אדם שוב_________________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה 

אדם שוב, מנכ"ל Refresh – סוכנות לשיווק דיגיטלי
בן 36, רווק, אבל חולם על חמישה ילדים. (:

רוב חיי הבוגרים הייתי עיתונאי ושימשתי במגוון תפקידים בכלי תקשורת ובהם: כתב גלי צה"ל בכנסת, עורך ומגיש תוכניות דוקומנטריות בערוצים 2 ו-8, כתב חדשות ערוץ 2, עורך בחדשות 10 ומנהל TheMarker Café.
אנשים שפוגשים אותי חושבים בדרך כלל שאני ילד מפונק שגדל למשפחה הנכונה בצפון תל אביב אבל האמת היא שאבא שלי רב חרדי, אמא שלי מנהלת בית ספר לבנות חרדיות, ויש לי 9 אחים ואחיות.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
שהוא מכריח אותך להמציא את הגלגל מחדש בקצב היסטרי. זה שומר על המוח חד ועל הנפש יצירתית.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
יש לי עדיין כמה יעדים בחיי המקצועיים ורובם עוד לפניי. יחד עם זאת, כל פעם שאני קם בבוקר לעבודה בריפרש אני לא שוכח את המשפט שאמר לי בזלזול מנכ"ל של משרד פרסום גדול כשהחלטתי להקים את החברה ולא לקבל את הצעתו לשותפות בה: "אתה תעבוד עם חנויות פרחים ברמת השרון", הוא צעק לי מקצה המסדרון בדרכי החוצה.

חשבתי שיש סיכוי שהוא צודק, אבל שאני נחוש לנסות. השאר היסטוריה. Refresh הפכה לסוכנות מובילה שמטפלת בלקוחות מהשורה הראשונה כמו: בנק לאומי, מפעל הפיס, רכבת ישראל, ג'וני ווקר בושמילס וסמירנוף, נביעות, אפריקה ישראל, דור אלון, יונדאי ורבים אחרים.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שמי שמייצר פרסום וחושב הארד סייל, עשוי להצליח. מי שמייצר תוכן וחושב ערך ללקוח, בטוח יצליח.

צוות Refresh

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אם לא הייתי עסוק עד מעל הראש הייתי מטייל כל החיים מסביב לגלובוס והופך את זה גם לפרנסה מעולה.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
הצלחה בגזרות דיגיטליות כוללת בתוכה שילוב של מדדים מעולם יחסי הציבור, הפרסום, השיווק והמכירות וכולם כרוכים יחד. פעילות מוצלחת באמת כוללת בתוכה נגיעה עמוקה בכל אחד מהתחומים האלה ויצירה של יעדים כמותיים ואיכותיים מדוקדקים בכולם.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות)?
לקוחות מבינים יותר ויותר שהעולם כולו נהיה דיגיטלי. שה"דיגיטל" הפך מנישה של צעירים לעתיד כולו בכבודו ובעצמו. בעוד כמה שנים המונח דיגיטל ייעלם, כי פשוט הכל יהיה דיגיטלי.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
להיות סקרן ולמדן. הנכס הכי חשוב של איש שיווק במאה הנוכחית הוא הידע שלו וכמובן עדכניות הידע שלו בעידן שבו פרדיגמות מתרסקות בשניות. אם תהיה ידען אמיתי, הניסיונות והמהלכים שלך בדיגיטל יהיו טובים משל המתחרים.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
אתה יכול להיות חכם, מוכשר ומוצלח אבל כדי ליישם את כל התכונות הטובות האלה אתה גם חייב ללמוד להיות נחמד ולסחוף אחריך את הצוות שלך. זה שקיבלתי את העצה, אגב, לא אומר שהצלחתי ליישם אותה במלואה. (:

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
ההבנה שאם רוצים להיות דיגיטליים לא מספיק לסמן וי ליד משימת עמוד הפייסבוק או אתר האינטרנט. שיווק דיגיטלי מוצלח עובד כשנעשית עבודה פנים ארגונית שהופכת את הדיגיטל לחלק בלתי נפרד מה-DNA של כל המחלקות בארגון.

Refresh

 

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
1. למעבר הדרמטי מעולם של יחסי ציבור ליחסים עם הציבור. הצורך לנהל דיאלוג מול כל אחד מהלקוחות, לעיתים בפומבי ועם השלכות מרחיקות לכת, שכל ארגון צריך להבין איך הוא מתמודד איתן.

