……………………………………
foursquare היא רשת חברתית לוהטת ופופולארית במיוחד אשר החלה את דרכה במשרדים קטנים של מספר יזמים מוכשרים בניו-יורק ומהר מאוד צברה אוהדים נלהבים רבים ברחבי העולם וכמובן שגם כאן בשראל. מה זה foursquare? בקצרה, foursquare היא רשת חברתית מבוססת אפליקציות סלולאר המאפשרות לכל בעל פרופיל רשום לעדכן את החברים שלו היכן הוא נמצא באותו הרגע. בין אם זה בית קפה, מסעדה, משרד או אפילו הבית הפרטי שלכם.

מאפיין שיתוף תוכן הגולשים תלוי מיקום הוא החידוש המרכזי שהופך את foursquare ללהיט האחרון. שירות נוסף שכלול ב- foursquare הוא האפשרות לצבור תגים (badges) עבור ביצוע פעולות מסויימות. למשל, badge עבור ביקור ביותר מ-10 מקומות שונים, badge עבור 4 עדכוני מיקום רצופים בשבוע, badge בזכות ביקור באותו המקום 3 פעמים ברציפות בשבוע ועוד ועוד. ה- badge המיוחד ביותר הוא תג "ראש העיר" שניתן למי שעדכן נוכחות במקום מסוים הכי הרבה פעמים.
……………………………….

……………………………………………………………………………………….

השירות זמין כאמור דרך אפליקציות המותאמות ל-iPhone, Andoid, Black Berry וטלפונים חכמים נוספים, וגם נתמך דרך אתר אינטרנט רשמי שמאפשר תצוגה גדולה ונוחה יותר אך לא מאפשר כמובן לעדכן ב-live על המיקום שלכם. עם הפופולאריות הגוברת של שירות מבוסס מיקום המשלב במקביל מאפיינים של שיתוף תוכן גולשים במדיה חברתית הופכת את foursquare לכלי שיווקי ופרסומי שכמעט כל מותג ועסק יכולים להיעזר בו כדי לקדם את עצמם. איך?

קודם כל צריך לפתוח פרופיל אישי כמובן! בעמוד הזה תוכלו לבצע הרשמה פשוטה שכוללת אפשרות חשובה לדעתי של סינכרון חשבון הטוויטר והפייסבוק שלכם. כדי למצוא בקלות את החברים שלכם שכבר רשומים ל-foursquare תוכלו בקלות לראות מי מאנשי הקשר שלכם ב-gmail או בטלפון הנייד ובנוסף להזמין אותם להצטרף. הסינכרון של חשבונות הטוויטר והפייסבוק חשובים לדעתי מכיוון שתוכלו בעזרתם להפיץ את דבר מיקומכם ובכך להיעזר בויראליות שהם מציעים.

לאחר שפתחתם פרופיל אישי, הצעד הבא שלכם הוא לבדוק האם העסק או מקום העבודה שלכם קיים במאגר. במידה ולא תמיד תוכלו להציע להוסיף מקום חדש ולעדכן אותו במידע הרלוונטי ובכך להיות הראשונים שעדכנו שביקרתם בו וגם להפוך לראש העיר של אותו מיקום לפני כולם!

שימוש שיווקי/פרסומי ב-foursquare:
אחת הדרכים הפשוטות והאפקטיביות ביותר לרתום את foursquare לשיווק העסק שלכם הוא להציע הטבה לכל מי שיעדכן ב-foursquare שלו שהוא מבקר אצלכם. הרי נושא ה- badges כבר קיים ב-foursquare,  לכן באופן דומה ניתן להציע תג ממותג שלכם שינתן כסוג של כרטיס פיזי בנוסף להטבה לכל אחד שיציין את מיקומו אצלכם. מיותר לציין שמי שיהפוך לראש העיר של העסק/ מותג שלכם יהיה זכאי להטבה מיוחדת ומשודרגת. כדאי אפילו להציג באופן בולט בעסק שלכם מי ראש העיר באותה נקודת זמן. כך תהיה סיבה אמיתית של קהל הלקוחות שלכם להתאמץ ולעדכן שהיו אצלכם מספר רב יותר של פעמים במטרה להפיל את ראש העיר הנוכחו או לשמר את "כהונתם" הנוכחית.

……………………

……………………………………………………………………………………….

