אורי מנדי, מייסד ומנכ"ל משותף בפרפל אינטראקטיב___________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

מייסד ומנכ"ל משותף בפרפל אינטראקטיב. אחראי על הניהול הכללי של החברה, שיווק לפרפל ופרסום ללקוחות פרפל (הן באמצעות מובילי דעת קהל והן בפרסום הממומן).

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
העובדה שאין לו גבולות, עשינו קמפיינים באוסטרליה, ארצות הברית, בריטניה ומקומות נוספים. אתה יכול בלחיצת כפתור להגיע , להשפיע ולגרום למעורבות של אנשים במקומות רבים כל כך, זה מדהים.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך 
אני חושב שהעובדה שפרפל שהוקמה לפני כשנתיים מונה כיום כבר 13 עובדים , מונה עשרות לקוחות מהגדולים במשק וזוכה לביקורות חיוביות מהמותגים הבינלאומיים איתם אנו עובדים. זו סיבה לגאווה.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
את המורכבות שלו, הרבה אנשים פותרים את נושא הפייסבוק ע"י מציאת מנהל מדיה חברתית/מומחה מדיה חברתית וזו טעות לדעתי. בשביל לייצר נוכחות איכותית בפייסבוק צריכים צוות עם ניסיון ושמורכב מבעלי מיומנות רבות, מנהלי קמפיינים, אנשי קריאייטיב, קופירייטרים, מעצבים, מתכנתים , אנשי ניהול ועוד.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
שאלה מעניינת, מאמין שמתעסק במשהו שמרגש אותי מבפנים, זה הכי חשוב.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
שהגשמנו את היעדים והמטרות שלשמה הפעילות נוסדה, שהלקוח מרוצה מהעבודה שעשינו ושאנחנו מרוצים מהעבודה הזאת שזה לא פחות חשוב.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
להתמקצע בתחום ספציפי ולא להתפזר בהרבה תחומים, הדיגיטל מאוד רחב , אבל בשביל באמת ללמוד תחום ולהיות טובים בו צריכים להשקיע הרבה שנים של מחקר והתמקצעות בו.

אורי מנדי, מייסד ומנכ"ל משותף בפרפל אינטראקטיב

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
משפט ששמעתי מאיתן כהן, שהיה העוזר של אריק שרון לשעבר- "פשוט להשיט את הספינה"- תמיד אפשר להתלבט וזה יכול להמשך הרבה מאוד זמן, אבל בשביל באמת לקדם דברים צריך את האומץ והביטחון לצאת לדרך גם שהדרך לא תמיד נראית סלולה ובטוחה ויש הרבה משתנים שעדיין אי אפשר לפענח.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
שהצרכנים נמצאים שם- זה הדבר הבסיסי- מהרגע שיפנימו שהצרכנים מבלים שם את רוב זמנם- ההבנה שזה המקום המרכזי שצריכים להיות בו ולהשקיע בו תהיה מאוד ברורה.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אני חושב שהדיגיטל הולך יותר ויותר לכיוון של פרופרמנס שזה תחום חשוב מאוד אבל הוא לא הכל בשיווק. האתגר הוא לדעת לעשות את ההבדלה, לחשוב לפני כל קמפיין -מה המטרה? איזה קמפיין נועד ליצור מודעות, איזה קמפיין נועד לייצר לידים, איזה קמפיין נועד לייצר טראפיק ואיזה קמפיין נועד לייצר מיתוג וזכירות.

ברגע שההפרדה הזאת תובן וישפטו כל מטרה במדדים הרלוונטים לה- כל הצדדים ירוויחו ויהיו מהלכים הרבה יותר מרשימים, משפיעים ועם תוצאות נכונות יותר לטווח הארוך.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
בניגוד לפרסום בטלוויזיה או בעיתון שהיה מאוד מוגבל מבחינת המידע שניתן להציג בו , הרשת הדיגיטלית מעניקה אפשרות כמעט בלתי מוגבלת של ייצור תוכן. אפשר לייצור סיפור ארוך ואפילו סדרה שלמה שמטרתה לגרום לצרכן להתחבר למותג- לכן היכולת לייצר תוכן מעניין שיגרום לצרכן להתעמק במותג היא קריטית בעיני ומותגים נדרשים להשקיע מחשבה לכך.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
העובדה שמדובר במשהו שהוא חברתי וצריכים להתייחס אליו בהתאם. אני רוצה להתייחס ל2 טעויות עיקריות:
1. לא נותנים לצרכן לייצר תוכן בשביל המותג וככה לא מנצלים את הסושיאל כמו שצריך.
2. לוקחים פרסומות או מודעות שמיועדות למדיה חד כיוונית ומשתמשים בה בסושיאל בלי שום התאמה או פנייה שונה כפי שצריך להיות בסושיאל.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
הדבר הכי חשוב במובייל לדעתי יהיה היכולת שלו להניע לפעולה/רכישה, כאשר אדם נמצא עם המכשיר הסלולרי שלו ובזכות פרסום סלולרי מקבל הטבה שרלוונטית למיקום הגיאוגרפי זה יכול להיות הפרסום הכי מניע לרכישה שהומצא אי פעם.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
לא לקפוץ מעל הפופיק, במקום לפתוח פייסבוק/טוויטר/לינקדין/יוטיוב ולהופיע בהרבה זירות רק בשביל להגיד שהוא נמצא בהם, הייתי ממליץ לו לפתוח אחד לעשות אותו טוב ואז להתקדם לשני- אני חושב שריכוז מאמץ הוא קריטי ופעילות גרועה/בינונית באחת החזיתות גורמת יותר נזק מאשר תועלת.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
אפקט העדר.

פרפל אינטראקטיב

 כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
ללכת לים/לשחק כדורגל עם חברים.

המוסיקה שלי
מוסיקה ישראלית, אייטיז, רוק.

הסרט שלי
בחזרה לעתיד/אפקט הפרפר.

האוכל שלי
מאוד אוהב יפני.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
יש כמה: אקסל רוז, בטוח יש עוד, זה מה שעולה לי בראש כרגע…

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אין לי תיק, בכיס בד"כ יש פלאפון, ארנק, מפתח בודד של הבית ומפתח בודד של הרכב.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פייסבוק ויוטיוב, לפעמים מבקר גם בone.

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
כרגע בבלקברי, שוקל לעבור לאייפון.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
משתנה, אין אפליקציה קבועה, כן מאוד אוהב להשתתף באפליקציות חדשות שאנחנו מעלים .

לרשימת המשתתפים המלאה בסדרת ה- Q&A  עם תעשיית הדייגטל > 

הצטרפו ל- Redefine.co.il בפייסבוק >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.