דורי בן ישראל-קריו, הבעלים של קבוצת ה-Mizbala____________________________________________
קו"ח מקצועי

דורי בן ישראל-קריו, 32, רווק תל אביבי+1, הבעלים של קבוצת ה-Mizbala, סוכנות קריאייטיב וקבוצת יזמות דיגיטלית. איש קריאייטיב, מניפולטור, קומבינטור, לוחם חירות, אידיאליסט, שמוק.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
בכל פעם כשאני נשאל לגבי תחומי ההתמקצעות של ה-Mizbala אני עונה בפשטות: לבנות את המותג שלכם או להרוס את המותג של המתחרה. העובדה שהיום, לאחר 6 שנים בתחום, לסוכנות ה-Mizbala, צעירה וקטנה ככל שתהיה, יש היכולות, הכלים והקשרים ליישם את המתודה הזו, מלהיבה אותי.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
ההישג המקצועי המשמעותי בחיי יהיה היעד הסופי-אישי. אני לא מאמין שהישג מקצועי נמדד בסופו של יום בכמות הפרסים, תעודות הוקרה או כמה איזכורים יש לשמך בגוגל, אלא נמדד ברמה האישית. אם יום אחד אצליח להגיע ליעד הסופי-אישי, שלשמו הקמתי מלכתחילה את הסוכנות והתחלתי לעסוק בתחום, הרי שאז אוכל להכריז שצלחתי במשימה.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
פרסום זה לא כמו בסרטים. אין הרי קוק על השולחן ואין תקציבאיות/תקציבאים (כל אחד וטעמו) מתחת לשולחן. יש רק עבודה קשה ומאתגרת שמתאימה למעטים. אלה עם האמונה, ההתמדה, הכישרון והכי חשוב – עם התשוקה הכנה למקצוע.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אם לא הייתי פרסומאי, לא בטוח שהייתי מסוגל ו/או מצליח להיות משהו אחר. יש לא מעט אנשים שלצערי לא מצליחים למצוא את ה-DREAM JOB שלהם, כפי שאני שמח שמצאתי. אותם אנשים לאט לאט נעלמים בין הצללים ומאבדים את המשמעות האמיתית ואת תכלית קיומם.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
שוטף +15

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר הוא שלא מעט מפרסמים מתחילים להבין שאין להם ולמרבית הפרסומאים שלהם – שום שמץ של מושג איך עושים דיגיטל או סושייאל מדיה ובכלל – פרסום כמכלול. אני חושב שזוהי תובנה חשובה שעדיין מתגבשת וככל שהזמן יעבור כך דברים בעקבות כך ישתנו לטובה. לצערי הרבה עסקנים בתחום, בין אם במדיום החברתי או בדיגיטל, יצרו אשליה כאילו הן מביני עניין ובכך זינו את החשיבה האסטרטגית וההבנה של המפרסמים ותקעו את השוק הישראלי 10 שנים מאחורי רוב העולם.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
RUN MOTHERFUCKR RUN

Mizbala

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
אני לא מקשיב לעצותיהם של אחרים, בין אם מוצדקות או לא, אני מעדיף ללמוד ולהחכים ממהלכים שאני עושה תוך כדי. הדבר שהכי חשוב לי הוא שבסיומו של תהליך, את האצבע המאשימה או המפרגנת אוכל להפנות רק כלפי ולא מאגו, זו פשוט דרך הלמידה שלי.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
שוק הדיגיטל הישראלי יהיה בעוד 5 שנים איפה ששוק הדיגיטל העולמי היה לפני 5 שנים. כל מי שחושב שמובייל זה העתיד – טועה ובגדול. מובייל הוא העתיד כשם שטלוויזיה הייתה לפני 30 שנה. השוק דינאמי, משתנה במהירות הקול והאור. מה שנכון היום לא נכון מחר.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
הטעות הגדולה ביותר של מותגים בסושייאל מדיה היא האשליה שהמדיום הוקם כפלטפורמה לדו שיח עם הצרכנים. המדיה החברתית היא פשוט אבולוציה, עוד זרוע שיווקית, אין בה ולעולם לא יהיה בה שום דו שיח אמיתי ואמוציונאלי עם הצרכן וזו טעות גדולה להתבסס על כך. ה-BRAND LOYALITY לא נמצא שם, הוא נמצא באחריות התאגידית של כל מותג. הורדת מחירים, שיפור איכות מוצרים וכו'… לנצח יהיו הדו-שיח הטוב ביותר שמותג יכול לנהל עם צרכניו.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
מובייל זה כאן ועכשיו, מובייל זה טרנד ובניגוד לדעות של מומחים גדולים – יש לו תאריך תפוגה. גם אם אנחנו מדברים על עשור, עדיין מדובר בחיי מדף קצרים וצריכים לנצל את הפלטפורמה במהירות אך בו בזמן גם להיות קשובים לדבר הגדול (הזמני) הבא.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
צעדים ראשונים של מותג בדיגיטל הם כמו צעדיו הראשונים של תינוק בעולם – צריך המון סבלנות, המון הקשבה, המון אהבה, המון פתיחות וגם… לא מעט כסף.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
אני לא מאמין ב"מתחרים" – אני מעריך ומפרגן ללא קשר לקמפיין ספציפי, לכל עסקן בתחום בין אם בארץ או בחו"ל שיוצר מהלב ומהתשוקה הכנה למקצוע.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
אני לא חושב שהישראלים אימצו את פייסבוק כשם שפייסבוק איפשרו לכולנו לאמץ אותה. פייסבוק הוא מוצר חכם עם אנשים חכמים, שידעו לפתח ולהתפתח בזמן הנכון וברגע הנכון ולהתאים את עצמם (לרוב) לצרכי הגולשים.

מה נותן לך השראה?
מחשבה על כישלונות וביקור בשירותים. זיכרונות מהעבר, בין אם מחשבות על אהבה נכזבת או החמצות שחוויתי בעבר, תמיד משרישים בי את רוח היצירה. כשם שהשאיפה האישית שלי להיות אדם יותר טוב ויותר חכם גוברת, כך מקצועית אני מתפכח ומתפקח ויודע לנווט לכיוון ההשראה וההצלחה שבסופה.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אני תמיד "עובד". בעיני ביזנס איז פלז'ר, אין הפרדה.

המוסיקה שלי
אני פריק גדול של שנות ה-80, אני אוהב מוזיקה עם משמעות, כזו עם סטייטמנט, מוזיקה שגורמת לך לחשוב, לקום ולעשות משהו.

הסרט שלי
הכוכבים נפלו על הנרייטה
שמי אוקטובר
השמן של לורנצנו
כוחו של אחד

האוכל שלי
שניצל + פירה + סלק

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
אני לא אוהב אנשים 

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
ת.ז.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
גוגל

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
PC+IPHONE אבל מת לחזור לסמסונג a400 המיקרוסקופי שלי

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
ספארי (דפדפן)

 

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

הצטרפו ל- Redefine.co.il בפייסבוק!

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.