Case Study מעניין של מותג האופנה הבינלאומי H&M שחברה לאתר ההמלצות הפופולארי "The Daily Candy", שהעורכים שלה ידועים כמגלי טרנדים וכמובילי דעה בתחום הלייף סטייל.

dailycandy  H&M

במסגרת השת"פ, H&M שמה לה למטרה לקדם מודעות למותג האופנה כמו גם לעודד אופנת רחוב אורבאנית וחדשנות אופנתית, ואף הציעה פרסים בשווי 500$ למסע קניות אישי. כדי לעשות זאת, היא העניקה חסות לאפליקציית הסמארטפון החדשה של "The Daily Candy", מתוך התובנה שקהל היעד של האתר כמו גם האפליקציה זהים לקהל היעד של H&M עצמה: חובבי אופנת רחוב, מחפשים טרדנים חדשים בתחום האופנה, אורבאניים באופיים ומאמצים ראשונים.

התובנה ש- H&M נשענת עליה היא שבדומה לצרכנות אופנה, שבבסיסה הרצון של צרכנים לבדל את עצמם מאחרים תוך יצירת מראה ושפה אישית דרך הבגדים, כך גם תהליך החיפוש והגילוי של חוויות חדשות מחזק את המשתמשים וממצב אותם כחדשניים, מאמצים ראשונים – אנשים כדאי לעקוב אחריהם.

מתן חסות של מותגים לאפליקציות Mobile אינו צעד חדש ואף נחשב לדרך מצוינת של משווקים לפנות ולגעת בקהל יעד רחב ורלוונטי יותר. השימוש באפליקציה תומן בתוכו את מרכיב החיפוש בהקשר האורבאני, מה שעולה בקנה אחד עם ערך החדשנות של H&M. משתמשי האפליקציה לא רק מגלים בגדים, מגמות וחויות חדשות בסביבה הפיזית והעירונית, אלא יכולים לשתף חברים ברשת על התגליות שלהם, וכל זאת דרך האפליקציה ובזמן אמת.

dailycandy  H&M

ערך משמעותי נוסף שיוצא מתוך השת"פ מתקשר ליכולת של המשתמשים באפליקציה להפוך ליוצרי תוכן אישי (ולשתף אותו), במקום להיות צרכני תוכן פסיביים בלבד. כל אחד יכול לעקוב אחרי משתמשים אחרים שגם הם מייצרים תוכן אישי המבוסס על המלצות וחוויות אישיות , מה שמייצר למעשה קהילה יצרנית שמתאפיינת בחדשות, חוש אופנה עדכני ויצר הרפתקנות.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.