1377983_664267876924869_1340078523_n
לפני כשבועיים פנה אלי דוד קלר, מייסד ומנכ"ל משותף בסטודיו "PRIME" בת"א. "בוא תקפוץ לבקר אותנו בסטודיו, נשמח להראות לך מה אנחנו יודעים לעשות" הוא כתב, ומייד נכנסתי לאתר האינטרנט של החברה במטרה ללמוד קצת על הנפשות הפועלות וכמובן על העשייה שלהם. הספיק מבט אחד באתר כדי להבין שאני חייב להגיע לשם ולהכיר את החבר'ה.

לעוברים ושבים ברחוב יהיה קצת קשה לזהות את חלל העבודה הדו מפלסי המעוצב שנראה כאילו נלקח באזור ה- SOHO במנהטן. בכניסה פגשתי את דוד שעשה לי סיור קצר בסטודיו ולאחר מכן הסביר על תהליך העבודה של החברה ואפילו יצא לי לראות כמה אבי טיפוס של מוצרים שונים שהם פיתחו עבור לקוחות שונים.

קצת רקע: PRIME הוא סטודיו ייחודי שהוקם ב- 2011 ע"י שלושה שותפים: עמרי בר זיו, איתי אמיר ודוד קלר, כולם בוגרי מוסדות עיצוב תעשייתי (שנקר ובצלאל) ובעלי ניסיון מעשי עשיר בבניית קונספטים למוצרים. הסטודיו מגדיר את המיקוד המקצועי שלו בויזואליציה של חדשנות: תכנון, עיצוב ופיתוח של קונספטים חדשניים ופורצי דרך.

ספר לנו קצת על Prime, מה אתם עושים ובמה אתם מתמקדים?
את פריים הקמנו לפני 3 וחצי שנים מתוך זיהוי של צורך בשוק. זיהינו שכל תחום החומרה עובר מהפכה של ממש; גיוס המונים, כל תחום הopen source, סטרטאפים שמפתחים חומרה וכו…. הבנו שכל אותם מוצרים פיזיים זקוקים לעיצוב נכון כדי להצליח בשוק וניסינו למצב את עצמנו בתור המשרד שמתמחה בפעילות מהסוג הנ"ל.

לאיזה סוג של לקוחות אתם פונים?
מרבית הלקחות שלנו מגיעים מרקע טכנולוגי, חלקם הגדול הוא למעשה חברות סטרטאפ בשלבים כאלו ואחרים. הם מגיעים אלינו לרוב בשלב הרעיון או אחרי הוכחת היתכנות טכנולוגית של המוצר כאשר אנחנו בעצם מנסים "לחנך" את היזם באמצעות תהליך פיתוח מאוד מובנה ומאוד מסודר.

1234853_661141967237460_389520792_n

מה מאפיין את תהליך העבודה שלכם?
אנחנו בונים את כל העיצוב על גבי יסודות מוצקים של מחקר שוק, אפיון מתשמש, הבנת כל שרשרת הפיתוח והאספקה של המוצר ומתוך הבנה שבסופו של דבר המוצר צריך למכור ולהצליח. היכולת הזו שלנו מבדלת אותנו בשוק ומאפשר להציע ליזם שירות הרבה יותר רחב ובסופו של דבר גם כזה שמעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלו ושל המיזם.

תהליך העבודה שלנו מתחלק למעשה ל3 שלבים עיקריים:
שלב שנקרא framing  שבמהלכו אנחנו מבינים יחד עם הלקוח מהו הצורך אותו הוא מנסה לפתור, מתקפים את המוצר ואת הרעיון, בוחנים אותו אל מול המתחרים, מבינים מה בעצם המוצר ומספקים איזשהו layout טכני שמתאר את חויית השימוש במוצר.

בשלב הזה הלקוח נדרש בעיקר לראש פתוח וליכולת להכיל ולהבין שינויים וגישות אחרות – אנחנו מנסים לערער את הקונספט שעל בסיסו הרעיון של היזם נוצר כדי לוודא שאנחנו באמת הולכים לעצב ולפתח מוצר נכון לשוק.

