אייל גן- מור   אייל עם אלון מוליאן וקרן פרידמן, בעלים משותפים ב- Twistet.
_______________________________________________________

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

סמנכ"ל קריאייטיב ושותף במשרד הפרסום twisted.
אחראי על מהלכים בולטים של המשרד: התנועה לשמירה על הבולבולים, READY DADDY, מירוץ על עקבים, שרה ויינשטוק, קידסורסינג ועוד.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
לקום כל בוקר לעולם חדש ולמלחמה חדשה. העידן הדיגיטלי מביא איתו קצב מטורף של שינויים והתפתחויות. צרכנים חדשים, טכנולוגיה חדשה, פלטפורמות חדשות, מתחרים חדשים, אתגרים חדשים. אין רגע אחד משעמם וכל יום יכול להיות פריצת הדרך הגדולה הבאה. עד מחר.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
המקום שבו טוויסטד נמצאת היום הוא מבחינתי הישג מדהים שאני חולק עם אלון וקרן, שהקימו את האימפריה והיו נדיבים מספיק כדי להזמין אותי להצטרף.
ברמת הקמפיין – מהלך "התנועה לשמירה על הבולבולים" שעשינו עבור דורקס לקראת יום האיידס הבינלאומי, הוא בדיוק מה שאני חולם לעשות ומקווה להמשיך לעשות גם בעתיד. מהלך בולט, מייצר שיחה, כיפי, אינטראקטיבי, שעובד בכל אמצעי המדיה, חוצה גבולות ומוכיח שרעיון טוב הוא כל מה שצריך.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שלא צריך להיות בן אדם דיגיטלי במיוחד כדי לעשות אותו. רעיונות הם רעיונות הם רעיונות, והעולם הדיגיטלי רק מספק הרבה יותר אפשרויות והזדמנויות ליצור רעיונות חדשים ולהפיץ אותם.

אם לא הייתי…אז הייתי…
אם לא הייתי סמנכ"ל קריאייטיב אז הייתי מנהל לקוחות או סמנכ"ל שיווק מתוסכל וממורמר, שמנסה לכפות את הרעיונות שלו על צוות הקריאייטיב או על משרד הפרסום.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
תוצאות. בשורה התחתונה אנחנו לא קמים בבוקר בשביל פרסים, יוקרה או תהילה. כל מה שאנחנו עושים, גם המהלכים הכי פרועים, נמדדים וצריכים להביא תוצאות אמיתיות ומובהקות שהלקוח רואה ומרגיש. כשלקוח מציג עלייה בתוצאות העסקיות בעקבות קמפיין או בעקבות פעילות מתמשכת – זו הצלחה.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
אני חושב שעולם השיווק מבין שהדיגיטל הוא לא מדיה נוספת. דיגיטל זה לא עוד נספח שצריך להקצות לו תקציב פרסום. הדיגיטל הוא שינוי הרבה יותר גדול ומשמעותי, אנחנו חיים בעידן דיגיטלי וזה אומר שהצרכנים הם דיגיטליים, כלי ההפצה הם דיגיטליים, אמצעי המכירה דיגיטליים, המוח האנושי הופך לדיגיטלי. הכל מהיר יותר, קצר יותר, מיידי יותר, קל יותר. הפרעת קשב אחת גדולה. זה שינוי שאנחנו אפילו לא מסוגלים לתפוס בשלב הזה, אבל תהיה לו השפעה מדהימה על כל דבר שאנחנו עושים. גם אם אנחנו עושים את זה ברחוב או על מסך הטלוויזיה. ככל שהלקוחות יבינו את עוצמת השינוי וישכילו ללמוד אותו ולאמץ אותו באמת, כך הם יוכלו לצלוח את המעבר הזה בצורה טובה יותר.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
לסטודנטים שלי אני אומר שיש להם הזדמנות מדהימה. ילד בן 22 שגדל בתוך העידן הדיגיטלי, חייב, לדעתי, להתחיל את צעדיו בעולם הפרסום דווקא בדיגיטל. אנשים שמסמסים עיוור, שיודעים לעבוד על 3 מסכים בו זמנית ובשבילם דיגיטל זה לא משהו שצריך "ללמוד" או להתאמץ להבין, נהנים מיתרון יחסי עצום. בעוד 5-10 שנים כל משרדי הפרסום המובילים יהיו קודם כל עם לב דיגיטלי ורק לאחר מכן עם יכולות "אופליין" קלאסיות ולכן כדאי לדור העתיד להשתלב נכון ולהוביל את התעשייה.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
להקשיב. כל הזמן להקשיב. אני מעריך שיותר מחצי מהבריפים שאני מקבל נפתרים כבר בפגישה עם הלקוח. לקוחות טובים, שחיים את המותג שלהם ויודעים מה הם צריכים ורוצים לעשות, מעבירים המון המון מידע, מחשבות ורעיונות, לפעמים בלי לשים לב. ברוב המקרים, התפקיד שלנו הוא רק להקשיב היטב, להפנים ולעבד את האינפורמציה בצורה קריאייטיבית.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
לקוחות חייבים להבין שהעידן הדיגיטלי הוא תפיסת עולם, הוא מציאות חדשה ולא להמשיך לחשוב שהדיגיטל הוא עוד מדיה שצריך להתייחס אליה

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
לדעתי, עוד 5 שנים לא יהיה "שוק דיגיטל". ככל שעובר הזמן, אנחנו מבינים שהדיגיטל הוא לא שוק. הוא פשוט העולם שבו אנחנו חיים ופועלים. מותגים צריכים לבנות מערך שיווק ופרסום שמותאם לצרכנים דיגיטליים. גם פעילות קד"מ או שלט חוצות, יהיו מוטי דיגיטל ויקחו בחשבון את הסמארטפון שמחזיק הצרכן ביד, את הפרעת הקשב שבה הוא חי, את מהירות המחשבה שלו, את החיפוש אחר סיפוקים מיידיים וכו'.

