דנה קול, מנכ"לית חברת הניו-מדיה DIBOOR__________________________________________________

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה
מנכ"ל ובעלים של דיבור, חברת שיווק המתמחה במדיה חברתית. אמא של הירו וארי, נשואה, תודה.
המוטו שמנחה אותי: לחיות את החיים. או בציטוט מדויק יותר של פריס הילטון: "חיה כל יום כאילו זה יום הולדתך. כך, כשהיום ההולדת האמיתי מגיע, הוא צריך להיות אפילו יותר מהמם".

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
היכולת "לגעת באנשים", לקבל פידבק מיידי, גם האהבה וגם השנאה.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם את מכוונת?)
כל יום הוא הישג עבורי, אני מגיעה לעבודה עם חיוך. למעשה, אני לא מפסיקה כמעט לעבוד. אז כנראה שאני מחייכת כל הזמן?

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שהוא ממכר.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
רופאה כירורגית או מהנדסת בכירה במעבדת הפיתוח של LEGO

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
לכמה לקוחות הצלחנו להגיע, לגעת. כמה בסופו של דבר השתתפו ובעיקר כמה דיברו עליה.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
הלקוחות מבינים שמדובר בשיווק ולא רק בפרסום. שצריך לעבוד עם חברה שיודעת לדבר שיווק ובעיקר שמדובר בפעילות ממושכת ולא קצרת מועד.

איזו עצה חשובה תיתני למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
לרוץ? יש כל כך הרבה ללמוד, לדעת, להכיר. ומי שנכנס לתחום הזה חייב להיות עם תשוקה אמיתית.

מה העצה הטובה ביותר שאת קיבלת בקריירה?
לרוץ למרחקים ארוכים.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
תפסיקו לקרוא לזה דיגיטל, לעזאזל. היום, הכל דיגיטל.

לאן את צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
שוק הדיגיטל למעשה יתבסס יותר ויותר כשוק העיקרי של הפרסום. לא תהיה חלוקה של און ליין ואוף ליין הכל יהיה אינגרייטד.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
התוכן, כרגיל הוא המלך. ודרך התוכן הלקוחות שלכם יכירו את המותג שלכם, ילמדו לאהוב אותו ולהיקשר אליו. מה שבסופו של דבר יתורגם במכירות. כן! פייסבוק יכול לעזור לכם לייצר מכירות.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
מתייחסים למדיה החברתית כאל עוד ערוץ פרסומי, שוכחים שהצלחה של קמפיין היא בעיקר כאשר לקוחות מדברים בניהם על המותג, כמה שיותר שיחה – יותר טוב.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
יתחזק יותר ויותר, כאשר הנוכחות בנקודת המכירה תהפוך להזדמנות שיווקית עבור מותגים. כמו שירותים מבוססי מיקום וכיוב'. מותגים בינלאומיים בארץ היום כבר משתמשים במובייל כערוץ מכירה ישיר, האפליקציה של דומינו'ס פיצה היא דוגמא מצוינת לכך. אין שום סיבה שמותגים אחרים לא יפעלו באותה הצורה.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
בוא תכיר את הלקוחות שלך לעומק. עבודת מחקר רצינית של מי הלקוחות/איפה נמצאים, מה מעניין אותם, על מה מדברים. המותג צריך להשתלב בשיחה של לקוחותיו והוא צריך לדעת לדבר באותה השפה.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
המהלך החדש של נוטרילון של טבע, מוצלח מאד מאד. בחו"ל מאד אוהבת את העבודה של north face, דומינו'ס פיצה אוסטרליה.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
אין להם יותר מדי זמן לעבור בין יותר מדי פלטפורמות. אפילו אני לא מצליחה להגיע לכל הפרופילים של בכל הרשתות. כבר מזמן הצעתי את המשרה למישהו. יש מתנדבים?

מה נותן לך השראה?
מוסיקה טובה, תרבות, אמנות.

כשאת לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
מנוחה? זה די נדיר. בעיקר ליהנות מהחיים כמה שיותר. זה מה שממלא אותי באנרגיות חדשות.

המוסיקה שלי
רוק, אלקטרוני לסוגיו השונים אמנים ולהקות? זה משתנה, החל ממדונה/ריהנה, עובר דרך איגי פופ, וולוט אינדרגראונד, דפש מוד, LCD Soundsystem, CUT COPY לאחרונה התחברתי ל WhoMadeWho

הסרט שלי
כתוב בעור של פיטר גרינווי (וכל דבר שהוא יצר)

האוכל שלי
לא יכולה לעמוד בפני קציצות טובות

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
אנדי וורהול – ועדיף באיזה בר על ג'ין טוניק

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
ליפסטיק ורוד בוהק .

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פייסבוק

לאיזה מחנה את משתייכת? (ios, android, bb ?)
ios

האפליקציה שאני לא יכולה בלעדיה
WhatsApp

צילום מסך 
בבקשה:

דנה קול, מנכ"לית חברת הניו-מדיה DIBOOR

 

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.