……………………………………………………………………………
אין ספק שאפשר להגיד הרבה דברים על האמריקאים, חלקם טובים יותר ואחרים פחות, אבל מה שבטוח הוא שקמפיין המדיה החברתית הזה פרי יצירתם של "פורד" האמריקאית הוא יוצא דופן באיכותו. בפוסט "פורד פיאסטה מהמרת על מדיה חברתית" (שפרסמתי כאן בבלוג לפני כשבוע), כתבתי אודות ההחלטה יוצאת הדופן של הנהלת "פורד" האמריקאית להעניק משקל רב לטובת שימוש במדיה חברתית במסגרת קמפיין ההשקה של דגמי ה"פורד פיאסטה" החדשים שלה. לכן שמחתי אתמול לגלות סוף סוף כיצד נראה הקמפיין בפועל והרי הוא לפניכם. אין לי כל ספק שעוד תקראו רבות אודות הקמפיין המדהים הזה ברחבי הרשת בתקופה הקרובה, לכן חשוב שתזכרו איפה שמעתם על זה לראשונה.

מחלקת התקשורת השיווקית של "פורד" בניצוחו של סקוט מונטי, מפנה משאבים רבים לעולם "המדיה החברתית" מתוך הבנה אמיתית ביתרונות הרבים שהיא מציעה לתאגיד בין לאומי שחלק מקהל המטרה שלה הם חבר'ה צעירים בשנות ה- 20-30 לחייהם. הקמפיין החדש של החברה: "Fiesta Movement" המושק בימים אלו מהווה פריצת דרך בעולם המדיה החברתית ברשת לא מבחינת הכלים השיווקיים בהם משתמשים המשתתפים בו, אלא מבחינת היקף ההשקעה בפלטפורמה שהקימה "פורד" לטובת הקמפיין, המלמדת אותנו על רמת הרצינות והחשיבות שהיא מייחסת לפוטנציאל שלה.

תזכורת קטנה למהות הקמפיין: "פורד" בחרה 100 בלוגרים (מתוך כ- 4,000! שהגישו מועמדות) שזכו לקבל את ה"פיאסטה" החדשה לשימושם האישי למשך תקופה של חצי שנה. בתקופה הזו הבלוגרים, המכונים במסגרת הקמפיין כ"הסוכנים", יתבקשו לבצע משימות שונות אותן תפרסם חברת "פורד" באתר הקמפיין. המשותף לכל ה"סוכנים" שנבחרו היא הנוכחות הבולטת שלהם ברשת (כל הסוכנים שנבחרו הם כאלו שכותבים בלוגים בנושאים שונים, לוקחים חלק פעיל באתרי שיתוף תכנים כגון Yottube, flickr, face book וכו'), לכולם עדת "מעריצים" שעוקבים אחרי התוכן שהסוכנים מייצרים, כך שלכולם יכולת התבטאות יצירתית ומעניינת.

בעוד שעמוד המשימות עדיין ריק מתוכן בשלב זה (החל ממחר, ה- 3.5.09 יתחילו להתפרסם המשימות החודשיות של הסוכנים), לב האתר מורכב מעמודי הסוכנים עצמם. עמוד ה- "Agents"  כולל לוח ויזואלי של תמונות הסוכנים, כשלחיצה על כל סוכן מעבירה את הגולשים לעמוד התוכן האישי שלו, המורכב מהודעות ה"טויטר" האחרונות שהוא יצר, לינקים לבלוג ו/או לאתר האישי, לינק לעמוד ה- You Tube הכולל סרטוני ווידאו שהסוכן יצר, לינק לגלריית ה- flickr שלו ועוד….


……………………………………………………..


…………………………………………

השימוש בסוכנים שמייצרים תוכן איכותי, ממוקד ובעיקר מקורי במסגרת הקמפיין יוצר סביבת רשת שבה כולם מנצחים:
ראשית, חברת "פורד" מייצרת קמפיין איכותי, ממוקד ובתקווה שגם מוצלח הפונה בדיוק לקהל המטרה שלו. הבאזז התקשורתי שעתיד להיווצר סביב הקמפיין יתרום למיצוב של "פורד" כחברה חדשנית, עדכנית המחוברת לקהל הצעיר שלה. (כמובן שאם על הדרך גם ירכשו רכב אחד או שניים זה יהיה מצוין….). המרוויחים הנוספים של הקמפיין הם הסוכנים, הזוכים קודם כל להנות מרכב חדש לתקופה של שישה חודשים על חשבון חברת "פורד". שנית, ולא פחות חשוב מכך, הם זוכים ליצור תוכן אישי ובכך לזכות לחשיפה בינלאומית. לא מפתיע אם בהמשך הדרך יבחרו חלק מהסוכנים להשתתף בפרויקטים מסחריים נוספים וכמובן שכולנו כבר מכירים סיפור אחד או שניים בהם בין לילה אנשים אלמוניים הפכו למגה – סטארים בינלאומיים (מישהו אמר סוזן בוייל…?).

ואחרונים אחרונים חביבים, הם לא אחרים מאשר הגולשים עצמם, שזוכים להנות מקמפיין מדיה חברתית משובח, המציע מאגר עצום של תוכן מקורי, מצחיק ומבדר. אפשרויות נוספות העומדות בפני קהל הגולשים באתר כוללות הזמנה להשתתף באירועים מיוחדים שתקיים חברת "פורד" ברחבי ארה"ב, בהם יוכלו הגולשים להרגיש מקרוב את ה"פורד פיאסטה" ולעשות נסיעת מבחן. האתר כולל אפשרות התאמה עצמית של הרכב ובכלל זה: בחירת הדגם, התאמת צבע, מבנה מנוע, גיר ועוד.

אנשי הקריאייטיב במחלקת התקשורת החברתית של "פורד" יצרו במסגרת הקמפיין עולם תוכן שלם, שיילך ויגדל בכל יום שעובר עם התוכן המקורי שייצרו הסוכנים שלהם. המשימות החודשיות יעניקו למשתתפים רעיונות טובים לתוכן מקורי (במקרה ויחסרו רעיונות…) ובו זמנית יגרמו לגולשים לחזור ולבקר באתר במשך החודשים הקרובים כדי להתעדכן עם התוכן החדש שיפורסם בו. מעניין יהיה לחזור ולבדוק את האתר בחודשים הקרובים, ולראות כיצד הוא משתנה מבחינת היקף התכנים שבו, ובמקביל לעקוב אר הסיקור התקשורתי של הקמפיין (ברשת ומחוצה לה).


………………………………….

כפי שהתבטאתי בפוסט הקודם, שמחתי לראות שימוש איכותי כל כך במדיה האינטרנטית בכלל ובשימוש במדיה החברתית בפרט. אני באמת מאמין שכלי ה- web 2.0 והמדיה החברתית נהנים מיתרונות בולטים שפשוט לא קיימים במדיות אחרות, במיוחד בכל הנוגע לחווית הגולשים, איכות התוכן וכמובן התקשורת האמיתית עם קהל היעד. אני גם בטוח שככל שנראה יותר קמפיינים מקצועיים כאלו ברשת, מנהלי שיווק יפנימו את הכוח האמיתי של המדיה החברתית ויבחרו להפנות אליו משאבים רבים יותר במסגרת האסטרטגיה השיווקית שלהם.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.