[rad-hl] מיכאל מיטרני, אבא ל-4 ומנהל את תחום הדיגיטל והחדשנות בסופר-פארם [/rad-hl]

מיכאל מיטרני, מנהל תחום הדיגיטל והחדשנות בסופר-פארם

אני בסופר-פארם 5 שנים, כשלפני כן הייתי כמה שנים טובות בהייטק בתפקידים טכנולוגיים כולל כתיבת קוד וניהול צוותי פיתוח. יש לי תואר ראשון במדעי המחשב ובין שתי הקריירות למדתי ל-MBA ב-INSEAD, בסינגפור וצרפת.

1. מה הדבר שהכי מלהיב בתחום העיסוק שלך?
הובלת השינויים. גם בארגון וגם אצל הלקוחות. לפני שלוש שנים כשדיברתי על קופונים סלולריים הסתכלו עלי קצת מוזר. היום כבר מיליוני קופונים ממומשים בסופר-פארם בכל שנה דרך האפליקציה שלנו. הסיפוק הגדול מגיע כשאני רואה את השינוי התפיסתי בתוך הארגון ואת העובדה שמיליוני לקוחות משתמשים בכלים שאני אחראי ליצירתם. חוץ מזה, תחום החדשנות, מעצם שמו, מתחדש כל הזמן. אי אפשר לחזור על מה שעשינו אתמול. צריכים לחשוב על רעיונות חדשים שיביאו ערך ללקוחות ולארגון.

2. מהו ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
אני חושב שכל השנים האלה שאני בסופר-פארם והתוצרים של העבודה שלי הם ההישג המשמעותי. וכל כמה חודשים אני יכול להוסיף הישג חדש לרשימה, זו הסיבה שאני מאוד נהנה מהעבודה שלי. הקמתי דף פייסבוק לארגון שהיום הוא הדף הכי גדול בארץ למותג ישראלי. את האפליקציה הסלולרית הורידו יותר ממיליון איש, שזה רבע מהאוכלוסייה הבוגרת בארץ, ומשתמשים בה באופן קבוע מעל חצי מיליון. אין שני למספרים האלו לקמעונאים אחרים בארץ, וגם אם משווים לעולם, באופן יחסי לגדלי האוכלוסיות, אנחנו נמצאים במקומות מאוד גבוהים.

3. מהו האתגר הגדול ביותר בעבודה שלך?
האתגר כנראה הגדול ביותר הוא הובלת השינויים ויוזמת פרויקטים חדשים. אני יכול להגיע בבוקר נלהב עם רעיונות חדשים, כשחלקם תלויים רק בי ואני יכול ליישם אותם מידית, אבל כשמנהלים תחום של חדשנות בארגון, ההנהלה צריכה להיות מעורבת בדברים הגדולים ולקבל את ההחלטות, ולפעמים הרעיונות מתקבלים ולפעמים אומרים לי לא. וזה בסדר, כי לא תמיד אני מודע לתמונה הגדולה, ולפעמים למחרת אני מבין שהרעיון לא היה מדהים. אז בדיוק כמו יזם עצמאי, לא צריך להתייאש, ופשוט להמשיך לחשוב על דברים חדשים.

4. מול איזה אתגרים מותגים ומשווקים יתמודדו בשנה שנתיים הקרובות?
שנה שנתיים זה מעבר לפינה. באזורים האלה אני חושב שעיקר ההתמודדות תהיה הצעדים הבאים במובייל ובסושיאל. פייסבוק עדיין תהיה כאן אבל מפרסמים יצטרכו לעבוד בה אחרת. יהיה כנראה חיבור הרבה יותר אורגני ל-ecommerce. פייסבוק תקבל נתח גדול יותר מתמהיל הפרסום אצל המפרסמים, בעיקר כי החשיפה האורגנית שם נשחקה כמעט לחלוטין ומשווקים יצטרכו למצוא דרכים חדשות לייצר שם מעורבות עם הגולשים. כנראה שזה גם יהיה בעזרת כלים חדשים שפייסבוק תשיק.

