחד.

פעילות ברשתות חברתיות:
PINTEREST ממשיכה להיות הרשת החברתית עם אחוזי הצמיחה המהירים ביותר בהתבסס על ספירת כמות המבקרים הייחודיים (Unique Visitors) ומספר הקלקות מתוצאות מנועי חיפוש (ובשניהם היא מובילה את הרשימה). PINTEREST רשמה צמיחה של 4377% (!) בתקופה שבין מאי 2011 למאי 2012. מנגד, twitter רשמה צמיחה צנועה יותר יחסית של 58% בשנה החולפת, LiknkedIn רשמה צמיחה של 67%, Tumblre 168% ומלכת הביצה – facebook רשמה צמיחה של 4% בלבד, למרות שהיא גם הרשת החברתית עם נתוני ה- reach הגבוהים ביותר (נתון שמתחבר למספר החברים הפעילים שבה וכמובן בהתייחס למספר המבקרים היומי, הן ב-web והן ב- Mobile). גולשי PINTEREST ביצעו יותר רכישות ברשת בהשוואה לגולשים של רשתות חברתיות אחרות, למרות שמותגים רבים עדיין בוחנים את אפשרויות שעומדות בפניהן מבחינת נוכחות ב- PINTEREST.

MOBILE:
כאמור המחקר כלל בחינה של עולם ה- MOBILE בארה"ב בשנה החולפת בדגש על מדידת היקף הצמיחה. ההערכה היא שעד שנת 2014 מספר הגולשים באינטרנט דרך ה- MOBILE יגבר על הגלישה ממחשבים נייחים. בשנה החולפת נרשמה עליה של כ- 47% במספר משתמשי הסמארטפונים בארה"ב (106.7 מיליון אזרחים המהווים כ- 45% מסך משתמשי הטלפונים הניידים בארה"ב), כשנתח השוק של מערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד רשם צמיחה נוספת ועומד על 51% (עליה מ- 35% מהשנה החולפת).

נתון מעניין נוסף הוא ה- "Multi Device Ownership" (משתמשים המחזיקים ביותר ממכשיר MOBILE אחד) רשם עליה מרשימה של 308% בשנה החולפת. החל ממרץ 2012 לכ- 25% מבעלי סמארטפונים בארה"ב מחזיקים בנוסף גם במכשיר טאבלט (עליה של כ- 9%). הודות לצמיחה בשוק סמארטפונים בארה"ב, נרשמה עליה רוחבית בהיקף צריכת הספרים והמגזינים הדיגיטליים (38% באפליקציות של AMAZON, 19% דרך מוצרים של Google).

E – Commerce:
המחקר של Comscore בדק ומצא שהאתרים של אפל, אמזון, וואל-מארט, טארגט ונטפליקס היו הפופולאריים ביותר ב- Q1/2012 ושאמזון רשמה צמיחה גדולה במיוחד של 30% במבקרים הייחודיים. בבדיקת מבקרים ייחודיים ברמה החודשית, אמזון מובילה את הטבלה ואפל במקום השני. תופעה נוספת שרשמה עליה מכונה "Showrooming" ובו צרכנים מבצעים רכישה ברשת לאחר שבדקו, השוו ובחנו מוצרים בחנויות הפיזיות. נמצא כי בשנה החולפת כ- 35% מהצרכנים (בגילאים 35-34) העידו על עצמם שלאחר בדיקה פיזית של המוצרים הם ביצעו את הרכישה ברשת, הודות להצעות מסחריות כדאיות יותר. קטגוריות המוצרים הפופולאריים ביותר הם מוצרי אלקטרוניקה וביגוד ואקססוריס.

מקור: Comscore 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.