2. פרסונליזציה דרמטית – יותר ויותר חברות יצטרכו לעבור מפס ייצור המוני ואחוד לייצור על פי דרישה של לקוח. מי שישכיל להכין את הקרקע לעולם החדש הזה ולצקת לו יסודות של ראשוניות – ינצח.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
היטיב להגדיר את זה הווארד לאק גוסיג', אחד הקופירייטרים הגדולים של המאה ה-20 שאמר: "האמת היא שאף אחד לא קורא מודעות פרסומת. אנשים קוראים את מה שמעניין אותם. לפעמים, מדובר בפרסומת".

בעולמות של סושיאל הדבר נכון שבעתיים: אנשים לא באים לרשת החברתית שלהם כדי שידחפו להם פרסומת. הם באים לקרוא, ליצור קשרים חברתיים, לבלות ולהנות. אל תדחף להם פרסום, תעשה שיהיה להם מעניין.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
שאי אפשר לשלוט בשיחות של הצרכנים. אפשר להשפיע עליהן, אפשר להיות מעורב בהן, חובה להקשיב להן, אבל שליטה היא מינוח של העולם הישן.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
אין עצה כללית שנכונה בהקשר הזה. הדגשים והצעדים שונים דרמטית ממוצר למוצר ומארגון לארגון. הצעה הכי טובה שלי היא לבוא להתייעץ איתנו. (:

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
אני מעריך את שגיא חמץ מבלינק, שמבין היטב את עולם הסושיאל מדיה גם במובן האקדמי וגם המעשי, ואת מאור חן מאקליפטוס שהוא איש שיווק וניו מדיה ברמ"ח איבריו. בנוסף, קובי גמליאל מאייסושיה שהוא אחד המומחים הגדולים בישראל בין השאר בכל מה שקשור לקמפיינים פוליטיים בזירות דיגיטליות.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
בעיקר העובדה שהפלטפורמה של פייסבוק כבר בתחילתה הייתה חטטנית וצהובה יותר. ישראלים מאוד מכורים להצצה לבית של השכן (ובעיקר השכנה) וזו התאפשרה בפייסבוק באופן מושלם.

מה נותן לך השראה?
בכל פעם שאני צריך השראה אני סוגר ת'סלולרי, מתנתק מהעולם וצולל לתוך הרצאה ב-TED. אחת ההרצאות שאני חוזר אליה מפעם לפעם ולומד ממנה בכל צפייה מחדש נקראת: על העוצמה שבפגיעות". אל תחמיצו:

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אני מכור לסרטים דוקומנטריים. ערוץ ברירת המחדל שלי בשלט הוא יס דוקו.

האוכל שלי
אני משתדל מאוד מאוד לאכול בריא ובדרך כלל זה אפילו ממש טעים לי. אידיאולוגית, מוסרית ובריאותית אני טבעוני, מעשית – לא עומד בזה לגמרי אבל הורדתי מהתפריט שלי 90% מצריכת מוצרים מהחי. ההרצאה ששינתה את חיי בנושא הזה דווקא איננה של גארי יורופסקי הפרובוקטיבי אלא של ד"ר מייקל גרגר. הוא נראה כמו פרופסור משעמם ורגע אחרי הדיעה הקדומה שוקעים לתוך הרצאה שמשנה סדרי עולם. ממליץ בחום:

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
ג'ף בזוס מאמזון.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
ריטלין. מופרע קשב וריכוז שכמוני, מתקשה לשרוד בלעדיו. וגם אייפון כמובן. לא יודע ולא זוכר איך נראו חיי לפניו.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פייסבוק, גלובס, כלכליסט, mashable ו-techcrunch.

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
אני אפליסט וכל המכשירים הדיגיטליים שלי הם אפל, התרגלתי ונעים לי.
יחד עם זאת, אין לי ספק שבל התפיסה של הגן הסגור של אפל תעבור מהעולם ותפנה מקומה לגנים פתוחים סטייל אנדרואיד.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה:
טלובייק, מעדכנת בזמן אמת איפה יש תחנות אופניים וזוג אופניים פנוי ברחבי תל אביב. אני משתמש כבד בפרויקט הזה בתוך העיר ומשתמש באוטו רק כשאין ברירה. גם ירוק, גם ספורט וגם יעיל.

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.