משם ממשיכים לשלב העיצוב שמתמקד בבניית אסטרטגיית עיצוב, אפיון הפרסונה שמשתמשת במוצר, הצגת מספר כיוונים עיצוביים וזיקוקם בסופו של דבר לעיצוב סופי של המערכת. בשלב הזה יש כבר התחשבות מאוד גדולה בנושאים טכניים, במכאניקה ובאלקטרוניקה והלקוח נדרש בעיקר לסייע בקבלת ההחלטות כדי לקדם את התהליך הלאה.

58-380

השלב השלישי הוא שלב היישום. בשלב זה אנחנו עוזרים ללקוח למצוא שותף הנדסי/מטפלים בזה בעצמנו ולמעשה עוזרים להביא את המוצר לרמת אב טיפוס פונקצינאלי ומשם עוזרים להעביר אותו לייצור המוני. זהו שלב ארוך ולעיתים מתסכל שכרוך הרבה פעמים בפיתוח רב ובtrial and error ויזמים חדשים בתחום החומרה מתקשים מאוד להתמודד עם תהליכים כאלו בעיקר מפני שיש בהם רמת אי ודאות מאוד גבוהה.

10702066_854156021269386_3479061215006266996_n

ספר לנו על מוצרים שפיתחתם:
מוצרים שעשינו לאחרונה : סוויצ'ר – מפסק חכם לדוד החימום. המוצר מחליף את שעון הדוד הקיים ומאפשר שליטה בדוד באצמעות אפליקציה ותוכנת מחשב. הצלחנו להביא המון תובנות למוצר ואחד הדברים המרכזיים שהצענו הוא למכור את המוצר יחד עם התקנה ובכך בעצם להציע ללקוח פתרון שלם ומלא. את המוצר אפשר לקנות באתר.

מוצר נוסף שעשינו הוא ה bird – המוצר הופיע בחדשות ערוץ 2 לאחרונה ועתיד לצאת לשוק במהלך הרבעון השני של השנה הבאה. מדובר במוצר לביש שהופך כל מסך מוקרן למסך מגע ונפלה בחיקנו הזכות לעבוד עם המנכ"ל, רמי פרהם – איש מדהים, יזם למופת ובנאדם שלמדנו ממנו המון. המוצר נראה נפלא ואנחנו מאוד מאוד גאים בתוצאה ובערך שנתנו לחברה (preordres של כמעט 750K).

מה מאפיין את עולם היזמות הבינלאומי מבחינת גישות ויכולות חדשות של פיתוח מוצרים?
כרגע אנחנו חווים סוג של רנסנס בכל מקרה שקשור לפיתוח חומרה. יותר ויותר אנשים פחות חוששים לפתח מוצר פיזי ואנחנו מרגישים שקהילת היזמים הולכת וגדלה. אנחנו תמיד נמצאים שנתיים-שלוש מאחורי ארה"ב והעולם אבל התחושה היא שהכיוון מאוד חיובי ושהשוק צמא למוצרים טובים, לעיצוב איכותי ולחווית משתמש הוליסטית.

לסיכום: זה מסוג הפעמים שאני שמח כ"כ לגלות חברות ואנשים מעוררי השראה שלדעתי מהווים סוג של חלוצים פה בארץ, עם גישה אסטרטגית ועסקית חדשנית. הערכים שעל בסיסם החבר'ה של PRIME עובדים עם הלקוחות כשותפים מלאים לעשייה ולתוצרים מייצרת תהליך עבודה חדש ומאתגר אותו יאמצו לדעתי יותר ויותר חברות בעתיד  הקרוב. אני ממליץ מאוד להיכנס לאתר של PRIME, בו תוכלו להתרשם ממוצרים נוספים שהחברה פיתחה וגם ללמוד על תהליך העבודה שלהם.

קרדיט לתמונות: לעמוס בר-זאב

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.