אתי סורוז'ון, בת 24, סמנכ"לית תכנון ומדיה בבלינק________________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

אתי סורוז'ון, בת 24, סמנכ"לית תכנון ומדיה בבלינק. הגעתי לבלינק לפני 4 שנים כתקציבאית ומאז אני עוזרת ללקוחות שלנו בפעילות. העבודה שלי כוללת קצת מהכל, אבל בשנה וחצי האחרונות אני מתמקדת בלעזור לצוות להתוות אסטרטגיה ללקוחות, ללמוד להשתמש בפלטפורמות חדשות ולנהל את רכש המדיה בפייסבוק.

לפני בלינק ניהלתי במשך שנים פורומים בתפוז כתחביב והייתי חברה בהרבה קהילות שאת רובן אני מסרבת לחשוף. 🙂 בצבא עסקתי בכלל ב- IT כמנהלת רשתות ובין לבין עבדתי כמנהלת הקהילות של רשת (reshet.tv).

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
שום דבר לא קבוע ושום דבר לא בטוח. קצב השינוי הוא כזה שאני יכולה לקום בבוקר ולגלות שהתעוררתי לשינויים דרמטיים בפלטפורמות קיימות או לפריצה של חדשות, וצריך ללמוד הכל מחדש. זה מדהים.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך ?
אני מקווה שעוד לא השגתי אותו. ההישגים מגיעים עם כל לקוח ופרויקט חדש שנולד, כשאגיע לנקודה שבה אוכל להגיד שזה, זה ההישג הגדול ביותר שלי זו כנראה תהיה הנקודה בה אפרוש או אחפש לי תחום חדש ללמוד.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
מדיה חברתית זה לא פרסום, לא שיווק, ולא רק פייסבוק. זה תקשורת עם אנשים, אחד על אחד. זה הכל.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
בתעשיית הטלוויזיה, מפיקה ויוצרת.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
התגובות שהוא מקבל מהלקוחות או הצרכנים שלו. כשלקוח מודה לארגון על שירות שהוא קיבל כתוצאה מהעבודה שלו במדיה חברתית או נהנה לצרוך את התכנים שלו.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
ההבנה שלא מדובר בטרנד חולף שמיועד לילדים. לקוחות מבינים היום שמדובר בכלי לגיטימי לנהל איתו תקשורת עם לקוחות וצריך להשקיע בו זמן, מאמץ, כסף ולהשתמש באנשי מקצוע. עד לא לפני הרבה זמן ראינו הרבה מאוד מומחים מטעם עצמם שארגונים עבדו איתם ויצרו במקרה הטוב עבודה לא טובה ובמקרה הרע נזקים. המגמה הזו מתחילה להיעלם, וטוב שכך.

איזו עצה חשובה תתני למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
לקרוא בלי הפסקה, לבחור סוכנות או קבוצת מותגים שעושה עבודה טובה ולעקוב אחריה, לא להתמקד רק בפלטפורמה אחת כי פלטפורמות קמות ונופלות כל הזמן ולא לחשוב שהפסקת ללמוד, כי בתחום הזה זה לא נגמר. והכי חשוב, לא לקרוא לעצמך מומחה.

מה העצה הטובה ביותר  שקיבלת בקריירה?
לקחת דברים בפרופורציה המתאימה להם, ולא לקחת את העבודה אישית וללב. אני עוד עובדת על זה.

לאן את צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אני מעריכה ששירות לקוחות נגיש ויעיל בכל מקום שבו הלקוח נמצא ילך ויעשה מרכזי יותר, וגם כלים ויוטיליטיז ילכו ויהפכו ליותר מרכזים על חשבון קמפיינים שיש בהם עדיין ערך רגעי של כיף ופרסים. לדעתי גם החשיבות של הכלי בו מבצעים את הדברים תלך ותפחת. אם היום מתלבטים אם לפתח פתרונות גם לפיסי, לסושיאל, לאייפון ולאנדרואיד בקרוב המובייל יהפוך לסטנדרט.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
לצאת לפעילות בלי לדעת מה מטרתה.

Mobile: מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
בארץ אנחנו רק בתחילת הדרך. משתמשים מצפים לקבל במובייל מידע מהיר ויעיל מאוד וסף הריגוש נמוך. בחו"ל כבר מבינים את זה ומציעים אפליקציות שמבינות כיצד הגולש משתמש במובייל ומה הצרכים שלו. גם בלי לנסות להתנבא ברור שמובייל הולך להפוך לאחד הכלים החשובים ביותר לאנשים בכלל, וכתוצאה מכך גם למותגים.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
להגדיר מטרות ברורות לפעילות. להיכנס למדיה הזו או ללכת לשלב הבא בלי להבין מה רוצים להשיג מהפעילות בגלל שכולם כבר שם זו טעות שעולה למותגים הרבה כסף ולוקח זמן לתקן.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
אני מאוד אוהבת את מה ש- Sainsbury's עושים. זו רשת סופרמרקטים בריטית שעושה עבודת תוכן מופלאה. הם עלו לכותרות לאחרונה בזכות תגובה מקסימה שנציג שירות לקוחות שלהם העביר למכתב של ילדה בת 3, אבל מעבר לבאזז הם עושים עבודה יום-יומית בהרבה מאוד פלטפורמות

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
פייסבוק השלימה את הפריצה הגדולה בארץ כשהיא הציעה ממשק בעברית ומשם זה מעגל כי אנחנו שוק קטן מאוד. בטוויטר מה שהוביל לפריצה ההמונית היה סלבריטאים ותוכניות טלוויזיה שאימצו את הפלטפורמה, בארץ לקח להם הרבה זמן להיכנס לשם וכשזה קרה זה כבר היה מאוחר מדי – כולם כבר בפייסבוק וזה לגמרי מספיק.

מה נותן לך השראה?
מוזיקה.

כשאת לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
סדרות וספרים כדי להתנתק קצת, נגינה כדי להירגע, חברים כדי להתחבר מחדש.

המוסיקה שלי
תלוי במצב רוח. הרבה אינדי רוק ישראלי. כרגע הייתי אומרת K's Choice.

הסרט שלי
אני יותר בן אדם של סדרות. סרט מתחיל ונגמר מהר מידי.

האוכל שלי
משעמם ולא מגוון בעליל. יש דברים יותר מעניינים לבזבז עליהם את הזמן מארוחה במסעדה. בסוף זה תמיד האוכל של אמא.

אישיות שהייתי שמחה לשבת איתה לכוס קפה
אבא שלי שנפטר לפני שזכיתי להכיר אותו.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
סלולרי- גלקסי 3, סיגריות וספר או (אודיובוק בסלולרי כשלא בא לי לסחוב).

האתר/ים שאיתם אני פותחת את הבוקר
אם נתעלם רגע ממיילים ומפייסבוק, זה בדרך כלל גוגל רידר שלי כדי להתעדכן בקצת מהכל- חדשות, בלוגים מקצועיים, בלוגים אישיים ותחומי עניין גיקיים בעליל.

לאיזה מחנה את משתייכת? (ios, android, bb ?)
רק אנדרואיד. אפל מייצרת מכשירים נהדרים לפנאי ובידור אבל אני צריכה יותר מזה במכשיר שמשרת אותי יום יום.

האפליקציה שאני לא יכולה בלעדיה
גוגל מאפס. אני איומה בניווט ובכיוונים, לא מצליחה להביא את עצמי מנקודה לנקודה בתל אביב על האופניים בלי הכוונה.

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.