Ariel_Kedem

קו"ח מקצועי
שותף ומייסד של Presentip, פלטפורמה לאתרי מסחר שמסייעת לאנשים לקנות מתנות טובות יותר לחברים שלהם. מנטור ב-IDC Elevator, ובעבר שותף ב Gimalaya Interactive ומנהל השיווק והמוצרים של Unisurf מקבוצת יוניסל.

בן 32, נשוי באושר, אוהב לגרום לאנשים לחייך, לבשל לאנשים מחייכים ולשתות וויסקי לצד אנשים מחייכים. הסוד שלי – 🙂  בסוף כל משפט.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
השילוב היומיומי בין העולם הוירטואלי לעולם "האמיתי". מהיום הראשון שבו נחשפתי לאינטרנט, אי שם בשנת 94' ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות אבל לא ידעתי כיצד התחום ישפיע על החיים האישיים שלי.
הדבר הכי מלהיב הוא האנשים שעוסקים בתחום הזה. החל מהיזמים הצעירים, דרך כל אותם אנשים שדיגיטל הוא מה שגורם להם לקום בבוקר עם חיוך. כיף גדול.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
עדיין לא הגעתי ליעד שלי, הקמת חברה ישראלית גדולה ויציבה, אבל אני רוצה לקוות שאני בדרך לשם בימים אלו ממש.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
הדבר הכי חשוב שלא יודעים הוא שאת העולם הוירטואלי\חברתי מרכיבים אנשים אמיתיים לחלוטין. אם תבינו את זה, תצליחו.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אם לא הייתי מוצא את עצמי בתעשיית הדיגיטל אז הייתי שף או בעלים של מסעדה קטנה בנחלת בנימין פינת מונטיפיורי. לארח אנשים, לראות אותם טועמים את מה שהכנתי ובתקווה מחייכים ומרוצים – זה מה שגורם לי לחייך.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
הצלחה תלויה ביעדים ובמטרות. אם היעדים והמטרות הושגו בצורה מעולה, הלקוח מרוצה, קיים חיבור אישי טוב והלקוח קם בבוקר בתחושה שאנחנו עובדים יחד איתו ולא עבורו – זו הצלחה.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
אם זה לא עושה לך נעים בבטן, בסוף זה יסריח. תעשו רק מה שעושה לכם טוב. וברמה הפרקטית – תעבדו בביצה הקטנה שלנו אבל צאו לבקר על בסיס יומי בעולם הגדול – רק ככה מצליחים.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
קיבלתי מספר עצות טובות בחיי המקצועיים, הטובות ביותר היו:
"תתמקד רק בדברים שבהם אתה מצוין"
"תתחיל או תסיים את היום מול הים"
"אינטרנט ומובייל, זה העתיד"

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
הדיגיטל כאן כדי להישאר והוא מאפשר שקיפות מלאה לחלוטין אל מול הצרכנים.

מותגים שקופים, אמיתיים, כנים הם יהיו אלו שיצליחו בסופו של דבר. בדיוק כמו בחיים, מאנשים מזויפים אנחנו מתרחקים ואנשים אמיתיים שיודעים לספר סיפור מושכים אותנו אליהם.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
סושיאל ומובייל – זה העתיד של הדיגיטל, לפחות לשנתיים הקרובות.
האתגרים הגדולים ביותר צפויים לדעתי ביכולת להתמודד עם הצרכן המיידי – אנחנו כצרכנים רוצים הכל כאן ומהר – מידע, שירות, קניות, תוכן. מי שידע לייצר את המיידיות הזו, יצליח.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
תוכן הוא נדבך מאוד חשוב באסטרטגיה הדיגיטלית, אבל נוצר מצב שמותגים מנסים ליצוק תוכן לפעילות שלהם "בכוח" וזה מייצר לא מעט כישלונות. עולם ה-Social צורך תוכן בצורה שונה מאיך שהמותגים (ברובם) תופסים תוכן. קצר, קולע ונוגע – זה לדעתי הבסיס לתוכן "חברתי".

