________________________________________________

נעים להכיר, אריאלה דניאלי, אני מנהלת הניו מדיה של תשלובת החלב בתנובה.
באחריותי לשמר ולקדם את הנכסים הדיגיטליים של תשלובת החלב (אתר השף הלבן, עמודי הפייסבוק של המותגים, שיתופי פעולה ארוכי טווח). והחלק הכי "ניו מדיה" בעבודה שלי הוא לקדם פעילויות חדשניות בעולם הדיגיטל ולבנות מהלכים ארוכי טווח בעולם המרתק הזה.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
ההתנסות. אני כל פעם מחדש מתרגשת לראות כיצד מותגים לא מפחדים לעשות מגוון פעילויות בדיגיטל שפעם נחשבו מאוד שמרניות. "להתנסות" זה שם המשחק.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם את מכוונת?)
אני חדשה בתפקיד..הישגים יגיעו בהמשך. אני מכוונת לקמעונאות דיגיטלית, בניית מערכת יחסים דיגיטלית עם הצרכן דרך נקודת המכירה.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אם לא הייתי מנהלת ניו מדיה הייתי ספורטאית מקצועית (כי כרגע אני לא)

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
מעבר לעמידה ביעדים, המדד הכי גדול עבורי להצלחה הוא לראות את השינוי שעובר הלקוח לגבי התפיסה שלו את עולם הדיגיטל. המעבר מסקפטיות לביטחון בעולם התוכן הזה.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות?
שהדיגיטל הוא לא אפיזודה חולפת, הוא שינוי בהתנהגות צרכנים שצריך לאמץ ולהיות חלק בלתי נפרד מהעשייה בעולם זה.

איזו עצה חשובה תיתני למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
ללמוד. לחקור. לקרוא. לחטט בעמודים, לקרוא בלוגים, לצפות ביוטיוב, הרבה מהידע שנרכש בעולם הזה הוא אוטו דידקטי.

מה העצה הטובה ביותר שאת קיבלת בקריירה?
Hold your horses – לפני שאתה קופץ ומראה לכולם כמה אתה מבין ויודע, תיקח קצת זמן ללמוד.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
שזאת מחויבות. זאת מערכת יחסים ארוכת טווח. לא קמפיין של זבנג וגמרנו. זה קודם כל דורש בניית אסטרטגיה לטווח ארוך, אסטרטגיה שבנויה על תובנות מעמיקות של הצרכנים ושל עולם הדיגיטל.

לאן את צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
שוק הדיגיטל יצעד לעבר עולם המובייל, שהופך להיות המכשיר המרכזי בחיינו. מותגים צריכים להבין את אופן השימוש במכשיר ולדעת בהתאם להביא פתרונות רלוונטיים לצרכנים.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
קונפורמיסטיות. ללכת על פעילויות בטוחות שמביאות להם לייקים ולא מייצרות באמת ערך אמיתי וקשר עמוק עם הצרכנים.

Mobile: איזו מגמה חשובה כדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
כפי שציינתי קודם, מובייל הופך להיות המכשיר המרכזי בחיינו. מותגים בינלאומיים כבר יודעים לשלב בכל הפעילות שלהם גם את המובייל. למשל, לידי גאגא באלבום הבא שלה ARTPOP הולכת להשיק אפליקציית מולטימדיה שמשלבת גם את הסלולר, האייפד והמחשב. היא תעשה שימוש צ'אטים אינטראקטיביים, משחקים, סרט לכל שיר ותוכן שלם סביב האלבום.

למותג/ חברה שבאה ואומרת: "אני מעוניינת לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליה לעשות?
קודם כל לבדוק אם המותג מתאים לפעילות דיגיטלית, לא לכל מותג יש מספיק תוכן בשביל לייצר פלטפורמה כזאת. שנית, להסתכל על האסטרטגיה השיווקית וממנה לגזור תוכנית שנתית עם מטרות (יצירת מודעות, העדפה, מכירות וכדומה), ללמוד את הכלים הדיגיטליים שיש ולעשות בהם שימוש בהתאם.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
בארץ- סופר פארם– אני אישית נפלתי ברשתם, מאז שהורדתי את האפליקציה שלהם אני הגדלתי את סל הקנייה שלי בסופר פארם. אפליקציה ידידותית, נוחה לשימוש, שולחת תזכורת לסלולר על מבצעים, מאפשר לשמור את המידע בסל קנייה אישי כך שכשאני מגיעה לנקודת המכירה יש לי כבר ברשימה מה לקנות. עושה שימוש פשוט וקל בברקודים דרך הסלולר, כך שלא צריך להדפיס כלום, אלא להציג את הברקוד דרך הסלולר לקופאית. מאפשרת לי להזמין תור לבית מרקחת מבלי לחכות. אין ספק שהם מבינים היטב את צרכי הצרכנים שלהם ומתרגמים זאת נכון.

סופר פארם

עברי לידר – האומן הכי מרשים מבחינתי שמבין דיגיטל ובונה מערכת יחסים מצוינת עם הצרכנים שלו. יש לו עמוד פייסבוק חזק, רכשתי את האלבום שלו דרך העמוד וקיבלתי תיקיית קבצים תוך כמה דקות. הוא עושה שימוש בחכמת ההמונים ומזמין את הצרכנים להשתתף בקליפים שלו (מישהו פעם). הוא עושה שימוש בכל הפלטפורמות – עכשיו יש תחרות באינסטגרם שמזמינה גולשים לצלם תמונה עם טקסט לקליפ של TYP.

עברי לידר, TYP

חו"ל –איקאה – עושה אינספור שימושים בכל סוגי הכלים הדיגיטליים עם יצירתיות יוצאת דופן, אם זה קטלוג 2013 האינטראקטיבי:

אם זאת "החנות הקטנה בעולם" שהציע לרכוש את מגוון מוצרי החנות דרך באנר קטן באינטרנט:

ועוד אינספור דוגמאות

מה נותן לך השראה?
אנשים שלא מכירים את המילה "לא".

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
לעשות ספורט. אני טריאתלטית במשרה מלאה, זה מנקה לי את הראש ואת הנפש.

המוסיקה שלי
כל דבר שאפשר לרוץ איתו, וכמובן עברי לידר כי הוא משורר ומלחין בחסד. האלבום האחרון שלו "מישהו פעם" מבריק בעיני.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהאי בין החיים או שלא…)
סבא שלי ז"ל, אדם מרתק שלא הספקתי להכיר מספיק

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
מגבונים – אני אוהבת לנקות הכל

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר

ה- google reader שלי

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
אני גברת אפל.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
Waze, instagram, pango

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

Join_Redefine_On_Facebook

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.