אבירן מניר, Modern Talking______________________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

אבירן מניר, בעלים משותף ומנכ"ל חברת MODERN TALKING – סוכנות פרסום דיגיטלית במדיה החדשה ("מלמדים מותגים לדבר"). בין לקוחות החברה נמנים "נמל תל-אביב", "המכללה האקדמית כנרת", "וואלה! טורס", "סינמול" ועוד.

לפני זה הקמתי וניהלתי את מחלקת הניו-מדיה במשרד הפרסום "זרמון TRIBAL DDB" (מבית "זרמון-גולדמן" לשעבר). במסגרת תפקידי, טיפלתי בזירה הדיגיטלית של לקוחות נבחרים כגון: "דומינוס' פיצה", בתכנון והשקת קיר הפייסבוק הגדול בעולם של "חברת אנרג'ייזר", "מיכל נגרין", "המכללה האקדמית בית ברל", ו"לובינסקי טרייד" ועוד.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?

החדשנות, היכולת להציע ללקוחות כמעט כל יום כלי פרסום ופתרונות חדשים והעובדה שבו הענף מתפתח כל דקה. לפעמים אנחנו לא מעריכים מספיק עד כמה העבודה שלנו היא לא מונוטונית.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
אני גאה מאוד בחברה שאנחנו מקימים ממש עכשיו. בזמן קצר מאוד גייסנו עובדים מעולים והכי חשוב – לקוחות שאוהבים דיגיטל ומוכנים לצאת איתנו להרפתקאות.

בנוסף גאה בכמה פרוייקטים מעניינים שעשיתי יחד עם החבר'ה המעולים בזרמון DDB: קיר הפייסבוק הגדול בעולם עבור אנרג'ייזר ותהליך המיתוג של המכללה האקדמית בית ברל.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
זה שאתה יודע לתפעל עמוד פייסבוק ולהקליק על כפתורים לא עושה אותך מנהל מדיה חברתית טוב. השוק מוצף בחבר'ה שיודעים ללחוץ ולפעל אך שוכחים את תהליך המיתוג, האסטרטגיה והבנה שמעבר.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
סביר להניח שהייתי מתברג בענף הטלויזיה – זה תמיד היה החלום הגדול. אבי הוא איש טלויזיה ותיק ברשות השידור אז ככה שנחשפתי לאולפנים ולעולם הקסום של הטלויזיה כבר מגיל אפס. לפני שערקתי לפרסום, התנסיתי במספר הפקות לפני ומאחורי המצלמה ונהניתי מאוד. אני והשותף שלי בmodern talking כותבים בין היתר תסריט לסיטקום כחול-לבן וחולמים להפיק אותו מתישהו.

אבירן מניר, בעלים משותף ומנכ"ל חברת MODERN TALKING

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
הלקוחות למדו את המדיה הדיגיטלית. אם בעבר מונחים כמו PPC, PPL, או CPM היו הגדר שפה זרה ללקוחות, היום הם כבר שולטים במונחים ומבינים טוב יותר את המדיה.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
לא להתייאש. בתחילת הדרך הרבה אנשים ינסו לפוצץ לך את הבועה, לומר לך שבלתי אפשרי ליישם את הרעיון שלך, אל תוותר.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
לא להפסיק לחלום.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
המדיה הדיגיטלית מאוד מדידה וזה יתרון ענק אבל זה גם החיסרון הכי גדול שלה. רוב הלקוחות מודדים הצלחת קמפיין לפי הקלקות ושוכחים את אלמנט הtop of mind-, הרפיטיציה וכו'. צרכנים מונעים לרצפת המכירה בין אם היא אונליין או לא בעקבות חשיפה לקמפיין גם אם הם לא ביצעו אינטראקציה.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אין בכלל ספק שזירת המובייל היא הזירה המרכזית שאליה יצעד שוק הדיגיטל בשנים הקרובות. היות ומדובר בזירה בתולית יחסית ברמת פרסום, הולך להיות מעניין.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
המדיה החברתית עשתה מהפכה בתחום השיווק. בימי טרום המהפכה, מערכת היחסים בין המותג לצרכן הייתה מאין מונולוג – אני מותג ואני מפרסם. המפכה הפכה את מערכת היחסים לסוג של דיאלוג ומכאן, התוכן שתמיד היה משהו שנלווה למותג הפך למרכיב מרכזי במערכת היחסים עם הצרכן ובאופן שבו הוא משפיע על צרכנים.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
המרדף המטורף סביב ה-ROI. מבחינתי, המדיה החברתית ממלאת היום מקום חשוב בעולם השיווק. מלבד האינטראקציה של המותג מול הצרכנים, המדיה החברתית מהווה גורם חשוב במכלול השיווקי המשאיר את המותג בTOM של הצרכן ובעבודה נכונה, ממלאת גם את תפקיד הרדיו ברפיטיציה של מסרים.

