_____________________________________________
כבר שנים שאני צופה בתכנית האירוח המשובחת של הקומיקאי קונאן אובראיין בתוכנית אירוח הלייט נייט שלו "Conan" ברשת NBC. קונאן הוא מסוג הכישרונות המשלבים חוש הומור משובח, יכולת כתיבה והתבטאות יוצאת דופן, קור רוח והומור עצמי (הבדיחות שלו על צבע העור הלבנבן שלו כמו היקף תשומת הלב המטורפת שהשיער האדמוני שלו קיבל במשך השנים הם חסרי תקדים) וכמובן יכולת משחק. הוא גם חתום על תסריטים של סדרות קומיות רבות ופופולאריות (למשל – SNL) ועוד. בשנים האחרונות הוא עבר מספר תהפוכות מקצועיות (ובטח שגם אישיות) שהתחילו בסכסוך מתוקשר עם מנהלי רשת NBC, כשאלו רצו לשנות את מועדי השידור של התכנית במטרה למקם את התכנית של ג'יי לנו הוותיק במקומו.
________________________________________________

לבסוף קונאן עזב את הרשת בטריקת דלת מצלצלת ולראשונה אחרי שנים רבות נדרש להחליט לאן פניו המקצועיות מועדות. קונאן בחר במסלול שהפתיע רבים בתעשייה כשבחר לבסוף להצטרף לרשת הכבלים TBS ולהעלות בה תכנית אירוח לייט נייט חדשה בהנחייתו. אך בתקופה ש"בין העבודות" ועד היום, הוסיף קונאן תואר נוסף לרשימת הכישרונות הרבים שלו – מלך דיגיטל ומדיה חברתית. מאייקון מדיה של העולם ה"ישן" היושב מאחורי שולחן המארח ברשת טלוויזיה וותיקה וכבדה, הוא הפך להיות מאסטר של עולם המדיה החברתית, מובייל, רשתות חברתיות ו- Social.

________________________________________________
קונאן מקדם בשיטתיות ובחכמה את המותג העצמי שלו – Team Coco בכל ערוצי המדיה החברתית בשילוב פלטפורמות שיווקיות גם בעולם הפיזי, כולם עם טוויסט הומוריסטי (לפעמים על חשבונו האישי) משעשע וזכיר. מליוני גולשים עוקבים אחרי כל פיסת תוכן שהוא והצוות המיומן שלו מעלים בערוצי המדיה החברתית השונים: בפרופיל הטוויטר הרשמי: conanobrien@ (נכון לרגע כתיבת שורות אלו עוקבים אחריו 5.7 מליון גולשים!), באתר הענק שהוא הקים המרכז את כל הפעילות שלו ברשת ומחוצה לה: http://teamcoco.com/ובעמוד הפייסבוק שלו (1.8 מליון חברים), בערוץ ה- You Tube הרשמי (קונאן הוא אחרי הכל אמן טלוויזיה, עם מעל ל- 100,000 גולשים רשומים לערוץ ויותר מ- 55 מליון צפיות בתוכן שלו בערוץ!).


__________________________________________________

_________________________________________________

________________________________________________

קונאן מספר על עצמו כיצד הבין מייד אחרי שעזב את NBC כיצד גילה לשמחתו את עולם ה- New Media שכולנו עדיין חוקרים ולומדים. להבדיל מאמנים וקומיקאים אחרים בארה"ב (כמו ג'יי לנו, למשל), קונאן השכיל לקחת את הפעילות שלו במדיה הדיגיטלית מספר צעדים קדימה, ע"פ אסטרטגיה דיגיטלית Cross Platrorm משומנת היטב. אם לוקחים בחשבון את השילוב שבין צוות מקצועי ומיומן, הכישרון האדיר של קונאן עצמו ביצירת תוכן מבדר, רלוונטי ועוקצני וכמובן – תקציב הולם, השמים הם הגבול וקונאן שואף לשם.
________________________________________________
קונאן מסביר את ההבדל בעצם ההתייחסות למדיה הדיגיטלית בתקופתו ב- NBC לבין הפעילות כיום: כשעוד היה חלק מ- NBC היה אמנם ערוץ פייסבוק לתכנית שלו, אך מבחינת התכנים והפעילות שבו לא היה הבדל מהותי בינו לבין האתר הרשמי של התכנית, ולמעשה לא הוצג בו תוכן ייחודי ורלוונטי. לטענתו, למכבסה השכונתית היה יכול להיות את אותו עמוד בדיוק. קונאן מסביר את גישתו לשיתוף ויצירת תוכן דיגיטלי (השונה מהותית מהגישה המיושנת שהיתה נהוגה ב- NBC): במקום להעלות תכנים לרשת אחרי שאלו שודרו בטלוויזיה, מדוע לא לרתום את הערוצים הדיגיטליים כדי לעודד כניסות, צפיות, אינטראקציות ובעיקר – שיחה והגברת נאמנות של גולשים עם המותג שנקרא קונאן אובריין? כך למשל, השכיל להציג בלעדית באתר ובערוצי המדיה הדיגיטלית קטעים קצרים של תכנים שעתידים להיות משודרים בתכנית. אמנים רבים בחרו ליחצ"ן את הסרטים החדשים שעומדים להיות מושקים, תכניות טלוויזיה חדשות, הצגות ומה לא במיוחד אצל קונאן כי הם ידעו שהדרך בה הוא יותר אינטראקציות עם הקהל הנאמן שלו הופכים לערוץ שיווקי יעיל הרבה יותר מהערוצים המסורתיים.


________________________________________________

חלוקת תוכן כגון זו לא הייתה אפשרית בשנות ה- 90, לשיטתו של קונאן, לא רק בגלל הכלים הטכנולוגיים אלה גם בגלל הגישה המיושנת לפיה יש לנכס ולשמור מכל משמר על תוכן מקורי ולא לשתף אותו. כיום, כאמור, הסיפור שונה לגמרי. יתרון משמעותי נוסף בשימוש בתוכן איכותי הערוצים השונים הוא ניצול מאפיין הויראליות וכן הרחבה משמעותית של זמני והיקפי הצריכה של התכנים ע"י קהל הגולשים. גולשים יכולים לצפות בתכנית דרך האתר בזמן ובמועד שהם מעדיפים ולאו דווקא בשעת השידור, לעצור את הצפייה, לשתף, להגיב, וליצור אינטראקציה ישירה מול קונאן ושאר הקהילה העוקבת.
"הימים בהם רק רציתי שצופים יחוו את התכנית בשעה 23:00 בלילה חלפו מהעולם" טוען קונאן. הקהל מוחלק מידי, מוצף תכנים וגירויים שמסיטים אותו מכך, ובעיקר – דור שלם של אנשים שפשוט לא צורך את המידה שלו לפי התבניות הישנות. לכן, השינוי שקונאן הצליח לבצע אותו בהצלחה יתרה נבע גם מצורך של רלוונטיות, ולא רק מתוך בחירה.
________________________________________________
לצפייה בכתבה המקורית לחצו כאן.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.