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
מותגים מקומיים מתייחסים למספרים ולא לערך. חשוב להם "כמה לייקים עשו לי" ו"כמה אנשים הגיבו לתמונה של הבת של מנהל סניף ראשון שהעלנו אתמול" ופחות חשוב להם האם כניסה לעולם הסושיאל באמת תורמת למותג שלהם, האם המותג באמת יכול וצריך להיות שם.
כן, אני חושב שלא כל מותג צריך להיות שם 🙂

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
את דרכי המקצועית התחלתי בעולם המובייל. עוד בשנת 2001 סיפרו לי שהאינטרנט הסלולרי זה ה-דבר הבא. לשמחתי, לקחתי חלק די מהותי בהתפתחות של עולם האינטרנט הסלולרי והאפליקציות וכיום אנחנו רואים התפתחות מטורפת שעושה לי נעים בלב. המגמה העולמית הכי חשובה היא הבאז-וורד SoLoMo, חברתי-מקומי-נייד, ולטעמי התחום הזה יתחבר במהרה גם עם עולם התוכן ויאפשר לנו, כמשתמשי קצה, לקחת את העולם הוירטואלי חזרה לעולם הפיזי, "האמיתי".

ההתנהגות של הצרכן הישראלי שונה מהותית מהצרכן העולמי, בעיקר בגלל מגבלות "גודל" (אנחנו מדינה קטנה מדי) ותוכן. הצרכן הישראלי מפספס שירותים מדהימים שקיימים בעולם (Yelp הוא דוגמה קטנה) ונכון להיום הוא קצת "מפגר" מבחינת השימושיות שלו. ידעתם לדוגמה ששירותי מידע מבוססי SMS כמו שירות דפי זהב ואגד עדיין מייצרים מאות אלפי שימושים בחודש? גם לבעלי טלפונים חכמים?

ברמת המותגים – המובייל מאפשר למותגים בינ"ל למלא צורך של הלקוחות שלהם ולא לחשוף את המותג שלהם בצורה ישירה. המותג נמצא במובייל כדי לסייע ולהשתלב בחיי היומיום.
ההסתכלות של המותגים בישראל היא "איך אני לוקח את אתר האינטרנט שלי או את המוצר שלי" והופך אותו לזמין במובייל ולא "איך אני לוקח את עולם התוכן שלי ובעזרתו הופך את החיים של הלקוח שלי לנוחים יותר, או את מי שלא לקוח שלי למישהו שירצה להיות כזה בעתיד."

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
הצעד הראשון הוא להבין איך הדיגיטל עוזר לי לשמר את הלקוחות שלי מרוצים ואיך הלקוחות המרוצים האלה יהפכו ללקוחות ממליצים בקלות באמצעות הדיגיטל.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
העבודה ש eBay Israel Social Center עושים מחייבת פרגון גדול. הם תוקפים את עולם הסושיאל קומרס בצורה נהדרת לטעמי. בעולם, Walmart Labs, Karma שנרכשה לא מזמן ע"י פייסבוק.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
בהיבט הפרטי – יצר המציצנות, הנרקסיסטיות ותרבות העדר הם שאימצו את פייסבוק לחיקנו כל כך מהר ו"עמוק". בהיבט העסקי – המותגים צריכים להיות איפה שהקהל נמצא.

מה נותן לך השראה?
סטארטאפיסטים ישראלים, רעבים, צעירים, חסרי פחד.
ואוכל טוב.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
כוס יין אדום, סיגריה, אשתי היקרה, נוף ירוק.

המוסיקה שלי
בדיוק כמו עם אנשים, אני אוהב הכל מהכל. מוזיקה ים תיכונית, שאנסונים צרפתיים, פופ זול ויהורם גאון.

הסרט שלי
Fight club.

האוכל שלי
כל מה שטעים, בדגש על חי. טרטר בקר, סשימי טונה אדומה, ביצה עלומה על חלה מתוקה.
אוכל הוא אחת האהבות הכי גדולות של חיי וגם כאן אני מאמין בלנסות הכל. ובד"כ הכל טעים לי 🙂

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
הסטון בלומנטל, אחד השפים האהובים עלי. אני מעריץ אנשים טוטאליים שעושים את מה שהם אוהבים בצורה מושלמת.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
נוסידקס.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
Facebook, TechCrunch, Internet Retailer, Mashable, Goal.com.

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
בעבר BB מושבע, כיום אי אפשר לנתק אותי מהANDROID.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
Noom, Weight watcher. זו הדרך היחידה לבשל ולשמור על דיאטה.

צילום מסך

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.