אייל

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
אין ספק שתוכן הוא כבר חלק חשוב מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וימשיך להיות כזה. אני מעריך שאנחנו קרובים למיצוי של עידן ה"תוכן המערכתי". כתבות, ייעוץ, שאלות ותשובות – בתחום הזה קשה מאוד לחדש ולרגש היום ויש מעט נושאים וקטגוריות שעדיין לא קיבלו מענה עמוק ורציני. יחד עם זאת – אני רואה המון מקום לתוכן בידורי, המשלב בין תכנים חשובים ומעניינים לבין FUN, טכנולוגיה חדשנית או רעיונות הגשה מעניינים. מגזיני אייפד, אוגמנטד ריאליטי, סדרות וידאו ועוד. ייצור התוכן על ידי מותגים ו/או על ידי הצרכנים של המותגים, צריך להיות מנוהל, ממוקד ומקודם בצורה חכמה, כדי שהתכנים לא יהפכו לאוסף של פיקסלים שאף אחד לא טורח לקרוא או לצפות בהם.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
אני חושב שהטעות הגדולה ביותר היא לפחד מה-social. נוצר בארץ אקלים צרכני מאיים שבגללו מותגים וחברות חוששים לפעול בזירה החברתית, כדי לא "לחטוף" מהצרכנים. אני לא מאמין שאפשר להימנע מביקורת או

Mobile: איזו מגמה חשובה כדאי למותגים לשים לב אליה?
אין ספק שעולם הילדים והנוער הוא משהו שצריך לשים לב אליו. גדל כאן דור שמחובר לסמארטפון בצורה קשה ומסוכנת. צריך להבין עד כמה הסלולרי או הטאבלט הם חלק מהחיים של הדור הצעיר ולפעול בהתאם.

מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות?
אני מאמין שהשנה נראה המון פעילויות שיווקיות שמרכז הכובד שלהן הוא בסמארטפונים. שני היתרונות הגדולים של הפעילות ב-mobile הם שזו תקשורת אישית מאוד ומבוססת מיקום. פריצות הדרך הגדולות יגיעו ממוצרים דיגיטליים, שירותים דיגיטליים או פעילויות שיווקיות דיגיטליות, שיידעו למנף את שני היתרונות האלה.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?

קודם כל – מחקר. הרשת היא מקור אדיר למידע, תובנות ורעיונות. מחקרים שאנחנו מבצעים ב- twisted fly אוספים המון פיסות אינפורמציה שנמצאות ברשת, מנתחים אותן ומוציאים מהן תובנות צרכניות. מדהים מה אפשר לגלות מקריאה של שיחות גולשים בפורומים, למשל. דברים שלעולם לא היו נאמרים בקבוצת מיקוד ופותחים לפנינו עולמות שלמים שמעסיקים את הצרכנים בתחומים שונים. 

הדבר השני ואולי החשוב ביותר הוא אסטרטגיה מאוד ברורה ומדויקת. כל הארגון צריך להיות שותף לכניסה הזו לעולם הדיגיטלי. זו לא רק זרוע חיצונית של הפרסום. זה חייב להיות הרבה יותר עמוק ואמיתי, במוצרים, בשירות הלקוחות, בתפיסת העולם של הארגון וכו'.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
יש המון רגעים שבהם אני רואה קמפיין או מהלך של משרד אחר ומתמלא קנאה. הכעס הרגעי הזה והמחשבה המיידית של "איך אני לא עשיתי את זה?" מזכירים לי כמה אני אוהב את העבודה שלי וכמה רעיונות ענקיים עוד נמצאים אי שם ומחכים שאני אגלה אותם.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
חשבתי על זה הרבה בשנים האחרונות וקשה למצוא הסבר "מדעי" לתופעה. אולי זה סוג של עצלנות ישראלית, שמאופיינת בכך שאנחנו אוהבים להתאמץ כמה שפחות ולאמץ רק מותג אחד בכל קטגוריה. סובארו, מקדונלד, טורקיה הכל כלול. פייסבוק פשוט נכנס לנו לחיים קודם ובעוצמה גבוהה מאוד ואנחנו לא צריכים עוד רשת חברתית. באופן אישי, אני משתמש בפייסבוק גם בתור טוויטר ולכן אין לי צורך לתחזק את שתי הפלטפורמות.

מה נותן לך השראה?
מקלחת טובה.

השראה דיגיטלית

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
גלישת רוח. רק אני, הים והרוח במשולש רומנטי מלא סערות.

המוסיקה שלי
רג'ינה ספקטור

הסרט שלי
מחוברים לחיים

האוכל שלי
גלידת פאי פרג ושקדים ב"וניליה"

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
ג'רי סיינפלד. אני חייב לגרום לו לחזור לכתוב שוב.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
מסטיק FIVE בטעם אבטיח.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
Facebook, ONE, YNET

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
אנדרואיד. אני מעריץ של הגלאקסי 3 שלי. מפלצת מולטימדיה מדהימה.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
אולר שוויצרי. הפנס הציל אותי כבר כמה פעמים.

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >


Join_Redefine_On_Facebook

 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.