הדס ימיני______________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה 

כותבת ועורכת תוכן, SEO וניהול קמפיינים. כיום מתעסקת בעיקר בקריאייטיב, קופי ורשתות חברתיות, הגעתי לזה מתוך האהבה שלי וההתמכרות לפייסבוק.  כחלק מההתמכרות אתם מוזמנים להציץ בקמפיין שלי לראשות הממשלה, בעמוד ההומור השחור שלי , או בבלוג האופנה הקואופרטיבי שפתחתי לאחרונה www.bff.co.il. מה לא יודעים עליי? שאת רוב הסטטוסים שלי אני מביימת. רובכם תתפלאו לגלות: לא, אני לא כזאת פקאצה, חננה או עצבנית.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
הדבר שהכי מלהיב אותי היא הצמיחה העתידית של כל השיווק הדיגיטלי. לאט לאט אני מגלה פריחה היסטרית: גם מצד הלקוחות שמתלהבים מרעיונות קריאייטיבים, וגם מבחינת הקופירייטרים שמסבים עצמם למ"מחים (מומחי מדיה חברתית) ונותנים לעצמם "לצאת מהקופסה" (בעע. אחד הביטויים השחוקים בתולדות השיווק הדיגיטלי).

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
ההישג המקצועי הכי גדול שאני יכולה לשאוף אליו הוא לפתוח משרד גדול יותר ביום מן הימים, שירכז את כל השירותים שאני נותנת עם בעלי מקצוע מובילים מהתחום במקום אחד.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע שלי הוא שלא הכל רק "פאן לי במקסימום". זה לא שאני יושבת כל היום מול הפייסבוק, מעדכנת סטטוסים וצוברת סאבסקרייברים. מאחורי כל פעילות יש הרבה מחשבה, כל סטטוס שאני מעלה בדפים עסקיים של לקוחות שלי עובר כמה וכמה שינויים, אישורים, ווריאציות, וזה לא קל לעלות על רעיון טוב, ישים, יעיל ופרקטי שיספק את כל המעורבים, כולל הגולשים כמובן.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
מכירים את האנשים האלה שמחליטים שהם רוצים להיות עו"ד או רופאים, ומיד אחרי התיכון נרשמים לפסיכו ותואר וישר מיישמים, או את האמנים בעלי הנפש המיוסרת והאנטי ממסדית שתמיד יציירו, לא משנה מה יקרה בדרכם? אז אני לא כזאת. אני עדיין לא יודעת מה אני ארצה לעשות כשאהיה גדולה, אני פשוט זורמת עם מה שהחיים נותנים לי, ואם לא, אני מכינה מזה לימונדה. אני רוצה להאמין שאם לא הייתי עוסקת בסושיאל הייתי עושה משהו הרבה יותר מגניב, אבל ת'כלס? אין יותר מגניב מזה. אולי לעבוד בגוגל.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
ההצלחה שלי מול הלקוח מתבטאת בהרבה אופנים, אתם בטח מצפים שאענה תשובה שגרתית כמו "כמות לייקים", "נתונים טובים באינסייטיס", "גרפים שתמיד עולים" וכו'. כל התשובות האלה אכן נכונות, אבל לי יש מדד אחר, מדד שהוא קצת יותר חשוב בעיניי. המדד להצלחה בעבודה שלי מול לקוח זה לשמוע בפעם הראשונה את המילה "וואו" יוצאת לו מהפה (או מהמקלדת) כשאני עושה משהו טוב. אין טעם לעבוד קשה אם אין מי שמעריך אותך, וכבר יצא לי למסור לקוחות הלאה עקב קצרים תקשורתיים, או שהם פשוט לא זרמו איתי ועם האג'נדה שלי להתנהלות נכונה ברשת.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
השינוי המשמעותי זה שהלקוח אכשרה קולט ומבין שלרשתות החברתיות יש כח. יש כח חדש, יש כח אחר, יש כח שהם לא הכירו עד היום.
תתפלאו, אבל לוקח למנהלי שיווק אופליין קצת זמן לקלוט שמאחורי כל לייק עומד בנאדם. מאחורי כל לייק יושב בעל דעה. מאחורי כל לייק יש לקוח פוטנציאלי. ההבנה שכמות הלייקים והאינגייג'מנט בכל דף עסקי צריכה לצמוח, לגדול, ולנסוק היא השינוי התפיסתי הגדול ביותר בקרב הלקוחות. אם לפני שנה הייתי אומרת ללקוח "קיבלנו 800 לייקים על הפוסט" והייתי שומעת "נו, ו..?", היום הלקוחות ניגשים אליי בהתלהבות "קיבלנו 20,000 לייקים על הפוסט!" ואני זו שמגיבה באדישות (#טרוסטורי).

איזו עצה חשובה תיתני למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
דבר ראשון, אם אתה מאמין שיש לך את זה – לך עם זה עד הסוף, ותעשה משהו שיוכיח לאנשים שיש לך את זה. כשהחלטתי שאני רוצה להיכנס לתחום, האמנתי בעצמי והייתי חדורת מוטיבציה ברמה שלא תיאומן. הלכתי לראיונות עבודה בכל משרדי הפרסום הדיגיטלי הגדולים (וגם הקטנים), ניסיתי להוכיח את עצמי בכל מצב (גם כשניסיתי להיות תקציבאית למספר מועט של חודשים), עד שהבנתי שאני רוצה להתחיל כעצמאית, ולא לקח לי זמן רב להסיק שזו ההחלטה הנכונה ביותר בשבילי. למי שמחפש להשתלב במשרד פרסום אני ממליצה לבנות תיק עבודות מרשים ולעולם לא לוותר על ה"אני מאמין" שלך.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?

