_____________________________________________________-
קו"ח מקצועי
התחלתי בענף הפרסום בשנת 94 כבודק שלטי חוצות בחברה ששמה היה "ביקורת פרסום" . החברה דאגה לוודא שהלקוחות קיבלו את השלטים שהזמינו ברחבי הארץ. הסתובבתי עם אופנוע בכל מקום עם רשימות שילוט. משם עברתי לעבוד באחת מחברות השילוט עצמן ( פוסטר מדיה) להיות מנהל השיווק שלה למשך שלוש שנים , וב98 כשהבנתי ש"האינטרנט הזה הולך לתפוס ", עברתי לעבוד עם בחור מוכשר בשם תמיר אשל שהכניס אותי לתחום.

הוא היה הנציג של יאהו במזרח התיכון , ומכרנו באנרים לערבים מדובאי ולחברות מישראל שרצו להגיע לגולשים ישראלים ביאהו שהיה אז האתר הכי גדול בעולם. כמעט סגרנו עיסקת ענק של מליון וחצי דולר עם קוי זהב שהייתה אמורה לקבל זכיון להקים יאהו בעברית , אבל בגלל נפילת הבורסה בארה"ב חצי מהנהלת יאהו פוטרה והכל התפוצץ.

ב2001 עברתי לוואלה כמנהל המסחרי ואחר כך הייתי משנה למנכ"ל באידיאולוג'יק . אלו היו שנות הזוהר ( 2002 עד 2007 ) של ענף הפרסום האינטראטיבי, די יצרנו יש מאין והצלחנו עם הרבה להט ואש בעיניים לנצח את הגדולים כמו אדלר, באומן ומקאן – היינו חברת הפרסום האינטראקטיבית משמעותית הכי גדולה ורצינית בארץ אז. באותה תקופה התחלתי להשתעשע עם הרעיון של לנסות להקים משהו בעצמי – וכשכבר הלכתי על זה ב2008 הייתי כל כך טעון אנרגיה שלא היה סיכוי שזה לא יצליח .

לאחרונה הקמנו בנוסף עם שני שותפים מדהימים ומוכשרים ( סער נעים ויניב מלינרסקי ) משרד פרסום חדש בשם מנצ' ( ראשי תיבות של השמות שלנו וגם בנאדם טוב באידיש ) . מנצ' כבר נראית אחרי כמה חודשים כמו רעיון טוב בזמן הנכון ( טפו טפו ) , ואנחנו רצים עכשיו ביחד כולנו .

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
זה ששום דבר הוא בלתי אפשרי.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
Qdigital תהיה בספטמבר בת 5 שנים והצלחנו לגבש צוות מדהים שעושים כל יום את הבלתי יאומן עבור הלקוחות שלנו. זה פשוט מרתק לראות את הדבר הזה קורה לי מול העיניים ואני מת על זה ויודע שאנחנו עוד רק בהתחלה.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
מרצה באוניברסיטה.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
עליה במכירות. כל השאר זה מה שמוביל לשם – אבל הכי חשוב זה שהמותג של הלקוח ימכור יותר.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות?
עד לפני כמה שנים הלקוחות לא הבינו בדיגיטל ודי נעו באפילה ובפחד . הם ידעו שהם צריכים לעבוד בזה אבל לא ידעו ממש מה לעשות ומשרדי הפרסום הגדולים ניצלו את זה . אני זוכר ויכוחים עם בעלי משרדי פרסום ( שחלקם עוד בתפקיד אז לא אזכיר שמות…) שבנוכחות הלקוח אמרו " אני בכלל לא מבין בשביל מה הלקוח צריך אתר או לפרסם באינטרנט , זה סתם כאב ראש. שימו עוד כסף במודעה אחת או בעוד ספוט בטלויזיה במקום שבועיים באינטרנט ". היום לשמחתי הלקוחות למדו, כי חבר'ה צעירים שהיו אז בתחילת דרכם מנהלים את השיווק בארגונים, ולא פוחדים לנסות דברים חדשים ולא נותנים למשרדי הפרסום הגדולים לפזר עשן לבן ומסמם בחדר ולהוביל אותם לאן שלא צריך.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
מצד אחד אל תפחד לנסות דברים חדשים, מצד שני תחשוב בשביל הלקוח שלך ולא רק איך לצאת מגניב

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
מה שכולם עושים, תעשה ההפך

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
דיגיטל זה הכל. זה היום ברור כבר לא צריך להסביר. אני חושב שג'יגות וטרות של טקסט נכתבו כבר על זה ובסופו של דבר מותגים בכל העולם מבינים היום ששיווק בלי דיגיטל זה כמו מטוס סילון בלי דלק מטוסים אלא עם בנזין 95 אוקטן.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
פרסום זה story telling והדיגיטל הוא האמצעי לספר את הסיפור של המותג בצורה החזקה והיעילה ביותר. אנחנו הפרסומאים בסה"כ אנשים שהם מספרים סיפורים טובים ( קוראים לזה קריאטיב ולכן גם יזמנו את ההקמה של מנצ' ). אנחנו רודפים אחרי יצרני הטכנולוגיה האמריקאים, הקוריאנים, הסינים ודומיהם כדי לספר את הסיפורים שלנו אצלם במכשירים.

