dashboard-and-convo.db56a012

הנה לכם דוגמה נוספת למיזם חדשני שמגיע לשבש את המודלים המסורתיים של ענף הפיננסים. יוצא לי להתייחס פה בבלוג רבות למהפכה בענף, זו שמתרחשת בעיקר הודות להתחזקות הערוצים הדיגיטליים, לטכנולוגיות חדשות שמאפשרות להנגיש כלים ושירותי חדשים, אבל לא פחות חשוב – הציפיה מצד הלקוח לקבל שירותים פיננסים בערוצים הדיגיטליים.

DIGIT הוא סטארטאפ ששם לעצמו למטרה לעצב מחדש את מודל החיסכון. או במילים אחרות: לחסוך בלי להרגיש שחוסכים. צעירים כיום נוטים להדחיק את הצורך המהותי בחיסכון, בין אם מדובר בחיסכון ארוך טווח לגיל פרישה ובין אם מדובר בחיסכון פשוט יותר לטובת טיול או רכישת רכב.

איך זה עובד? 
באתר רספונסיבי (אפילו אין אפליקציה), הלקוח מייצר לעצמו חשבון ב- DIGIT. לאחר מכן, הוא נדרש לחבר אליו את חשבון הבנק הפעיל שלו (DIGIT מתחייבים לרמת אבטחה בלתי מתפשרת) – וזהו. את השאר DIGIT עושה לבד: האלגוריתם החכם של החברה לומד את ההרגלים הפיננסיים שלנו, למשל מתי המשכורת מופקדת בחשבון, מה הסכום, מנתחת הוצאות אשראי, משיכת מוזמן, חסכונות קיימים וכו'.

לאחר שהמערכת לומדת את ההרגלים הפיננסיים שלנו, DIGIT מבצעת משיכה של סכומים קטנים מחשבון הבנק אל חשבון ה- DIGIT של הלקוח. אין להיבל, כי מדובר במשיכות של סכומים קטנים, מדולרים בודדים ועד עשרות דולרים לכל היותר, בדיוק הסכומים הקטנים שאנחנו כמעט ולא מתרגשים בגללם, ומצד שני יכולים להצטבר לסכומים גדולים ומשמעותיים.

בכל שלב יכול הלקוח לבצע משיכה של כספים ולנייד אותם מחשבון אחד לשני (להפקיד בחיסכון או למשוך מהחיסכון ולהעביר לעובר ושב). הפעולות הללו מתבצעות באמצעות שליחת הודעת SMS (!) מבלי שהלקוח יצטרך לפנות לשירות לקוחות כלשהו. למעשה מדובר במוצר חיסכון חדשני שמשתלב באורח החיים שלנו ומתאים עצמו לדינאמיות של החיים המודרניים.

Digit from Hello Digit on Vimeo.

לאתר החברה>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.