ניתן לרענן את מלאי ההטבות מפעם לפעם ואף למקד אותן לשעות פעילות ספיציות: הציעו הטבה למעדכנים אצלכם בין שעות שתגדירו והרי לכם דרך נוספת לעודד לקוחות להגיע בשעות הפחות חזקות שלכם (למעשה מדובר במודל ה- Happy Hour שנפוץ בעיקר בעסקים כגון פאבים ומסעדות). אפשרות נוספת היא לפרסם בערוצים המקבילים כמו טוויטר ופייסבוק ש- 10 הבאים שיעדכנו את מיקומם אצלכם בעסק יקבלו הטבה מיוחדת! כאן המקום להדגיש בשנית מדוע כדאי וחשוב להיעזר בפלטפורמות שיתופיות מקבילות כדי להפיץ את דבר ההטבות שאתם מציעים וכמובן לעודד מעדכנים לשתף עם החברים שלהם אודות ההטבה שקיבלו אצלכם. רוצים רעיון נוסף? מי לא מכיר את כרטיסייית הניקובים שמחלקים היום כמעט בכל בית קפה? (ואפילו קיבלתי כרטיסיה כזו גם בגלידרייה). אפשר פשוט להשתמש ב-foursquare כסוג של כרטיסיה וירטואלית ואף להוסיף לה הטבות מיוחדות לכל מי שיפיץ את ההטבה בקרב חברים.

אפשר להגיד שלמעשה קיימות דרכים רבות ומגוונות לעשות שימוש בעדכוני המיקום ב-foursquare ככלי שיווקי לכל דבר, הכל תלוי בדמיון ובמקוריות שלכם. נסו לחשוב כיצד לרתום את הכלי המדהים הזה לפעילות השיווקית של העסק שלכם בהתאם לאופיו ולסוג הלקוחות שאליו הוא פונה. בעסקים מסוג אחד אפשר לעשות שימוש דמוי כרטיסייה, באחרים להעניק הנחות ללקוחות שיעדכנו מיקום ב- foursquare אצלכם. חשבו על הזמנות למסיבות ואירועים: שווקו את האירוע שלכם כך שלמעשה כל אחד יכול להזמין את עצמו לאירוע, כל שעליו לעשות זה לעדכן את מיקומו בזמן האירוע וכך להיכנס ואפילו לתת קופון שתיה או הנחה להזמנת אוכל מהתפריט בזמן שהוא נמצא שם. רוצים באמת לצאת מהקופסא? מה לגבי שירותים משלימים? מי לא מוצא עצמו רעב אחרי בילוי בבר או מועדון? בעלי מסעדות מסוגים שונים יכולים להציע (באתר שלהם, בפייסבוק ובטוויטר כמו גם בניוזלטר אם יש) לבליינים שיגיעו אליהם אחרי הבילוי לאכול ויציגו את העדכון הקודם במועדון/ בר יזכו בהטבה טעימה! שיתופי פעולה מהסוג הזה יוצרות אין ספור אפשרויות שיווקיות ומסחריות בין עסקים ומותגים.

לא אוכל להשלים את הפוסט הזה מבלי לציין מספר סייגים:
ראשית, חשוב לזכור שנכון לרגע כתיבת פוסט זה foursquare אמנם פופולארית אך עדיין לא מוכרת באופן כזה שניתן לבנות עליו מודלים בלעדיים. זאת אומרת שפופולארית וייחודית ככל שתהיה, עליכם לעשות ב-foursquare שימוש במקביל לכלים שיווקיים נוספים. יחד עם זאת אין כל ספק שבקרב אלו שכן חברים ב- foursquare מדובר בכלי שיווקי שיעניק לכם ולעסק שלכם נקודות זכות על חדשנות, מקוריות (כל עוד אתם באמת כאלו וחצי מדינה עדיין לא העתיקה מכם….). סייג שני הוא העובדה שלא כל עסק/ מותג מתאים ל-foursquare. זכרו שבסיס העניין הוא עדכון ושיתוף תלוי מיקום. על בסיס עובדה זו כל עסק שהגעה פיזית למיקום שלו היא חלק מהותי ואפילו הכרחי לתהליך הקניה/ הנאה מהמוצר/ שירות מתאימים יותר ל-foursquare: בתי קפה, מסעדות, פאבים, מוזיאונים, מועדונים, בתי מלון וצימרים, מסיבות ועוד ועוד……

אתם כבר משתמשים ב-foursquare ככלי שיווקי בעסק שלכם? אשמח לשמוע כיצד מימשתם זאת מול הלקוחות שלכם!

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.