THE_SOCIAL_MEDIA_REPORT_2012___________________________________________
חברת המחקר "נילסן" פרסמה בתחילת השבוע שעבר את הדו"ח השנתי שלה לשנת 2012, המסקר ומסכם את ענף המדיה החברתית. חילצתי עבורכם את הנתונים המרכזיים והמעניינים ביותר וכמובן שגם צירפתי בסוף הפוסט קישור לנתונים המלאים. קריאה מהנה!

תקציר מנהלים
מדיה חברתית והשימוש הנרחב בה כבר אינם נמצאים עוד בשלב ההתחלתי והניסיוני. היקף השימוש במדיה חברתית ממשיך לצמוח ברמה הגלובאלית כשבקצב מדהים מופיעות דרכים חדשות ליצור קשר עם אנשים, מותגים ותכנים שמעניינים אותנו. בנוסף, אתרי וערוצי המדיה החברתית ממשיכים להיות קטגוריית האתרים בהם זמן הגלישה הוא הגבוה ביותר (ההערכה היא שכ-20% מהזמן המוקדש לגלישה מהמחשב הנייח מופנה לאתרי מדיה חברתית, והמספר עולה ל-30% מהמובייל). הנתונים מראים כי בארה"ב בלבד, סך השימוש במדיה חברתית (web + mobile) עלה ב- 37% ב- 2102 ביחס לשנה שעברה.

המובייל כמנוע צמיחה
אחד הגורמים המרכזיים שתרמו להתרחבות היקף השימוש במדיה חברתית בשנה החולפת הוא ללא ספק המובייל. בעוד שהמחשב הנייח עדיין נחשב כאמצעי הראשי לגלישה ברשת, היקף השימוש בערוצי המובייל, לרבות דרך אפליקציות ו/או Mobile Web, ממשיך לעלות (עליה של כ- 63% ביחס לשנת 2011). יותר ויותר אנשים צרכו את תוכן המדיה החברתית שלהם דרך טאבלטים בשנה החולפת (16%) כש- 46% מסך הנשאלים העידו שהם צורכים את המדיה החברתית שלהם בערוצי המובייל השונים.

הסיבה שבגללה יותר ויותר אנשים צורכים את המדיה שלהם דרך ערוצי המובייל נעוצה בעובדה שהמכשירים הללו מאפשרים זמינות רציפה ובעיקר ניידת במשך היום ולכן מציעה יותר הזדמנויות לצרוך את המדיה החברתית.

פייסבוק – הרשת החברתית הפופולארית בעולם
בין אם הנתון הזה מפתיע או שלא, פייסבוק ממשיכה לשלוט ביד רמה בראש טבלת פלטפורמות המדיה החברתית מבחינת. פייסבוק גם נחשבת למותג האינטרנט החזק ביותר מבחינת זמן השהייה בו (17% מהיקף השימוש באינטרנט דרך מחשבים נייחים נעשה בפייסבוק).

אך פייסבוק אינה הרשת החברתית היחידה בזירת המדיה החברתית, וכיום עומדות בפני הגולשים מגוון רשתות חברתיות שרמת הפופולאריות שלהן עולה בקצב מתמיד: לצד פייסבוק טוויטר ממשיכה להיות מאוד פופולארית בעיקר בקרב הגולשים האמריקאיים, ואחריה הכוכב העולה של ערוצי המדיה החברתית בשנה החולפת – פינטרסט. הרשת החברתית הפופולארית המזוהה במיוחד עם הקהל הנשי רשם לזכותו את היקף הצמיחה העקבי הגבוה ביותר מבחינת מבקרים יוניקים וזמן שהייה (דרך כל הפלטפורמות הנתמכות).

לדו"ח המלא עם פירוט כל הנתונים >>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.