המובייל לעומת זאת יקבל פוקוס גדול יותר גם ברמת הפרסום וגם כערוץ מול הלקוחות. כבר היום לפי חלוקת הטראפיק אין שום צדק במינוח "אתר מותאם למובייל". זו אמורה כבר להיות ברירת המחדל, אתר מובייל, שבמקביל אליו יפתחו "אתרים מותאמים לדסקטופ". טכנולוגיות הפרסום במובייל ישתנו (אני מקווה) ולא הכול יהיה מבוסס על ספלאשים ובאנרים.

עם זאת כנראה שהאתגר הגדול יהיה האתגר הנוכחי – להכיר יותר טוב את הלקוחות/משתמשים בתמונה הרחבה ביותר ולדעת לפנות אליהם, או לפרסם להם בצורה הכי ממוקדת ואפקטיבית שאפשר. זה נכון בעולמות הפיזיים, וגם בדיגיטליים ובייחוד בחיבור של שני העולמות. למשל כקמעונאי, אני רוצה להכיר את כל הביקורים של הלקוחות שלי בחנויות הפיזיות, גם אם פעם רכשו במזומן ופעם בכרטיס אשראי משני, ובייחוד אם נכנסו לסניף ולא קנו כלום.

התמונה שאני רואה היום על כל לקוח קצת מוגבלת ומסולפת כשאני מתייחס אליו ככרטיס אשראי בודד. בעולמות הדיגיטל לעומת זאת הלקוחות משתמשים באתר, באפליקציה, ובערוצי הסושיאל השונים שלי אך קשה לייצר תמונה מלאה של כל הערוצים האלה יחד. Google Analytics התחילו לטפל באזורים האלה, אך יש עוד הרבה לעשות. בקיצור – Cross Channel.

5. איזה עובדה חשובה אנשים לא יודעים לגביך?
בדרך כלל מול ספקים חשוב לי להבהיר שאני טכנולוג במקור, כי זה משנה את השיחה, ואת כל ההתנהלות מולי בעבודה קדימה. וגם דיגיטל וגם חדשנות הם תחומים שטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהם, ואני לא חושב שיש הרבה אנשים שמגיעים מרקע כזה בתעשייה שלנו ולא ממשרד פרסום. כמובן שהבסיס הוא שיווק, אבל הידע הטכני עוזר מאוד. זה גם אומר שהגישה שלי שונה מהמקובל, וממה שאני מבין הספקים אוהבים את זה, זה שינוי מרענן עבורם, גם אם לפעמים זה אומר שהעבודה מולי יותר מאתגרת.

6. מהי העצה המקצועית הטובה ביותר שקיבלת?
לצערי אני לא מצליח להיזכר בעצות כאלה, אבל אני יכול לחלק כמה:
a. אנשי דיגיטל צריכים להבין בטכנולוגיה, איך בונים אפליקציות, איך כותבים קוד ברמה כזו או אחרת ואיך דברים עובדים, זה עוזר מאוד במשא ומתן מול מבצעי העבודה.
b. לא מספיק לייצר פרסומות, צריך לייצר ערך. אל תתמקדו רק בקמפיינים, חשבו על כלים ארוכי טווח שעוזרים ללקוחות ולארגון. אם כל התוצר של העבודה מסתכם בסרטון סיכום נחמד ביוטיוב או בקאן, זה לא מספיק טוב.
c. לא חייבים להביא רעיונות מעולים משום מקום. יש המון ערך בלשמוע רעיון בינוני ולהפוך אותו למעולה.

7. אבן דרך חשובה בקריירה?
ללא ספק סופר-פארם.

8. אם לא הייתי…אז הייתי…?
אולי סופר, אולי יזם סידרתי או ממציאן מטורף, לא באמת יודע (מהדברים שאני עושה בזמני הפנוי):

9. מה נותן לך השראה?
הסקרנות הגדולה שלי, האהבה לפרטים הקטנים והתפיסה שאם משהו עובד לא אומר שלא צריך לעשות את זה יותר טוב.

10. האתר/אפליקציה שאיתה אתה מתחיל את הבוקר
לצערי פייסבוק ומיילים, שני דברים שמבזבזים לי את החיים.

לרשימה המלאה של 40 אנשי תעשיית הדיגיטל שהתארחו כאן בבבלוג >>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.