ביום רביעי השבוע (11.6) אני משתתף במפגש ה-2 של "Travel Massive" שיתקיים בגוגל קמפוס בת"א. המפגש יכלול מספר הרצאות אורח של מספר יזמים שעומדים מאחורי סטאטראפים ומיזמים מרתקים בעולם התיירות. בנוסף, ישתתפו במפגש אנשי שיווק בענף התיירות המקומי וכן בלוגרים ואנשי תוכן.

קצת רקע: "Travel Massive" הוא ארגון בינלאומי ששם לעצמו למטרה לחבר בין ענף התיירות לבין עולמות הדיגיטל והחדשנות השיווקית. למי שמעוניין להגיע למפגש – מצ"ב קישור לאירוע בפייסבוק עם כל הפרטים (Link).

במפגש השבוע אני מרצה על אתגר שיווקי שהרבה חברות תיירות מתמודדות איתו: שיווק מבוסס תוכן בענף התיירות. כבר תקופה ארוכה שאני מתכונן להרצאה שלי, קורא המון חומרים ונחשף למגוון דוגמאות למותגי תיירות גדולים שפיצחו את אתגר שיווק התוכן. במסגרת הההכנה להרצאה ובמקביל למחקר שלי בעולמות החדשנות בכלל וה- Open Innovation בפרט, שמחתי מאוד למצוא 2 דוגמאות המשלבות את כל הדברים הללו יחד: מותגי תיירות גדולים (רשת מלונות "Marriott" וחברת התעופה "British Airways") שלקחו הובלה על ערך החדשנות והבינו שהמקור לרעיונות חדשים יכולים להגיע ממגוון רחב של מקורות, מתוך ומחוץ לחברות עצמן.

הדוגמה הראשונה של "Marriott" מתייחסת למהלך חדשני ומרתק של החברה, שלמעשה ייצרה אתר המזמין לקוחות וגולשים להציע רעיונות למוצרים ומהלכים חדשים עבור הרשת, על בסיס צרכים עסקיים קיימים. המטרה: לעצב מחדש את עולם התיירות:

לינק לאתר >

הדוגמה השניה של "British Airways" מתייחסת לפרויקט שנקרא "Ungrounded", מהלך חדשני שבמסגרתו הוזמנו 100 אנשים בעלי חזון ורעיונות חדשניים להשתתף בטיסות אמיתיות שהיוו למעשה "האקתונים" באויר. בזמן ההאקתון האוירי, המשתתפים בטיסה התמודדו עם אתגרים עסקיים של הענף בכלל ושל החברה בפרט. הדיאלוג הפורה שנוצר בזמן הטיסה, על בסיס צוותי חשיבה ורעיונאות יצרו מספר רעיונות חדשניים שלאחר מכן הוצגו בפני חבר שופטים שכלל בכירים בחברה כמו גם שותפים עסקיים מעולמות הטכנולוגיה (IBM). 

לינק לאתר >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.