………………………..
אחד הדברים שאני יותר אוהב זה למצוא דוגמאות לתוכן מגניב, מעניין וחדשני, מהסוג שמעלה אצלי חיוך וגורם לי להעביר את זה הלאה לחברים ומשפחה. כמו שלספר בדיחה טובה או לצפות בסרטון פרסומת מוצלח זו אמנות המשלבת בה מידה רבה של בידור, כך גם מידת האפקטיביות ואיכות התכנים נמדדת בעצמת החוויה שהצופים נשארים איתה וברצון שלהם לשתף את התוכן וההנאה שבחוויה עם אחרים. החיבור בין מותגים ומוצרים לבין תוכן שנוצר במיוחד עבורם אינו חדש (לרוב מוכר יותר כ"תוכן שיווקי"), אך המדיה בהם משתמשים והחיבור למושגים חדשים ועדכניים תורמים בעיני רבות להצלחת המסר הפרסומי שמנסים להעביר. בשורה התחתונה, קריאייטיב מעולה, שנון, מרענן ומבדר הוא המפתח להצלחת מהלכים פרסומיים ושיווקיים גם אם ללא תקציבי ענק.

בחרתי לשתף אתכם במספר דוגמאות לתכנים מעולים בעיני המשלבים בידור, שעשוע, שפה עדכנית ובעיקר מכנה משותף אחד לכולם: קריאייטיב מנצח. מקווה שתהנו כמוני:

הראשון הוא פרסומת שנעשתה עבור תאגיד פרוקטר אנד גמבל (P&G) עבור מותג מוצרי הטיפוח לגברים AXE. אין לי ספק שכולכם הספקתם לצפות באין ספור פרסומות וסרטונים הקשורים למותג המצליח, וקשה שלא להסכים שהוא נחשב לאחד המותגים היותר חדשניים ומקוריים מבחינת שימוש במדיה וקריאייטיב מנצח. המסר הפרסומי בסרטון הבא אינו שונה מכל הפרסומות שנעשו בעבר אך מעביר אותו בצורה מעניינת, משעשעת וללא ספק מקורית:
……………………………

…………………………………….
הדוגמה השניה היא של חברת פיליפס, שיצרו מיני סדרה שתשודר בלעדית ברשת (כרגע רק 3 פרקים זמינים ביו-טיוב). הסדרה כולה מבוססת על סקירות מוצרי החברה בווידאו שאת כולן מציגה בחורה חובבת גאדג'טים בשם ויקטוריה, כשאת הטוויסט מספקת דמות נוספת שלוקחת חלק מרכזי בסרטונים- נייג'ל, מנהל שיווק מטעם חברת פיליפס שמגיע לאתרי הצילומים כדי לפקח על התוכן המצולם וכמובן מעוניין שהביקורות של ויקטוריה יהיו חיוביות. הדמות של נייג'ל מזכירה קצת את מיסטר בין וכך כל פרק כולל גם הצצה ל"מאחורי הקלעים" ולמערכת היחסים המורכת ובעיקר משעשעת שמתפתחת בין נייג'ל הקפדן לבין ויקטוריה שלא מוכנה תמיד להיכנע ללחצים שנייג'ל מפעיל עליה לגבי הביקורות שהיא מותחת על מוצרי החברה:


……………………………………
דוגמה משובחת נוספת שמוכיחה באופן מוחץ את האמרה של מארשל מקלוהן "המדיום הוא המסר". הפעם מדובר במותג Tippex שהוא מותג טיפקס (…) שמציגה באופן חכם ומשעשע שימוש בפלטפורמת יו-טיוב בניסיון להעביר את המסר הפרסומי של המותג. עדיף פשוט לראות במקום לדבר:
……………………………………….


………………………………..
איך גורמים לקהל האמריקאי לארוז מזוודות ולקפוץ מעבר לגבול לטיול בקנדה השכנה? רוב האמרקיאים לא מודעים לשפע אפשרויות הבילוי הזמינות במדינה השכנה, ולכן כדי לעורר עניין ובעיקר מודעות תיירותית בקרב קהל היעד האמריקאי, הושקה הפעילות הבא: מגוון ערים מרכזיות ברחבי ארה"ב מוקמו ברחובות עמוסים מסכי מגע ענקיים ששידרו בזמן אמת ציוצים ועדכוני סטאטוסים של אנשים מקנדה. עוברים ושבים ברחובות ערי ארה"ב יכלו להיחשף לעדכונים אמיתיים בזמן אמת מאלפי מסעדות, אטרקציות, מוזיאונים ויעדים תיירותיים וכך להפנים את העובדה שכדאי לבקר בקנדה השכנה:
…………………………….

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.