City Maps, סטארטאפ ניו-יורקי שם לעצמו למטרה לשנות את הדרך שבה בני אדם משתמשים במפות (דיגיטליות כמובן) בסביבה אורבאנית כדי לגלות את העולם סביבם. מעבר ליכולת להגיע מנקודה A לנקודה B, מפות דיגיטליות בסמארטפון יכולות וצריכות להעצים את יכולת הגילוי של חוויות בסביבת המשתמש, החל מבתי קפה ומסעדות, קמעונאות, תרבות ועוד.

האתגר המשמעותי שסטארטאפים רבים מתמודדים איתו בראשית דרכם היא היכולת לבסס את הרעיון על דטה רחב ומשמעותי ב- DAY1. שלב הפיילוט של כל מוצר נחשב קריטי ומאתגר מאוד עבור יזמים שמצד אחד מעוניינים לבדוק את אופן יישום הרעיון ברמה הטכנולוגית אך מצד שני חסרים את ה- Scale הנדרש כדי לעשות זאת.

בדיוק על בסיס התובנה הזו נכנסת לתמונה תכנית היזמים של "Mastercard". החבר'ה מ- Citymaps הציגו את הקונספט שלהם בפני אנשי החדשנות של החברה, הצליחו לעורר עניין אצלם ובתמורה קיבלו גישה ל- DATA שניתן כמובן לשתף אותה. המשמעות היא, שחברת סטארטאפ עם פיתוח בסיסי (ורעיון מספיק אטרקטיבי מאחוריו) חובר לגוף גדול ועתיר משאבים שזיהה את ההזדמנות העסקית ואפשר את ההנגשה למשאב יקר שמהווה עבור Citymaps את הלחם והחמאה של המוצר שלהם.

מה אפשר וצריך ללמוד מזה? – להשקיע ביצירת API לגורמים חיצוניים
נדמה שכולם היום עובדים בחדשנות. חברות שמחפשות לייצר ערך ללקוחות שלהם צריכות לזוז קצת ממקום הנוחות, לנער את האבק משיטות העבודה ישנות ולהבין שבעולם שמשתנה מודלים עסקיים חדשים ושיטות עבודה חדשות מעצבות את המציאות של כולנו: חברות סטארטאפ עובדות מהר יותר מגופים גדולים ומסורבלים, ובחלק מהמקרים במקום להילחם בהן, עדיף למצוא את המכנה המשותף, לאחד הזדמנויות, להרחיב את השיתופיות ברמת המשאבים ויחד לקצור את הפירות.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.