_______________________________________________________________________________
פרסונאליזציה אינו מושג חדש בעולם השיווק, אך הוא מתהווה כמאפיין מרכזי מאוד בהצלחת מהלכים שיווקיים ועסקיים בפעילות MOBILE. יחד עם זאת, משווקים חייבים להפנים את העובדה שמכירת מוצר או שירות (דרך המובייל) הפונה למאסה לעולם יהיה פחות אטרקטיבי מאשר הצעת ערך פרסונאלית המתאימה בדיוק לצרכי המשתמש ולרצונותיו. כיום, עם הזינוק האדיר בהיקף הצריכה של אינטרנט סלולארי מהיר ע"ג סמארטפונים וטאבלטים (חשוב לסייג – בעולם המערבי בעיקר) צרכנים מצפים ואפילו כמהים לתכנים פרסונאליים.

עצם העודה שהנייד נמצא עלינו ומלווה אותנו בכל שעות היום, הופך אותו לאמצעי חסר תקדים הן מבחינת צריכת משתמשים והן כהזדמנות אדירה למותגים ומשווקים שצריכים לשאוף ולהציע הצעות ערך פרסונאליות למשתמשים במקום לדחוף פרסומות חסרות ערך. אגב, אני בכוונה מתייחס למשתמשים ולא ללקוחות כי מעגל המשתמשים הינו רחב וכוללני יותר בהגדרה, ולכן חשוב לקחת את כולם בחשבון בפעילות השיווקית במובייל).

רלוונטיות פרסונאלית

במצב אידיאלי עבור משווקים הם ידעו בדיוק מי הם המשתמשים שלהם, היכן הם נמצאים, מה הם אוהבים ולאיזה מידע ותוכן הם היו רוצים להיחשף אליו – ויספקו להם בדיוק את זה! יכולת הפרסונאליזציה והקרבה האינטימית יחסית מקרבת את המשווקים אל עבר המשתמשים שלהם הרבה מבעבר, ועל כן הם חייבים למנף הזדמנויות אלו כדי להעמיק את ההיכרות עם קהל המשתמשים שלהם. למרות זאת, נדמה שיותר מידי מותגים משקיעים את מירב המשאבים שלהם בהשקת המהלך החדש שלהם במקום לחשוב האם המסר בכלל מעניין את קהל המשתמשים.

דוגמה מעולה למותג ש"עושה את זה נכון" ב- MOBILE הינו רשת המלונות ואתרי הנופש Starwood Hotels. הרשת השיקה אפליקצייתMOBILE המכוונת לא רק ללקוחות הרשת, אלה גם למשתמשים כלליים שיכולים ליהנות מהערך המוסף שהיא מציעה באפליקציה, כשבליבה עומד ערך הפרסונאליזציה. האפליקציה משנה את תוכן ההמלצות בהתאם למיקום הגיאוגראפי של המשתמש באותו הרגע. לדוגמה, נניח שאתם מתארחים במלון השייך לרשת בלוס- אנג'לס, האפליקציה תדע  להציג לכם הצעות והטבות הרלוונטיות לא רק למלון בו אתם נמצאים, אלה גם תדע להמליץ, למשל, על מסעדות טובות בסביבת המלון, מה שתמיד רלוונטי ומעניין תיירים או אנשי עסקים הלנים במלון.

להכיר את המשתמשים

פרסונאליזציה היא כאמור ערך חשוב להצלחת תהליכים שיווקיים במובייל. ככל שמשווקים יצליחו להתאים את התוכן המוצג ע"ג צג המכשיר הנייד, כך הרלוונטיות תעלה ובהתאם האפקטיביות של התוכן. במהלך היום, כשאנחנו ON THE GO קשה לנו לעצור ולהתעמק בתכנים עמוסים, מרובים ובעיקר – לא רלוונטיים. רף הסבלנות שלנו מאוד נמוך ולכן, יותר מערוצי מדיה אחרים, יש הזדמנות קצרה ללכוד את תשומת לב המשתמש.

בדיוק מסיבה זו, ככל שהאפליקציה תוכל לשאוב יותר מידע אודות סביבתו של המשתמש, במטרה לחסוך לו את הצורך לעזור לאפליקציה להבין מי הוא, איפה הוא ומה מעניין אותו, כך גוברים הסיכויים שהמשתמש ימשיך באינטראקציה עם האפליקציה. יחד עם זאת, משווקים חייבים לשמור על האיזון העדין שבין נתונים מבוססי מיקום לבין שמירה על פרטיות, שכן הגבול עדין מאוד. במידה והמשתמש צופה במסר אישי על המסך, בזמן שהוא לא אישר בפועל את משיכת המידע – התגובה תהיה הרסנית מבחינת האפליקציה שכן המסר יחסם באותו רגע. הניידים שלנו הם רכוש פרטי, לרבות המידע שעליו ומשווקים חייבים לקחת זאת בחשבון בתכנון מהלכים שיווקיים.

כלים להצלחה בשיווק סלולארי

משווקים חייבים להשתמש במידע שכן זמין עבורם לטובת יצירת מסרים פרסונאליים, כגון העדפות אישיות שהמשתמש הגדיר, מידע מבוסס מיקום (בהנחה שאושר בהגדרות המכשיר). בנוסף, משווקים חייבים להגדיר את קהל היעד הדמוגראפי שלהם ולדעת מה מעניין אותם. לדוגמה, חנויות קמעונאיות יכולות לעקוב אחר המוצרים שהלקוחות מסתכלים אליהם באתר המובייל או באפליקציה, ובפעם הבאה שהמשתמש מבקר בחנות הפיזית – להציג לו/ה הודעה על הטבה בעמוד הבית. דגש חשוב נוסף הוא הצורך של מותגים ומשווקים לוודא שהנוכחות שלהם במובייל עדכנית הן ברמת הפלטפורמה (למשל, תאימות למסכי הסלולר וטאבלטים), הן ברמת התכנים (שירותים ומוצרים המוצגים באתר המובייל מאוחדים עם אלו באתר ה- WEB).

הכתבה פורסמה באתר mobilecommercedaily לצפיה בכתבה לחצו כאן.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.