הם אלו שיכתיבו לנו איפה לספר את הסיפור של המותג. אם זה על סמארטפון בכיס, בטלויזיה דיגיטלית בסלון שמופעלת בתנועות יד, בסטרימר שמתחבר לשעון על היד , במשקפיים אינטראקטיביות או באסלה מנגנת . תאכלעס אין לי מושג לאן זה הולך. מה שבטוח שאם אנחנו כמספרי הסיפורים רוצים להשאר רלבנטיים –אנחנו צריכים לרוץ אחרי האנשים באפל, גוגל וסמסונג – הם יקבעו .

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
יצירת תוכן עבור מותגים ו Inbound marketing זה תחום שמרתק אותי כבר כמה שנים. אמנם לא קראנו לזה אז בשם מפוצץ אבל אנחנו עושים את זה כבר הרבה שנים. למשל יצרנו לנורופן לילדים סידרת וידאו בת 14 פרקים קצרים עם רופא ילדים שמדבר על מיתוסים בחום, עזרה ראשונה לתינוק ועוד כל מיני כלים המסייעים להורים בהתמודדות עם מחלות ילדים.

קראנו לזה האקדמיה של נורופן וקישרנו אליו מסושיאל , פורומים וממקומות בהם אמהות מחפשות מידע או מתייעצות על גידול הילדים. באותו הקשר אני חושב שהחזון של Jonathan Mildenhall מקוקה-קולה שהיה פה בארץ לא מזמן (content 2020 ) , הוא שיעור מרתק שכל אחד שעוסק בתחום חייב להכיר.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
סושיאל הוא כלי נהדר להשיג חשיפה איכותית ובמהירות . אם התוכן שיצרת מעניין ורלבנטי לקהל היעד הם יבואו להיות איתך בקשר בעמוד הפייסבוק שלך או יעקבו אחריך באינסטגרם ובטוויטר, ואז החשיפה שתשיג תהיה איכותית וזולה מכל חשיפה אחרת שתקנה . השגת לייקים או שיתופים היא לא מטרה אלא אמצעי להגדיל את החשיפה וזו טעות של הרבה מותגים – הריצה אחר הלייקים.

במהלך השמות למשל אותו סיימנו לאחרונה עם קוקה-קולה , גילינו שלסושיאל יש כח אדיר בלספר את הסיפור של המותג גם בלי לרדוף אחרי לייקים. למעשה קוקה-קולה יצרו פה סיפור בסיס טוב : "לך, לנו לכולנו " , עם רעיון השמות על הבקבוקים, וטיבלנו אותו בכל מיני כלים דיגיטליים שנתנו לו עוד זויות הסתכלות. מפה אנשים לקחו את זה לאן שבא להם ואני לא מכיר אחד בארץ שלא ראה בניוזפיד שלו או הצליח לפספס איזה שהוא איזכור למהלך. אנחנו או קוקה-קולה לא יזמנו את האיזכורים האלה או קנינו לייקים . אנשים קיבלו ביד רעיון טוב והיה להם מראש כלי אדיר שנקרא היכולת לשתף במדיה חברתית – ומפה האש השתוללה בעצמה בשדה הקוצים.

Mobile: מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
הטלפון הוא הדבר הכי אישי שיש . אנשים יהיו מוכנים לקבל מסר פרסומי אם ניתן להם ערך מוסף וזה האתגר הגדול של מותגים בסלולר . בסימילאק למשל יזמנו אפליקציה שמאפשרת להורים לתעד את זמני ההנקה ,החלפת חיתול , שעות השינה והרבה תוכן … ולמעשה יצרנו כלי לנהל יומן על הרגליו של התינוק שלהם בקלות ובנוחות. רק ככה הם יהיו מוכנים להחזיק אותנו במכשיר שלהם ולהשתמש בנו ולא רק לקבל עוד מסר פרסומי .

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
שיבדוק איפה נמצא קהל היעד ומה מעניין אותו. אם הוא ידע לענות לי על זה – יש עם מה לעבוד .

מתחרים ש-"עושים את העבודה"- בארץ או בחו"ל….
אני מאד אוהב את העבודה של מקאן בדיגיטל. בכלל מקאן הוא ארגון מדהים בעיניי שלמרות שהוא הכי גדול בארץ בפרסום אופליין , לא מפחד לנסות כל הזמן מודלים חדשים באונליין , ולהתחיל מחדש שוב ושוב. הם גם מזמן הגדירו לעצמם שווקים חדשים ונמצאים בכמה דרגות מעל כל שאר משרדי הפרסום הגדולים האחרים בתחום הדיגיטל .

מה נותן לך השראה?
המשפחה שלי , חופשות ולקרוא בלוגים ומחקרים מהעולם.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
ים

המוסיקה שלי
אסף אבידן והמוג'וס

הסרט שלי
נהג מונית – וכל סרטי דה נירו

האוכל שלי
צ'וריסו וסלט ירקות

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
הסבים שלי יעקב וחיים ז"ל. הייתי נותן הרבה בשביל עוד שיחה אחת בלבד עם כל אחד מהם .

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אייפון

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
הגדרתי את הכרום שלי שיפתח אוטומטית 9 לשוניות:
ווינט, מאקו, וואלה ,פייסבוק, דה מרקר, גלובס, אייס, גוגל אנליטיקס, מערכת הפרסום הפנימית שלנו, מערכת הלידים של הקמפיינים שלנו

 לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
אף אחד לא קנה אותי לנצח . כרגע אני עם אייפון אבל הם מרגיזים אותי , רואה את עצמי עובר לאנדרואיד בקלות.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
חופש, חוף ים מבודד , רגליים במים , מרחבים אינסופיים ממול – ושקט .

 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.