__________________________________________________________________________
כולנו עדים להשפעה האדירה של המובייל על אורח החיים שלנו (44% מבני האדם ברחבי העולם משתמשים בסמארטפון). החיבור לאינטרנט מהיר וזמין בכל מקום ובכל זמן דרך המכשירים הניידים יצר תעשייה שלמה של אפליקציות מובייל המנסות להשתלב בחיי היום יום שלנו. חלק מהאפליקציות נועדו לבידור ומשחק (הורדתם כבר את הגרסה האחרונה של Angry Birds?), ואחרות נועדו לשפר את חיינו האישיים והמקצועיים בעזרת כלים שונים. בשורה התחתונה, אנחנו מוצפים במגוון ענק של אפליקציות, הזמינות ע"ג מבחר פלטפורמות, כשבכל יום מושקות אלפי אפליקציות חדשות (בדצמבר 2011 פרסם הניו-יורק טיימס נתון לפיו בכל שבוע מושקות כ- 15,000 אפליקציות חדשות!). לאור השפע הנל, מפתחי אפליקציות כמו גם מותגים וחברות המעוניינות להשיק בהצלחה את האפליקציה החדשה שלהם נתקלים בקושי שיווקי של חדירה לשוק. כמובן שככל שמותג גדול ומוכר יותר כך קל יותר, יחסית, להשיק אפליקציה חדשה, אך כשמדובר בחברת סטארט-אפ קטנה וצעירה, הקושי גדול הרבה יותר. אם כך, אילו כלים עומדים בפני מפתחי ומשווקי אפליקציות וכיצד הם יכולים למנף את השקת האפליקציות בעזרת מדיה חברתית?

רוב החברות והמותגים כבר הפנימו את החשיבות בביסוס הנוכחות של האפליקציה ברשתות החברתיות, כערוץ שיווקי לכל דבר. נקודת המוצא היא, שהמשתמשים של המותג נמצאים שם ולכן באופן טבעי הפניה צריכה להתבצע קודם כל דרך ערוצים אלו. במקרה של חברת סטארט-אפ אנונימית החשיבות בשימוש במדיה חברתית אפילו עולה הן מבחינת הפניה למשתמשים חדשים והן כדי להנגיש את השירות לתעשייה הרלוונטית.

יצירת קמפיינים משולבים: במקום להפריד את הפניה בין  הנכסים הדיגיטליים ב- WEB לבין הערוצים במדיה החברתית ואפילו בסלולר, חשוב יותר לשלב ולהצליב את הפניה בכל הערוצים הרלוונטיים. לדוגמה: שילוב של דיוור ממוקד לכל הלקוחות והמשתמשים הרשומים המעדכן על השקת אפליקציה חדשה, פרסום פוסט אודות האפליקציה בפרופיל הפייסבוק והטווויטר של המותג. פניה בכל אחד מהערוצים ושילובם יגביר משמעותית את החשיפות ואת יחס ההמרה להתקנות. משתמשים שיורידו את האפליקציה יוכלו להמליץ לחברים באותם ערוצים וכך לשמש כסוג של סוכנים לא רשמיים של המותג שלכם.

ישנם מפתחי אפליקציות שהשכילו לשלב בהם כלים שיתופיים חזקים המעודדים את המשתמשים לעשות בדיוק את זה, ישירות מהאפליקציה, ובכך לשפר את היקף החשיפה. לדוגמה: אפליקציה שמציעה הטבה כלשהי תמורת ביצוע השיתוף עם חברים, או לבנות תכנית נאמנות שתתגמל את המשתמש בכל אינטראקציה שהוא/היא יבצעו עם האפליקציה. כך למשל המשתמש צובר ניקוד ותמורתו הוא יכול לממש הטבות ומתנות שיסופקו ע"י המותג (Loyalty Program).

שיחה עם המשתמשים: מהות הרשתות החברתיות היא ליצור שיחה בין אנשים. נצלו את הפלטפורמות והרשתות החברתיות לפתוח בשיחה עם המשתמשים שלכם. לא רק כדי להציע את האפליקציה החדשה, אלה גם כדי לנצל את ההזדמנות לדבר עם המשתמשים שלכם, להבין מהם מה כדאי לשנות או לשפר. בנוסף, כיוון שדעתם של המשתמשים הינה קריטית כגורם משפיעה על הויראליות וההפצה שלכם, בקשו מהם לשתף בחוויות שלהם בשימוש באפליקציה. משתמשים שהחוויה שלהם חיובית יתרמו כמובן למאמצי השיווק שלכם, אך גם משתמשים שחוויה שלהם פחות טובה יכולים לספק לכם תובנות יקרות לגבי הסיבות שהובילו לחוויה השלילית. עם חוזרים לערך השיתופיות והשיחה ברשתות החברתיות, גם משתמשים שהחוויה שלהם הייתה

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.