The Man Your Man Could Smell Like הוא הסלוגן של אחד הקמפיין המוצלחים והמדוברים ביותר בכלי התקשורת ברחבי העולם כמו גם ברשת ובערוצי המדיה החברתית. קשה למצוא אתר או בלוג שלא התייחס בצורה כזו או אחרת לקמפיין המוצלח ואפילו גאוני הזה, המשלב מסר פשוט וישיר עם ביצוע שהוא קודם קודם כל משעשע, מענייו משאיר טעם של עוד.

למקרה שאתם חיים בבועה או שלא התחברתם לאינטרנט בחודשים האחרונים, הקמפיין מקדם מותג מוצרי טיפוח לגבר "Old Spice" של תאגיד "פרוקטר אנד גמבל" העולמית. חשוב לציין שלא מדובר בסדרת מוצרים חדשה אלא מותג אמריקאי וותיק שזוכה לרוח גבית חסרת תקדים תודות לקמפיין המשובח שצבר את עיקר הפופולאריות שלו בעזרת סרטוני ווידאו קצרים שהועלו ע"י מנהלי הקמפיין ל- you tube לפני כחמישה מחודשים. הפרסומת הראשונה שודרה במסגרת הסופרבול, שהוא גם אחד מאירועי הטלוויזיה הנצפים ובהתאם גם היקרים ביותר שיש.


…………………………………………………..
סדרת הפרסומות מציגה את שחקן הפוטבול לשעבר איזייה מוסטפה בדמות גבר שרמנטי שפונה לקהל הנשים בסדרת פניות מהירות ושנונות, כולן מבוססות על הרעיון ש"גם הגבר שלך, שלא נראה כמוני, יכול לפחות להריח כמוני". כמעט בכל הסרטונים הדמות קופצת מאתר אחד לאחר (תחילה בחדר האמבטיה וברגע אחר עובר לחוף הים…) הכל בעריכה המדמה צילום One Shot המגביר את הרצון לעקוב אחרי המסר שהוא מעביר לצופים. בפרקי זמן קצרים הועלו לרשת סרטונים נוספים בסדרה, כולם מבוססים על אותו מוטיב המשלבים טקסטים מצחיקים ופניה בהזמנה לעבור ולהשתמש במוצרי הטיפול של Old Spice.

השלב הבא והמעניין יותר בקמפיין האינטרנטי של Old Spice כלל סדרת סרטונים קצרים שבהם מגיב באופן ישיר ואישי לגולשים שפנו לדמות בסרטונים בעמוד הפייסבוק ובפרופיל הטוויטר של Old Spice. בהמלך יום שלם עמלו צוות ההפקה של הקמפיין יחד עם אזייה מוסטפה וצוות כותבים מקצועי על בחירת הגולשים שיזכו לסרטוני תגובה אישיים שנכתבים ומצולמים במיוחד עבורם ומועלים ישירות לרשת.

בין הפונים נכללים גם סבלריטאים רבים כגון אשטון קוטצ'ר (שגם זכה לתגובה אישית) אך פניה אחת ומיוחדת תיזכר במיוחד – גולש שביקש את עזרת Old Spice בהצעת נישואין לחברה שלו, ב-Old Spice הסכימו כמובן לאתגר:
…………………………………..

…………………………………………
מיותר לציין שהמקפיין נחשב להצלחה אדירה, מסוג הקמפיינים שהפך ויראלי ופופולארי במיוחד, בעיקר הודות לשימוש הנרחב בפלטפורמות המדיה החברתית: ערוץ you tube עם כל הסרטונים, פרופיל טוויטר מעוצב שבו התבצעו אינטראקציות ישירות בין אוהדים לבין נציגי המותג, פרופיל הפייסבוק הרשמי של המותג שגם בו התקיימה שיחה אפקטיבית וממוקדת עם האוהדים הרבים שהביעו את ההתלהבות שלהם מהקמפיין ולא פחות חשוב, אתר האינטרנט הרשמי של מותג Old Spice שכולל קישורים לכל שאר הפלטפורמות שציינתי כמו גם תכנים מגניבים כגון רינגטונים, שומרי מסך ועוד. אני ממליץ בחום לבקר באתר ולהתרשם מההשקעה הרבה שבוצעה שם. לינק לאתר.

כמעט 200 סרטוני ווידאו אישיים צולמו כתגובה לגולשים שפנו ישירות למותג בפלטורמות השונות שזכו למליונים של צפיות ברחבי העולם (חלקם הוכתרו לסרטונים הויראליים ביותר), עשרות אלפני תגובות, קרוב ל- 90,000 עוקבים בפרופיל הטוויטר שלהם ומעל 663,000 חברים בעמוד הפייסבוק! השגים מרשים לכל הדעות.

אם אומרים שהעתקה היא מחמאה וסימן לטעם טוב, הרי שמנהלי הקמפיין של Old spice צריכים להרגיש טוב עם עצמם בעקבות גל סרטוני פארודיה המחקים את איזייה והקמפיין עצמו ( wow לבחור הזה יש צ'יפ על הכתף….):

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.