Mobile: איזו מגמה חשובה כדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
המובייל מתחזק מאוד בעולם ובישראל. השוק הישראלי מוצף בסמארטפונים ועכשיו בזכות הרפורמה של משרד התקשורת, אני צופה שנוצף עוד יותר. החברה שלנו עובדת על פיתוח מוצר מובייל פרסומי חדש שלראשונה יכניס את כל הפרמטרים האפשריים ויציגו אותם בפני המפרסם כך שנוכל ליצור פילוח עמוד במיוחד.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
קודם כל לנשום עמוק. תהליך האסטרטגיה ותכנון בניית הנכסים הדיגיטליים הוא החשוב ביותר. לקוחות שלא עשו דיגיטל בעבר בדרך כלל נבהלים מהתקציבים וממונחים שהם לא מכירים. השלב השני הוא לשבת וליהנות – ההתחלה היא תמיד הכי כיפית 

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
מאוד אוהב מה שעושה ינון לדנדברג והצוות שלו באידיולוג'יק. הם מבינים מצויין את המדיה, מחברים בין החוויה הדיגיטלית לחוויה בעולם האמיתי.

בנוסף, חברת Social-ly הישראלית עימם יש לנו שיתוף פעולה, פיתחו מערכת מנצחת לפיתוח אפליקציות פייסבוק מתקדמות בעלות נמוכה ובחצי מהזמן.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
האמת שאני חושב שזה תלוי תרבות, ז"א כנראה שהתרבות הישראלית מחנכת אותנו להעדיף ויזואליה (ראה הצלחת אינסטגרם בארץ). יש עוד הרבה גורמים לדעתי שבגללם טוויטר לא באמת הצליח בארץ: תרגום מאוחר של הממשק לעברית, סביבה שעד לא מזמן הייתה נטולת סלבס ומותגים ישראלים וכו'. פייסבוק מציע חוויה חברתית יותר, אנחנו הישראלים ה"מציצנים" והחברתיים אוהבים להרגיש את החברים שלנו קרוב, אוהבים להשוויץ בהישגים שלנו, אוהבים לראות מה אחרים עשו ופייסבוק עשתה את זה מצויין בתחילת הדרך.

אבירן מניר, בעלים משותף ומנכ"ל חברת MODERN TALKING

מה נותן לך השראה?
החיים. הרעיונות הטובים ביותר נמצאים מתחת לאף שלנו בין הרבדים השונים של החיים ושם אני מוצא תמיד מקור השראה.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
לא הייתי קורא לזה להירגע, אבל בכל סוף שבוע אני מקפיד על ערב חבר'ה שכולל בדר"כ המון חיוכים, מועדון אפלולי (כזה שנובח ועושה מיאו בו זמנית), אלכוהול משובח ומוסיקה אלקטרונית איכותית.

המוסיקה שלי
הטעם המוסיקלי שלי הוא בערך כור ההיתוך שניסו לייצר כאן עם הקמת המדינה. האייפון שלי מלא בדיסקוגרפיה המלאה של אביב גפן ושל אייל גולן. השאר נע סביב שני העולמות הללו.

הסרט שלי
יש המון, למרות שאני בן אדם של סדרות יותר… מת על מד מן, קליפורניקיישן, דקסטר, משחקי הכס וכו'.
.אם הייתי צריך לבחור מהסרטים האחרונים שראיתי, אז האביר האפל עשה לי משהו….

האוכל שלי
אין אוכל טוב יותר בעולם מהאוכל של אמא שלי. חוץ מהאוכל ה"קבוע" של שישי, יש לאמא שלי מסורת להכין בכל שבוע מאכל שהיא לא הכינה מעולם וזה כיף. אבל בגדול אני אוהב אוכל פשוט, לא מתחכם, עשיר בטעמים – בקיצור: אוכל מזרחי.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
שמעון פרס – לא כי זה טרנדי, אני מצביע בדיוק הפוך למשנתו של הנשיא אבל מעריץ את כל מה שיוצא לו מהפה. הוא לגמרי הדבר הכי טוב שיצא מהמדינה הזו.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אייפון

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
FACEBOOK. YNET. THE MARKER

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
לגמרי IOS. אנדרואיד מגניבה לגמרי, אבל היציבות ואופן העבודה החלק של IOS מהווים יתרון מובהקת.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
FACEBOOK

 למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

Join_Redefine_On_Facebook

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.