בכנס LeWeb 2014 שנסגר היום בפריז, הופיע ברייאן סוליס – אסטרטג, סופר ובלוגר מאוד פופולארי בעולמות החדשנות, השיווק והאסטרטגיה הדיגיטלית. סוליס דיבר על עולם החדשנות בעיניים של היזם/היוזמה המשבשת (Disruption) והתייחס לתובנה מרתקת שאני באופן אישי מאוד מסכים איתה:

חדשנות שהיא משבשת תמיד נובעת מהסתכלות על המציאות, על המצב הקיים וחשיבה לפיה הכל ניתן לעשות אחרת. הדגש הוא על המילה "הכל", שכן לעולם יוזמה לא תיחשב כחדשנית וכמובן לא משבשת אם היא לא תעשה בדיוק את זה: תביא משהו חדש שלא היה קיים קודם (= חדשנות), ותציע ותשפיע באופן משמעותי על המצב הקיים (משבשת).

סוליס סיפק דוגמה ליוזמה חדשנית ׁ(אליה התיייחסתי פה בבלוג בעבר), סטארטאפ בשם Skully – קסדת אופנוענים שדומה במאפיינים שלה לקסדה של טייסי קרב (אגב, ישראל נחשבת לחלוצה ואמפריה בתחום). הקסדה החכמה מציגה לרוכב את המידע ע"ג צג הקסדה, מבלי שיצרך לחפש במקורות אחרים ובכך למעשה להפוך את החוויה לבטוחה ומהנה יותר.

רק כדי לסבר את האוזן, היזמים העלו את קונספט הקסדה באתר מימון ההמונים Indiegogo עם יעד גיוס של 250,000$ (ובעיקר כדי לבחון האם קיים ביקוש למוצר כזה). הקמפיין עלה בשעה 6:00 בבוקר, וחצה את יעד הגיוס תוך 6 דקות בלבד! בנוסף, Sully היא החברה הראשונה ששברה את שיאי הפלטפורמה מבחינת גיוס של  מליון דולר (החברה השיגה את הסכום הזה בתוך 24 שעות בלבד).

סוליס אירח על הבמה את המייסד של החברה, מרכוס וולר שסיפר שהרעיון לייצר את הקסדה החכמה נוצר מתוך תאונה שהוא עצמו חווה בזמן שהסתכל על תמרור ולא שם לב שהמכונית שלפניו עצרה. וולר סיפר שמלבד הטכנולוגיה שהקסדה כוללת בתוכה, היא מתבססת על גישת ה- NO UI, כשהכוונה היא שהמידע שהרוכב צריך מגיע אליו מבלי שתהיה אינטראקציה יזומה מצידו של הנהג (שכמובן, מנוע מלהתעסק בכל דבר אחר מלבד להתמקד בנסיעה).

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.