Cover_Girl

CoverGirl, אתר הלייף סטייל מבית פרוקטר אנד גאמבל השיק קמפיין שמטרתו להציע הטבות ומבצעים ללקוחות דרך SMS בשילוב מדיה חברתית. זוהי אינה ההתנסות הראשונה של החברה בקמפיין מבוסס SMS, בניגוד לסיבוב הראשון הפעם P&G ימקדו את המסרים השיווקיים במטרה לחדד את הערך הצרכני בהודעות.

הפעילות החדשה כוללת אפליקציית פייסבוק שהותאמה מבחינת החוויה לצפייה גם בסמארטפון, כשהיופי בכל העניין הוא שילוב חכם בין ערוצי מדיה הזמינים למותג (מודעות פרינט במגזינים של הקבוצה), לבין הנכסים הדיגיטליים של הקבוצה, ובמקרה שלפנינו – ערוצי ה- Mobile וה- Social. שילוב SMS עם טכנולוגיית שליחת הודעות ב- Push עם ערוצי מדיה חברתית שבהם הגולשים דווקא "מושכים" תוכן ומידע הוא שילוב מעניין שיכול לייצר הזדמנויות רבות למשווקים: כיוון שערוצי המדיה החברתית טובים ביצירת בסיס נתונים אודות לקוחות החברה, וזאת עי" הגברת נאמנות, יצירת העדפה והעמקת הקשר הישיר עם הצרכנים, לאחר שבונים בסיס נתונים איכותי ורלוונטי הפניה אליהם דרך הודעות SMS הינה פשוטה, זולה יחסית ובעיקר – ממוקדת.

CoverGirl

מטרת המהלך כאמור לפנות לקהל יעד רלוונטי שקיים וצורך את מגזין הלייף סטייל CoverGirl, לקוחות רשומים קיבלו ב- Push הודעות SMS  המזמינות אותם ללחוץ על קישור שמעביר לאפליקציית הפייסבוק של המגזין ושם לגלות לא רק מוצרים חדשים ותוכן עשיר, אלא גם לקבל הנחות לקניית מוצרים של המותג. המוצרים הוצגו בצורה ויזואלית אטרקטיבית המשלבת תמונה של המוצר, תיאור המבצע או ההנחה וכן הפניה לחנות הקרובה שם הם יוכלו לממש את ההטבה. בנוסף, הופיעה בפני הגולשים המזדמנים הזמנה  להצטרף לרשימת הדיוור ב- SMS לטובת קבלת הצעות ערך בקמפיינים עתידיים וזאת ע"י שליחת SMS חוזר למספר קבוע עם הטקסט "BEAUTYBUYS". זוהי דרך פשוטה וממוקדת שמטרתה להגדיל בסיס נתונים של לקוחות/ גולשים למהלכים שיווקיים עתידיים במינימום חסמים מבחינת הצרכנים.

מה שמעניין במיוחד במהלך הזה של P&G מתקשר לעבודה שהם משלבים את ערוצי המדיה שלהם בצורה מקיפה (בדגש על שילוב פרינט לדיגיטל, דרך ה- Mobile): לקוחות שקונות וקוראות את המגזינים של הקבוצה נחשפות למודעות שיווקיות שלא רק מקדמות את המוצרים ומפנות לחנויות הרלוונטיות, אלא נחשפות גם להפניות חכמות לערוצי ה- Mobile. ברגע שהן עושות זאת, האינטראקציה בין המותג לבינן משנה כיוון והופך לדו כיווני המאפשר לא רק ערוץ תקשורת דו כיווני מול אלא דרכים חכמות  וממוקדות להעניק להן ערך מוסף שאותו הן למעשה מחפשות.

covergirl

ע"י שימוש חוזר בכלים כגון SMS ושילובן עם אפליקציות מותאמות מובייל P&G למעשה יכולה להרחיב את מספר הלקוחות שאיתן המותג בא במגע ובהרבה יותר הזדמנויות, זאת על ע"י הרחבה מתמדת של בסיס הנתונים האיכותי שהיא בונה. שליחת הודועת SMS המניעות לפעולה ושבסוף התהליך מעניקות ערך אמיתי ללקוחות היא דרך מצוינת לשימור לקוחות והגברת הנאמנות.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.