"תמיד תישאר נאמן לעצמך"

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
שגודל התקציב כגודל ההצלחה. שלא תמיד אפקטיבי להוציא מודעה לעיתון סופשבוע או מקומון ב60,000 ש"ח, תקציב אדיר במונחי סושיאל ואונליין.

לאן את צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
מותגים צריכים להתפתח טכנולוגית ולהבין שהנגישות שלהם לצרכן יותר גדולה. צ'יפורים ופינוקים הן מילות המפתח, ויצירת שיח בגובה העיניים היא הדלת שמובילה לשביל הזהב.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
התוכן הוא הבשר בסטייק שלנו. אף אחד לא אוהב את הסטייק שלו חתוך דק מדי, כשלא מספיקים ללעוס והוא נבלע מהר מדי, או לקיצון השני – עבה מדי, במידה שצריך לעבוד קשה כדי לרסק ולטחון אותו. בעידן הפייסבוק והרשתות החברתיות תוכן איכותי הוא הנגישות שלך ללקוחות הפוטנציאליים, צריך לדבר אליהם בשפה שיבינו ולדעת לפעמים גם להיכנע לטרנדים.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
מחיקת פוסטים בעלי ביקורת שלילית על מותג ו/ או מענה לקוי לתלונות.

Mobile: מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
על התפתחות הפרסום במובייל אני יכולה לכתוב מאמר שלם… אם תסתכלו על הנתונים של גוגל בנוגע להקלקות ב"אנגרי בירדס" תבינו אפקטיביות מהי. ישראלים יקרים, תתחילו להתאים את האתרים שלכם למובייל ולטאבלטים, תתחילו לפרסם גם ברשת המדיה ותשקיעו בבאנרים. יתרה מכך, גם אם עשיתם את כל זאת ולא התאמתם עמוד נחיתה ראוי או click to call – העבודה שלכם יורדת לטימיון. פעלו בחכמה ואל תעבירו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מסכת לידים ארוכה. פשטות זה כל העניין.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
להתחיל לפרוס את הנוכחות האינטרנטית שלו במקומות הנכונים, המותאמים דמוגרפית וגיאוגרפית לקהל היעד: לינקדין, פינטרסט, אינסטוש, פייסבוק, פורומים, ועוד.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
אני יודעת שזה קצת מיושן ולא רלוונטי, אבל לעולם לא אפסיק לפרגן לקלינקס על המהלך המטריף שעשו עם המצוננים בדצמבר שנה שעברה:

ומכורת אינסטגרם שכמותי תמיד תפרגן גם לתפריט האינסטגרם של קומודו:

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
פייסבוק ממכרת כיון ופילוח תחומי העניין מאוד קל ונכון, טוויטר היא הבועה התל אביבית של ישראל, לא יכולה להעיד יותר מדי על ההבדלים כיון ואני לא פעילה בטוויטר יותר מדי.

מה נותן לך השראה?
ממים, שופינג, ושיחות עם אנשים טובים.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אני תמיד בעבודה, אבל בדרך כלל תמצאו אותי בצ’יל עובדת באיזה בית קפה תל אביבי (לא, אני לא אגלה

לכם מהו בית הקפה המועדף עליי. בשביל לגלות תצטרכו לחבור אליי בפורסקוור)
או יושבת עם חברים או קולגות לשיחות רענון שטותיות.

המוסיקה שלי
הכל: אייטיז, ניינטיז, ארץ ישראל הישנה והטובה, זוהר, בריטני ספירס, זפלין, קרמין, בלאק אייד פיז, POD, קווין, נירוונה, מנו צ'או…
אני בדרך כלל הולכת לתחנות רדיו אמריקאיות או מגלה כשרונות וז'אנרים חדשים בserendip.

הסרט שלי
זו שאלה קשה לחולת קולנוע שכמותי. ממליצה בלב שלם על limitless למרות שהסרט של כל הזמנים שלי הוא פאלפ פיקשן (בפעם אחרונה שספרתי צפיתי בו 52 פעמים).

האוכל שלי
לאחרונה מצאתי את עצמי מבשלת פשטידות, שניצלים, מרקים… אוכל של בית 🙂
לינק למתכון לפשטידת קישואים של דסי.

אישיות שהייתי שמחה לשבת איתה לכוס קפה 
פרדי מרקורי

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אייפון, טישו, לפ טופ, מצית.

 האתר/ים שאיתם אני פותחת את הבוקר
פייסבוק. YNET. YOUTUBE. SERENDIP. כל אלו נפתחים אוטומטית על הבוקר, משם כבר זורמת.

לאיזה מחנה את משתייכת? 
ברור שאפל. שאלה מעליבה. (כל מי שהתעסק קצת בפיתוח אפליקציות מובייל יסכים איתי)

האפליקציה שאני לא יכולה בלעדיה
accuradio, גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, פורסקוור, וואטס אפ, פייסבוק פייג'ז, גט טקסי

צילום מסך
רקעים משתנים לפי לוחות שנה של סמאשינג מאגאזין

המחשב של הדס

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.