ענף הביטוח, בדומה לבנקאות והפיננסים בכלל עומד להשתנות לחלוטין. טכנולוגיות שכבר קיימות היום מייצרות הזדמנויות חדשות עבור הצרכנים כמו גם עבור חברות הביטוח- הוזלת עלויות מצד אחד תוך התייעלות תפעולית מנגד. למעשה מדובר במהפיכת האינשורטק (Insurtech), המקבילה הביטוחית למהפיכת הפינטק (פיננסים + טכנולוגיה).

בדומה לפינטק, הטכנולוגיה מובילה למהפכה אמיתית גם בענף הביטוח. סטארטאפים בתחום הביטוח גייסו בשנת 2015 כ- 800 מיליון דולר והתחזיות לשנים הקרובות מדברות על סכומים של מילארדי דולרים. הנה לכם מיפוי הצירים המרכזיים בהם הטכנולוגיה תעצב מחדש ענף שלא בצדק נתפס כחלק מהעולם הישן…

מה יוצא לנו הצרכנים?

טכנולוגיה לבישה, חיבור למובייל, האינטרנט של הדברים (הבית החכם, הרכב החכם או ציודו בסנסורים חכמים) כל אלו ועוד יכולים לייצר דטה אישית וממוקדת שתשפר דרמטית את מודל התמחור של מוצרי הביטוח. בנוסף, זה מהווה הזדמנות ליזמים להיכנס לתחום ולפתח כלים דיגיטליים עבור חברות הביטוח, כדי להקל עליהם את הכניסה לעולם הזה ולחבר בצורה טובה יותר את השירותים והמוצרים שלהם אל הלקוחות והדרך בה הם חיים.

לאחרונה דובר רבות על טכנולוגיה לבישה (צמידים/שעונים חכמים בעיקר) כמנוע המייצר דטה אישי רב, אותו ניתן לחבר לחברות ביטוח ועל בסיס אותו הדטה להתאים תמחורים של מוצרים ושירותי ביטוח. אבל אפשר לקחת את זה צעד קדימה ולדבר לא רק על מודל התמחור, אלא גם על מניעה מראש. למשל: אפליציות שמעודדות נהגים צעירים לשפר את דפוסי הנהיגה שלהם במטרה לשמור על בריאותם ובטחונם (וכמובן גם למנוע תאונות מיותרות). דוגמה אחרת: אפליקציות של חברות ביטוח שבשיתוף גופי מזון קמעונאיים יכולים לספק מידע על החשיבות של תזונה נכונה, שמירה על אורח חיים בריא ועוד…

לסיכום, נראה שבשנים הקרובות נראה העמקה של החיבור בין ענף הביטוח העולמי לבין עולם הטכנולוגיה (מובייל, ioT, ביג טדה ועוד…) כדי לייצר עולם חדש של שירותים ומוצרים עבור הצרכנים, ובאותה נשימה ישנה לחלוטין את האופן שבו חברות ביטוח פועלות ומתמחרות את המוצרים שלהן.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.